רשת קינג סטור הערבית במו"מ לרכישת סניפים ממגה
הרשת שעובדת 7 ימים בשבוע, שוקלת לרכוש כמה מסניפי מגה שעומדים למכירה. מנכ"ל קינג סטור: "מבחינת כסף אין לנו בעיה, אך לא נקנה את הסניפים העירוניים". הוא מגדיר את הרשת "המחיר של רמי לוי, באיכות של חצי חינם", שמטרתה "להיות אחד הקמעונאים הגדולים במדינה"
מהמגזר הערבי למגה: רשת הסופרמרקטים המצליחה אלמשהדוי קינג סטור, היא מהמתעניינים ברכישת חלק מ-32 סניפי מגה שעומדים על המדף. במרכז ההתעניינות: סניפי You. מגה תעמיד 18 כאלה למכירה.
- מגה: 650 עובדים ילכו הביתה, 32 סניפים ייסגרו
- לא רק מגה: רשת חנויות am:pm מדשדשת
- רמי לוי במו"מ ראשוני לרכישת מגה
על הכוונת: הסניפים שמגה מתכוונת למכור
"קנינו כבר סניפים של רשתות יהודיות. הסניפים של מגה הכי טובים מבחינת תשתית, אלה סניפים לטווח רחוק", כך אמר ל-ynet מנכ"ל הרשת מג'די כיתאני, שביקש השבוע לערוך ישיבה עם מנכ"ל מגה רביב ברוקמאייר, כדי לדון במכירה אפשרית.
רוצים לקנות סניפים בין עירוניים
"התעניינתי וקבענו ישיבה. זה הכל", טוען כיתאני, "אנחנו היום רשת של 10 סניפים. הצלחנו לגדול ב-5 סניפים בשנה אחת, מה שלא היה מאז קום המדינה. ואנחנו רשת, ברוך השם, שיש לה הון עצמי ורוצים להתפתח. אנחנו רואים בנושא של מגה הזדמנות ושוקלים את האופציה הזאת, כמו גם אופציות אחרות".
כמה סניפים אתם יכולים לקנות?
"אני צריך להיכנס לעובי הקורה בעניין זה. אין לנו בעיה מבחינת כסף, לקנות את כל הסניפים. עלי לבדוק אלו סניפים מתאימים לשיטות העבודה שלי, מבחינת גודל ומיקום הסניף".
למגה יש גם סניפים בתוך הערים שעומדים למכירה. סניפי מגה בעיר. זה מתאים לכם?
"לא בשלב הזה, לא. אולי בעתיד. כרגע, אנחנו מתעניינים בסניפים שמחוץ לעיר. בשלב הזה, התוכנית שלנו בנוייה על עבודה של 7 ימים בשבוע מ-8:00 עד 23:00. זה אחד היתרונות המאוד מאוד משמעותיים שלנו ואנחנו רוצים לשמר את הקונספט הזה".
בסניפים עירוניים לא תמיד תוכלו לעבוד כך, 7 ימים בשבוע.
"לכן אנחנו מעדיפים סניפים בין עירוניים. אולי בשלב הבא נעשה שינוי. בשלב הזה ממשיכים באותו קו".
מהמגזר הערבי - למגזר הכללי
הרשת הוקמה ב-2007 על-ידי בִּלאל ומוחמד סאלח, שאבותיהם, אחים, הקימו את חברת השיווק הסיטונאי אלמשהדוי. קינג סטור מפעילה סניפים בין היתר באום אל פחם, קלאנסווה, שפרעם, פוראדיס, בית זרזיר , דבוריה, כפר יאסיף, ב"ש ובקרוב: רגבה. היא מתחרה בכל הרשתות במגזר היהודי ויש לה גם מתחרות במגזר כמו מרכז המזון.
אם עד לאחרונה פנתה בעיקר למגזר הערבי, פניה כיום מיועדות לכל המגזרים. אפשר לראות זאת בפרסומות להם מאזינים לקוחות הרשת המתקשרים לסניפים, שמושמעות גם בעברית וכן באסטרטגיית רכישת הסניפים שלה לאחרונה: בבאר שבע וברגבה. "המטרה שלנו היא להיות אחד השחקנים הגדולים במדינה בעולם הקמעונאות", מצהיר כיתאני.
