ניסאן אלמרה במבחן דרכים: אוטו ליסינג
המשפחתית הקטנה של ניסאן שמה על הכוונת בעיקר מקבלי רכב מהעבודה. האם יש לה מקום גם ברשימת האפשרויות של הלקוח הפרטי?
- שנת השקה: 2010 (מתיחת פנים ב-2014)
- קטגוריה: משפחתיות קטנות
- מתחרות לדוגמה: יונדאי i25 אקסנט, מאזדה 2 דמיו, פיז'ו 301, קיה ריו, שברולט סוניק
- מחיר התחלתי: 118 אלף שקל
- מחיר לרכב המבחן: 119 אלף שקל
- גלריית התמונות המלאה של ניסאן אלמרה
1. תא נוסעים ותפעול
ניסאן אלמרה הנוכחית - לא ממשיכת המשפחתית בעלת שם זהה ששווקה כאן בעבר אלא יורשת לטידה הקטנה יותר - הוצגה לראשונה ב-2011, אך גם היום ולאחר מתיחת פנים, נראית מבוגרת בתא הנוסעים. יותר מדי פלסטיק לא איכותי או נעים למגע, והרגשה כללית של חסכון. איכות ההרכבה בהחלט סבירה כצפוי מניסאן, אך הנדסת האנוש יכולה להיות טובה יותר. בעיקר מומלץ היה לשפר את מיקום ותכנון מתגי מחשב הדרך, ההגה ומערכת השמע.
המרווח בתא הנוסעים מלפנים אינו נדיב במיוחד למבוגרים ותנוחת הנהיגה סובלת מגלגל הגה שבמפתיע אינו מתכוונן לעומק אלא רק לגובה. מאחור לעומת זאת מציעה האלמרה מרווח ברכיים לא פחות מעצום, אך מרווח הראש מצומצם לגבוהים. מרכב צר יחסית פוגע במרווח הכתפיים. נוסע שלישי מאחור יהנה אמנם מרצפה שטוחה, אך מרחב המחייה אינו נדיב דיו. תא המטען עמוק, ויחד עם ספסל אחורי שניתן לקיפול, נפח ההטענה מרשים. כמקובל במכוניות סדאן, הוא פחות נוח לשימוש ובתי הגלגלים נוגסים מנפחו.
2. נוחות נסיעה ונהיגה
כיול המתלים של האלמרה רך מאוד, ובעיר זה מתורגם לשיכוך נאות. אלא שעם הגברת המהירות יוצאת האלמרה משלוותה, ומחוץ לעיר ובנסיעות ארוכות היא אינה מספקת נוחות נסיעה מרשימה. בין היתר עקב מושבים לא נוחים במיוחד (זווית מושב הספסל האחורי אינה מוצלחת) ותנוחת נהיגה בעייתית עקב מחסור הכיוון בהגה.
ההיגוי מעט כבד ואיטי בתמרוני חנייה, והראות החוצה ממוצעת בלבד. כך למשל, קשה להעריך היכן מסתיימת המכונית מאחור. מלפנים מפריעות קורות קדמיות דומיננטיות מדי. מראת הצד השמאלית חסרת קימור המסייע להגדלת השטח הנראה, ובהתאם מותירה שטח מת גדול יחסית. בידוד הרעשים אינו טוב - ומאפשר חדירת רעשי רוח וכביש חזקים, ורמה גבוהה של רעש מנוע.
3א'. יכולת דינמית ובטיחות
האלמרה מציעה יכולת דינמית סבירה. עם זאת, זוויות הגלגול מוגזמות, ההיגוי אינו מדויק והיציבות בנסיעה בינעירונית סובלת ממרכב צר וגבוה יחסית, המושפע מרוחות צד. כושר הבלימה במכונית המבחן לקה בחסר - הן מבחינת עוצמה והן מבחינת תחושת הבלימה.
רכב המבחן צויד בשש כריות אוויר ובקרת יציבות כנדרש בחוק, ובחיישני לחץ אוויר בצמיגים. למרבה הצער, ניסאן אינה מציעה אף מציעה אפשרות למערכת בטיחות אקטיבית מתקדמת. יש לציין כי למרות שהיא משווקת כבר מספר שנים, האלמרה לא נבחנה במבחן הבטיחות של Euro NCAP, שכן היא כמעט ואינה נמכרת באירופה. סעיף זה יעודכן אם וכאשר יפורסמו תוצאות רלוונטיות.
