שתף קטע נבחר
 
צילום: רועי צוקרמן

סיטרואן C4 קקטוס במבחן דרכים: מומלץ בחום

רכב הפנאי הקטן של סיטרואן מציע עיצוב ייחודי מבחוץ ובפנים, מנוע שקט וחסכוני ותג-מחיר נמוך. ההצלחה (כמעט) מובטחת

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

1. תא נוסעים ותפעול

סיטרואן לא חסכה במקוריות בעיצוב החיצוני, אבל את היצירתיות האמיתית שמרו מעצביה ללא ספק לתא הנוסעים. תחת עקרון מנחה של מינימליזם תמצאו כאן שני צגים דיגיטליים - אחד למהירות, מד דלק, נורית החלפת הילוך (אין מד סל"ד) ונורות התראה שונות, השני גדול יותר - במרכז הקונסולה - לשליטה בכל מערכות הרכב: מולטימדיה, מחשב דרך, מיזוג אוויר וקישוריות (בלוטות') לטלפון - כולל תמיכה בעברית.

 

גלגל ההגה שטוח בחלקו העליון והתחתון, ותא הכפפות נפתח כלפי מעלה ומעוצב כמו מזוודה - מוטיב החוזר על עצמו בידיות (רצועות) דלתות מעור. דיפוני הדלתות והמושבים מרופדים בבד נעים למגע, המושבים הקדמיים רחבים מאוד והנדסת האנוש מצוינת. המרווח טוב לארבעה מבוגרים, אך התעקשות על חמישי תפגע במרווח הכתפיים. תא המטען מציע נפח מכובד והוא נוח לשימוש. איכות החומרים בתא טובה מאוד - בעיקר באזורים בהם אתם צפויים לגעת - גלגל ההגה, דיפונים ומתגים שונים.

 

סיטרואן ויתרה - לטובת העיצוב - על פתח מיזוג ימני לנוסע מלפנים, ובמקומו הציבה פתח בגודל כפול במרכז - גם בחום יולי זה לא פגע בעוצמת הקירור. החלונות מאחור נפתחים רק כלפי חוץ בחרך קטן. פתרון מוכר ויעיל כהגנת ילדים, אך לא מבריק לטעמנו אם יושב שם מבוגר. ועוד ויתור מפתיע: גלגל ההגה אינו מתכוונן לעומק (רק לגובה), ולכן עשוי להקשות במציאת תנוחת נהיגה מתאימה לכל אחד.

 

הציון: 9

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

2. נוחות נסיעה ונהיגה

כיול המתלים של הקקטוס רך ומזכיר סיטרואן קלאסיות. יחד עם מושבים מצוינים מתקבלת נוחות טובה מאוד ביחס לקטגוריית רכבי הפנאי, שמתאפיינת לצערנו במכוניות נוקשות שלא לצורך. הנוחות מצטיינת גם לנסיעות ארוכות בכבישים בינעירוניים, ותורמת לאווירה נינוחה ונעימה. לכך מסייע גם היגוי מדויק, כושר תמרון טוב וראות טובה לפנים, אם כי הראות לאחור בינונית בגלל קו חלון גבוה. בידוד רעשי המנוע מצוין, אך בנסיעה בינעירונית הצמיגים יוצרים רעש רב ובידוד רעשי הרוח בינוני.

 

הציון: 9

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

3א'. יכולת דינמית ובטיחות

האופי הרגוע של הקקטוס והרכות היחסית, לא פוגמים ביכולת הדינמית. לרכב אחיזת כביש טובה ולמרות זוויות גלגול נדיבות, הוא מגיב באופן ישיר ומדויק לפקודות הנהג - בין היתר תודות למשקל העצמי הנמוך מאוד (965 ק"ג). ההיגוי מציע דיוק מספק ומשקל טוב, וכושר הבלימה היה טוב - הן מבחינת עוצמה והן מבחינת תחושת הדוושה.

 

הקקטוס מצויד בשש כריות אוויר (כרית הנוסע מלפנים מותקנת בגג כדי לאפשר את עיצוב תא הכפפות הייחודי) ובבקרת יציבות אלקטרונית. חבל רק כי הוא אינו מוצע עם מערכות בטיחות אקטיבית מתקדמות יותר, אותן סיטרואן יכולה להוריד ללא בעיה ממדף החלקים של קונצרן PSA. היעדרן של אלה לא רק פוגע בציון סעיף זה במבחן שלנו, אלא גם הוריד את הציון הסופי במבחן הבטיחות של Euro NCAP מחמישה לארבעה כוכבים.

