סקר הסוכנים: שירות חברות הביטוח איטי ולא הוגן
מנתוני סקר סוכני הביטוח בתחום ביטוחי הבריאות והסיעוד עולה כי רמת השירות של החברות בינונית ואף נמוכה. כלל, מגדל ואיילון מקבלות את הציון הנמוך ביותר בפרמטרים הנוגעים לטיפול בתביעות המבוטחים. 27% מהסוכנים: הבעיה העיקרית היא הטיפול האיטי בתביעות
סקר שערכה לשכת סוכני הביטוח בתחום ביטוחי הבריאות והסיעוד, מעלה כי רמת השירות בחברות הביטוח בינונית וחלק מהחברות מקבלות ציונים נמוכים במיוחד בתחום הטיפול בתביעות המבוטחים.
- כחלון מבטיח: ביטוח החיים למשכנתא יוזל
הסקר שהתפרסם היום (ב') במסגרת כנס הבריאות של הלשכה , בחן מספר פרמטרים בשירות החברות, בין היתר - הוגנות החברה בתשלום התביעות, משך הזמן בטיפול בתביעות, נכונות החברה לתשלום לפנים משורת הדין, זמינות עובדי החברה, טיפול החברה בחיתום הרפואי בקבלה לביטוח ועוד.
מבין החברות הגדולות בולטות כלל ומגדל בציונים נמוכים בפרמטרים הנוגעים לטיפול בתביעות המבוטחים, ומבין החברות הקטנות והבינוניות, בולטת איילון לרעה בפרמטרים אלו.
בפרמטר של הוגנות החברה בתשלום תביעות, קיבלה מנורה את הציון הגבוה ביותר, 8.1 (מתוך 10) אחריה הראל עם 8 ובתחתית הרשימה – כלל (6.9) ואיילון (6.6).
בפרמטר של משך זמן הטיפול בתביעות, קיבלה הראל ציון של 7.7, אחריה מנורה עם 7.4 ובסוף הרשימה מגדל (6.6) ואיילון עם ציון של 5.9.
בסעיף הנוגע לנכונות החברה לתשלום לפנים משורת הדין, קיבלה הראל ציון של 7.4 אחריה מנורה עם 7.3 ובתחתית הרשימה מגדל וכלל עם ציון של 5.8.
16% מסוכני כלל: חוסר הוגנות כלפי המבוטחים
הסוכנים התבקשו במסגרת הסקר לציין גם את הבעיה העיקרית, כפי שהם רואים לנכון, בחברת הביטוח עמה הם עובדים.
מהתוצאות עולה כי שתי הבעיות הבולטות בקרב כלל החברות הן בעיות בחיתום לקבלה לביטוח - 28% מהסוכנים ציינו את הבעיה הזו כעיקרית, ושירות איטי מדי שמעניקות חברות הביטוח (27%).
53% מהסוכנים העובדים עם מגדל ציינו כי הבעיה העיקרית בחברה היא השירות האיטי. 25% מהסוכנים העובדים עם איילון ציינו את הטיפול בתביעות כבעיה העיקרית, כך גם 16% מהסוכנים העובדים עם כלל ציינו כי חוסר ההוגנות כלפי המבוטחים היא הבעיה העיקרית (השיעור הגבוה ביותר מבין החברות).
מהסקר, שבוצע על ידי מכון דיאלוג וכלל מדגם מייצג של 702 סוכנים, עולה כי רוב הסוכנים, 30.2%, עובדים עם חברת הראל כחברה העיקרית בתחום הבריאות והסיעוד. 25.5% ציינו כי הם עובדים עם מגדל, 14.6% עם הפניקס, 13.4% עם כלל , 12.8% עם מנורה -3% עם איילון.
הסקר פורסם כאמור במסגרת כנס הבריאות והסיעוד של הלשכה. מוקדם יותר במהלך הכנס אמר נשיא לשכת סוכני הביטוח, אריה אברמוביץ "הנושא המשמעותי ביותר, אותו הנחנו על סדר היום כבר לפני שנה, הינו הפרדת דמי הניהול מעמלות הסוכן. מגיע לסוכני הביטוח להתפרנס בכבוד ולא על חשבון דמי הניהול. חברות הביטוח גורפות כיום את מירב הרווחים מהפרמיות המצטברות בפנסיות של אזרחי ישראל, ונהנות ממצב אידיאלי עבורן.
מחד הן משווקות פוליסות קולקטיביות בדמי ניהול אפסיים, ומאידך מאלצות את סוכן הביטוח לשווק לצרכנים פוליסות בדמי ניהול גבוהים על מנת להתפרנס. כך מפצות את עצמן החברות על דמי הניהול הנמוכים שנגבו עבור החזקים והגדולים בקולקטיב, ומשמרות את המצב העגום ממנו הנפגע העיקרי הוא האזרח הקטן".