"קודם כל, קנינו את כל החנויות שהיו לרשתות היהודיות במגזר הערבי. התחלנו עם חנות שופרסל, לשעבר קלאבמרקט, בשפרעם. עברנו לסכנין, שם קנינו את סניף מגה בקניון סכנין. אחרי זה עברנו לסניף בחוצות להב ב"ש, אותו קנינו משופרסל. בטמרה קנינו סניף מיינות ביתן, בדליה קנינו שוב סניף משופרסל ועכשיו ברגבה קנינו סניף ממחסני להב".
השמועה אומרת שיש לרשת שלכם סניפים שמגלגלים מחזורים שהרשתות הגדולות היו מתקנאות בהם.
"בסניף באר שבע שקנינו לאחרונה, שופרסל ידעה לעשות בו 3.5 מיליון שקל והיום אני עושה בו פי 5".
אז יכול להיות שהיית צריך לקנות את כל מגה?
"יש למגה מנכ"ל שאני מאד מעריך אותו, אז אני מקווה שמגה בדרך הנכונה. אני חייב שיבינו, אני קניתי את כל הסניפים של הרשתות היהודיות במגזר הערבי. הסניפים של מגה מבחינת תשתית וציוד, הם הכי טובים. יותר מסניפי שופרסל ויינות ביתן".
"המוצרים הייחודיים - יתרון במגזר היהודי"
קשה לעבור מהמגזר הערבי לכללי? יש הבדלים באריזות, במוצרים. יש גם גזענות, למרות שבקניות זה פחות משחק תפקיד: קונים איפה שזול וטוב.
"התמהיל שלנו הוא יותר מזרחי, כלומר בנוי למגזר הערבי, גם מבחינת אריזות, גם מבחינת מגוון וגם מבחינת מוצרים מאוד ייחודיים, מאוד אותנטיים כמו הטחינה של שכם שרק אנחנו מביאים, טחינה מאוד איכותית, שנעשית על אבן. כל הדברים האלה נתנו לנו יתרון באוכלוסיה שלנו.
"לאט לאט, גילינו שהדברים האלה נותנים לנו עוד יותר יתרון במגזר היהודי. יש פלח מאוד גדול במגזר היהודי שמחפש דווקא את הדברים האלה. בגלל זה, אנחנו שוקלים היום בכובד ראש להיכנס לעוד מקומות.
"כרגע, בב"ש 40% מהלקוחות שלנו הם מהמגזר היהודי. בקלנסוואה - 50% מהלקוחות הם יהודים ואנחנו מתקדמים לכיוון רגבה, ניכנס לשם במקום מחסני להב ב-1 באוגוסט ואני מקווה שניכנס גם לחלק מהסניפים של מגה".
"יש לקוחות שהאיכות במחלקות הטריות ברמי לוי מרתיעה אותם"
כיתאני ביקש להדגיש כי מבחינתו זו עסקה שאם תתקיים, "מביאה לרשת סניפים ברמה הכי טובה", כך אמר. "כבר עבדתי עם כולם. זו לא רק הנראוּת של הסניפים, אלא גם התשתיות שלהם ואיך שמגה בונים את הסניף. הם עושים זאת כך שאפשר לעבוד עם התשתיות האלה שנים קדימה".
המתחרה העיקרי שלכם במגזר היהודי זה רמי לוי, לא?
"רמי לוי נמצא במקומות שנושקים למגזר, לכן מי שגר קרוב לסניפים יקנה אצלו, כי הוא עסק שיודע לדבר ברמת דיסקאונט ללקוחות. יש לקוחות שהאיכות במחלקות הטריות אצל רמי לוי מאוד מרתיעה אותם. אנחנו ידענו להביא את המחיר של רמי לוי באיכות של חצי חינם".
במגה מסרו בתגובה: "כפי שהכרזנו לפני מספר ימים, כחלק מתהליך ההבראה, אנו פועלים ליציאה מ-32 סניפים. בימים אלו אנו פועלים למכירת סניפים אלו. אנו לא מתכונים לדווח על כל מו"מ למכירתם".