3ב'. דירוג בטיחות משרד התחבורה
4. מנוע ותיבת הילוכים
האלמרה משווקת בישראל עם יחידת כוח אחת - מנוע 1.6 ליטר עם 109 כ"ס ו-14.8 קג"מ ב-4,400 סל"ד, בשידוך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. השילוב הזה עובד סביר כאשר נוהגים באופן מתון, אז התיבה מותירה את המנוע בסל"ד נמוך והשקט בתא הנוסעים מבטא זאת. בנהיגה רגילה ובמיוחד תחת האצה יוצר הסל"ד הגבוה רעש רב בתא הנוסעים. ניסאן לא מפרסמת נתוני ביצועים לדגם זה.
תצרוכת הדלק במסלול המבחן עמדה על 9.8 ק"מ לליטר, נמוך ב-34% מנתון המעבדה של ניסאן (14.9 ק"מ לליטר).
ציון ירוק | 158 |
דרגת זיהום | 04 |
5. אבזור ומחיר
רכב המבחן היה ברמת האבזור הגבוהה, SL, שמחירה 119 אלף שקל (1,000 יותר מהבסיסית). בתמורה לסכום זה תקבלו חישוקי "16 עם צמיגים רחבים יותר (195/55 במקום 185/65 וחישוקי "15 עם חיפויי גלגל). האבזור כולל בנוסף מערכת שמע עם מסך "5 וחיבורי בלוטות', USB ו-AUX, בקרת שיוט, כניסה והנעה ללא מפתח. זהו אבזור ממוצע שמהווה אמנם תמורה טובה יותר מדגם הבסיס הערום, אך תג המחיר אינו מייצג לטעמנו תמורה טובה ביחס לפלח המשפחתיות הקטנות - וקרוב מדי לפלח מעל (קומפקטיות).
ציון כולל וסיכום
+ מרווח רגליים מאחור, אבזור
- איכות, יכולת דינמית, מנוע-גיר, מחיר
ולבסוף: ניסאן אלמרה הייתה יכולה להציע תמורה ראויה ואף אטרקטיבית, עם שילוב בין מחיר מפתה, אבזור עשיר ותדמית אמינות יפנית. אלא שלמרות האבזור המכובד, תג המחיר כאן בעייתי. שכן אם מנטרלים את מחיר המכונית לציי הרכב הזוכים ממילא להנחות, עבור הרוכש הפרטי מדובר פשוט בחבילה יקרה מדי. האלמרה אמנם מתמודדת בתת-קטגוריה המיועדת בעיקר למדינות מתפתחות, אך בכל זאת נראה שניסאן - שיודעת לייצר מכוניות טובות - בחרה לייצר כאן מכונית זולה, מבלי להתאים לכך את תג המחיר בישראל.
מנוע | 4 צילינדרים, 16 שסתומים |
נפח / סוג דלק | 1.6 ליטר / בנזין |
הספק מרבי | 109 כ"ס ב-6,000 סל"ד |
מומנט מרבי | 14.8 קג"מ ב-4,400 סל"ד |
הנעה / תיבת הילוכים | קדמית / אוטומטית רציפה |
מרכב / מספר מושבים | ארבע דלתות, סדאן / חמישה |
אורך | 445.5 ס"מ |
רוחב | 169.5 ס"מ |
גובה | 151 ס"מ |
בסיס גלגלים | 260 ס"מ |
משקל | 1,133 ק"ג |
נפח תא מטען | 422 ליטר |
מידת גלגלים וסוג חישקים | 195/55-16 עם חישוקים קלים (אופציה) |
100-0 קמ"ש | אין נתון |
מהירות מרבית | אין נתון |
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) | 14.9 ק"מ לליטר |
תצרוכת דלק (מבחן) / פער | 9.9 ק"מ לליטר / 34%- |
פליטת פחמן דו-חמצני | 185 גרם לק"מ |
קבוצת מיסוי ירוק | 4 מתוך 15 (1 הטוב ביותר) |
מחיר לגרסה שנבחנה | 119 אלף שקל |
אחריות | 36 חודשים |
כריות אוויר | 6 (קדמיות, צדיות, וילונות) |
בקרת יציבות? | כן (לחצו כאן להסבר) |
דירוג בטיחות (Euro NCAP) | לא נבחן |
דירוג בטיחות משרד התחבורה | 1 מתוך 8 (8 הטוב ביותר) |