קלינטון מבזבזת מיליונים כל הדרך לבית הלבן
19 מיליון דולר בשלושה חודשים. זה הסכום שהשקיעה המועמדת הדמוקרטית לנשיאות כדי לנצח במרוץ. הזרוע עוד נטויה כשקלינטון שואפת לגייס מיליארד דולר בשביל לגבור על ג'ב בוש. במטה מקווים שלא יחזרו על הטעויות שנעשו בהתמודדות מול אובמה בשנת 2008
הקמפיין של הילרי קלינטון שורף כסף - והרבה: הבחירות לנשיאות ארצות-הברית נמצאות במרחק של שנה וארבעה חודשים, אבל מי שצפויה להיות המועמדת הדמוקרטית לנשיאות, היא לא בוחלת באמצעים ושופכת כסף רב.
עוד סיפורים מרחבי העולם ישירות לפיד בדף הפייסבוק של ynet חדשות בעולם
על פי המסמכים הפיננסים של מטה הבחירות של קלינטון התברר שבשלושת החודשים האחרונים הוציא המטה 19 מיליון דולר מתוך 47 מיליון דולר שנאספו בתקופה זו.
מקורות במטה אמרו ל"וושינגטון פוסט" שהם נאלצו להשקיע סכומים מעבר למתוכנן בגלל התחרות שנוצרה בפריימריז הדמוקרטים עם הסנאטור ברני סנדרס.
התחרות האפשרית בפריימריז, אילצה את מטה קלינטון לבצע סקרי עומק יקרים, לגייס יועצי צמרת ויותר מ-400 עובדים. נכון לעכשיו, קלינטון גייסה שני שלישים מהתרומות, שהגיעו מתורמים גדולים ותרמו את הסכום המקסימלי על פי חוקי הבחירות.
התורמים לא יוכלו לתרום סכומים נוספים לפריימריז אלא רק למערכת הבחירות הכללית לנשיאות. לפי חוקי הפריימריז, אסור שתרומה אישית תעלה על 2,700 דולר. הסכום הנוסף הגיע מתרומות קטנות של עד 200 דולר.
הילרי אספה יותר תרומות קטנות מאשר ג'ב בוש, שצפוי להיות היריב שלה מהמפלגה הרפובליקנית, שקיבל תרומות בסך של יותר מ-100 מיליון דולר. 88% מתורמיו העניקו לו את הסכומים המקסימלים לפי חוק.
יעד הקמפיין של קלינטון הוא לאסוף מיליארד דולר לבחירות לנשיאות מול בוש. זה יחייב אותה כנראה לפעול כמו הרפובליקנים על-ידי הפעלת סופר-פק, גופים עצמאיים שלפי החוק אינם מוגבלים בקבלת תרומות טייקונים. המגבלה היא שאסור להם לפעול בתיאום עם מטה הבחירות.
עם זאת, פרשנים מעלים את השאלה האם מטה קלינטון יוכל לגייס תרומות בקצב שבו הוא מוציא את הכספים. מטה הבחירות של קלינטון נחשב לבעייתי ובזבזני במרוץ מול הנשיא ברק אובמה בשנת 2008.
נתוני ההוצאות בפריימריז מעלים כי הקמפיין הוציא קרוב ל-6 מיליון דולר בחודשים אפריל מאי ויוני לצוות המנופח. סכומים גדולים הושקעו בפרסומות באינטרנט ועל מטוסים פרטיים.
שלא כמו המועמדים האחרים בפריימריז, קלינטון צריכה לפעול כמועמדת ודאית מול הרפובליקנים וזה מחייב אותה לפעול באופן מיידי ולפרוס תומכים ברחבי ארה"ב ולא רק באיווה ובניו המפשייר, שם יתחילו הבחירות המוקדמות בפברואר 2016.
מקורביה מסבירים שהילרי מכינה את הקרקע לבניית תשתית חזקה. הקמפיין של קלינטון שכר מטות ב-25 ערים ברחבי ארה"ב, הקים מאגר מתוחכם של בוחרים מהסוג שאובמה הקים בבחירות הקודמות ומערך תוסס ברשתות החברתיות. בראש המערך הטכנולוגי המתוחכם עומדים אנשים שקידמו את הקמפיין של אובמה שהביא לו את הניצחון לפני ארבע שנים והעניק לו קדנציה שנייה בבית הלבן.