 

הציון: 8

 

 

 

3ב'. דירוג בטיחות משרד התחבורה

 

דירוג מערכות הבטיחות ניתן על-ידי משרד התחבורה ובאחריותו

 

4. מנוע ותיבת הילוכים

הקקטוס מוצע בישראל עם מנוע השלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטר של פיז'ו-סיטרואן, אותו פגשנו בין היתר בפיז'ו 208. המנוע מפיק 82 כ"ס ו-12 קג"מ ב-2,750 סל"ד, וכפי שהנתון היבש מבטיח הוא גמיש כבר מסל"ד נמוך. יחד עם משקל עצמי נמוך של הקקטוס הוא מספק ביצועים נאותים, כאלו שיתאימו לאופיו הרגוע של הרכב אך עשוי לאכזב חובבי ביצועים. המנוע שקט מאוד ושש לעלות בסל"ד, וכמעט חף מרעידות האופייניות למנועי שלושה צילינדרים.

 

תיבת ההילוכים הידנית והמצמד מציעים פעולה סבירה - שניהם אינם מדויקים במיוחד אך קלים ונעימים לתפעול. במסלול המבחן הרכב הרשים עם תצרוכת דלק של 17.5 ק"מ לליטר - 16% פחות מנתון היצרנית (21.7), זאת למרות שלא צויד במערכת עצור-סע. 

 

הציון: 7


נתוני פליטת מזהמים סיטרואן C4 קקטוס

נתוני פליטת מזהמים סיטרואן C4 קקטוס
ציון ירוק 156
דרגת זיהום 4

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

5. אבזור ומחיר

הקקטוס משווק ברמת אבזור אחת - "פאן" - שעולה 90 אלף שקל. תמורתם תקבלו חישוקי "16 קלים, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע  ("7), חיבורי בלוטות' ו-USB, תפעול מההגה, בקרת שיוט עם מגביל מהירות ופנסי ערפל קדמיים עוקבי פנייה. מדובר באבזור מכובד ובעיקר בתג מחיר נמוך במיוחד לקטגוריה.

 

הציון: 9

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

ציון כולל וסיכום

+ מקוריות, מחיר, תצרוכת דלק, אבזור

- רק ידני, רעשי רוח וכביש

 

ולבסוף: אחרי שנים בצילה של פיז'ו, סיטרואן C4 קקטוס מחזיר את היצרנית לרוח המקוריות שבזכותה התפרסמה. עיצובו החיצוני ובמיוחד הפנימי, הוא משב של רוח רעננה בתעשייה שמתאפיינת בהחלטות קרות ומחושבות. שימו לב ליחידות תאורת היום (מסוג לד) ולמגני הפלסטיק הענקיים ("Airbump") שמטרתם מניעת שריטות ונזקי חנייה. וכמובן תא הנוסעים עמוס הגימיקים החביבים. הוסיפו לכך חווית נסיעה נעימה ורגועה ותג-מחיר נמוך במיוחד, כאשר רק דצ'יה דאסטר הערום מאבזור נוחות ובטיחות מתקרב.

 

מדוע אם כך אנחנו לא יכולים לנבא כאן עתיד של להיט מכירות היסטרי, לו הוא ראוי בהחלט? כי הוא משווק בישראל רק עם תיבה ידנית, המגבילה לצערנו אוטומטית את קהל היעד לאחוז קטן מציבור הנהגים. וחבל, שכן מכל בחינה אחרת הוא ראוי לעמוד בראש סדרי העדיפויות של קוני רכבי הפנאי בישראל, ולא רק אצלם.

 

ציון סופי: 9

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)
סיטרואן C4 קקטוס | רמת אבזור: פאן
סיטרואן C4 קקטוס | רמת אבזור: פאן
מנוע 3 צילינדרים, 12 שסתומים
נפח / סוג דלק 1.2 ליטר / בנזין
הספק מרבי 82 כ"ס ב-5,750 סל"ד
מומנט מרבי 12 קג"מ ב-2,750 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / ידנית, חמישה הילוכים
מרכב / מספר מושבים חמש דלתות, האצ'בק / חמישה
אורך 416 ס"מ
רוחב 173 ס"מ
גובה 148 ס"מ (153 כולל מסילות גג)
בסיס גלגלים 259.5 ס"מ
משקל 965 ק"ג
נפח תא מטען 348 ליטר
מידת גלגלים וסוג חישקים 205/55-16 עם חישוקים קלים
100-0 קמ"ש 12.9 שניות
מהירות מרבית 167 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 21.7 ק"מ לליטר
תצרוכת דלק (מבחן) / פער 17.5 ק"מ לליטר / 16%-
פליטת פחמן דו-חמצני 107 גרם לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק 4 מתוך 15 (1 הטוב ביותר)
מחיר לגרסה שנבחנה 90 אלף שקל
אחריות 60 חודשים
כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות (Euro NCAP) 4 כוכבים
דירוג בטיחות משרד התחבורה 1 מתוך 8 (8 הטוב ביותר)

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים