ככה נראה סניף דואר: צפיפות בלתי נסבלת
זו לא הפעם הראשונה שאנחנו מפרסמים תמונות כאלה, אבל משום מה הבעיה לא נפתרת: צפו בעומס בסניף דואר בחולון. זמן ההמתנה: שעה וחצי כדי לשלם דו"ח חניה. הדואר: "שעות הפעילות בסניף הוארכו עד 20:00, שלוש פעמים בשבוע וניתן להזמין תור באינטרנט"
שוב תורים בדואר: והפעם בסניף ההסתדרות 36 בחולון. לקוח החליט לצלם בווידיאו את הצפיפות הבלתי נסבלת בסניף, צפו בתמונות ובשיחה על מצב הדואר באולפן ynet.
כתבות נוספות בנושא בערוץ הכלכלה :
- 1,500 תיבות ייאטמו. איפה? בדואר לא מגלים
- עובד בדואר: אנחנו קורסים; הלקוחות נפגעים
- חדש: חבילות דואר יימסרו בשופרסל
יש לכם בעיה עם הדואר? כיתבו לנו וננסה לעזור >>
>>> רוצים להתעדכן בחדשות הכלכלה והצרכנות? הצטרפו לעמוד הפייסבוק שלנו
"התור לא זז והפקידים סופגים צעקות כל יום"
"הגעתי לסניף ב-16:30. היו שם המון אנשים שהמתינו לתורם ועוד לא צילמתי את אלו שישבו בחוץ", סיפר המצלם ל-ynet. "התור לא זז. זה לא נעים לחכות שעה וחצי, כן זה משך הזמן שישבתי שם וזה כפליים לא נעים כשהגעת לקחת דו"ח חניה. אתה מקבל את העונש שלך באופן הכי קשה, כי אם תתייאש ותלך, הקנס יוכפל.
הסניף בחולון הוא אחד מיני רבים. בסניפים אחרים אפשר למצוא תורי ענק, 5 אשנבים שרק 3 מהם פועלים, בלגן בחבילות ואזרחים כועסים ומותשים שעומדים חסרי רחמים מול פקידים מותשים לא פחות שסכנת פיטורים מרחפת מעל ראשם.
צרות שרק מעמיקות, לצד צעדים לשיפור
בדואר ישראל הפחיתו את מספר הדוורים כך שהודעות על "דבר דואר גדול" מגיעות באיחור, סותמים תיבות לא פעילות, ייקרו את שירות החבילות ושירותים אחרים ב-1 בפברואר ולא מאיישים מספיק אשנבים בסניפים.
יחד עם זאת, בדואר גם מנסים לפתור את הבעיות: מאריכים שעות פעילות בכמה מהסניפים עד 20:00, מאפשרים לקבוע תור בסניפים דרך אפליקציה וכן פתחו מרכזי חלוקת חבילות ברשתות קמעונאיות, כדי להקל על העומס בסניפים.
לאור התלונות הנשנות על הדואר והבעיות שלא מטופלות, אלא נראה שרק מחריפות, האם יש סיכוי שהרפורמה תעבוד בכלל? אנחנו בהחלט מוכנים לתת לדואר תקופת חסד, שכן נעשים מאמצי אמת לפתור בעיות, אבל הרפורמה תיכשל אם בדואר ימשיכו להתעלל בכוח האדם שלהם ובלקוחות.
המדינה מצידה, עומדת מנגד. מייבשת את חברת הדואר (במיעוט תקציבים וקיצוצי עובדים) עד לכדי חוסר יעילות והשירותים האטרקטיביים יותר - משלוח דואר של חברות מסחריות – כבר מזמן נלקחו מהדואר והועברו לחברות פרטיות. התוצאה: דואר ישראל הפך לשם נרדף לחוסר יעילות וסיוט שירותי ולא ירחק היום בו יאמרו שאין ברירה אלא לתת לחברות פרטיות להחליפו. האזרח בינתיים סובל משירות גרוע וממחירים גבוהים שעוד יאמירו.
מחברת דואר ישראל נמסר בתגובה: "דואר ישראל החלה בחודשים האחרונים ביישום התוכנית לשיפור השירות בכל רחבי הארץ. במסגרת זו הוארכו כבר שעות הפעילות של כ-90 סניפים ברחבי הארץ, עד 20:00 שלוש פעמים בשבוע, ובלמעלה מ 150 סניפים ניתן להזמין תור באינטרנט או באפליקציית החברה ולקבל שירות מהיר. בנוסף, נפתחו עשרות מרכזיים ייעודיים למסירת חבילות וברשתות קמעונאיות דוגמת שופרסל ואופיס דיפו. במקומות בהם החל יישום התוכנית חל שיפור בשירות הניתן לציבור וניכרת שביעות רצון של הלקוחות.
"לעניין הסניף בחולון, יצויין כי העברנו סניף זה לשעות הפעילות החדשות עד 20:00 בערב כדי להקל על העומס, וניתן להזמין אליו ולסניפים נוספים בחולון תור באינטרנט ולקבל שירות מהיר.
"יצויין כי התוכנית מיושמת באופן מדורג בכלל רחבי הארץ ובסיום יישומה בחודשים הקרובים, יזכו לקוחות החברה בשירות משופר המותאם לצרכיהם ולשינויים בתחום הסחר המקוון".