יגואר XE בישראל: החל מ-290 אלף שקל
המשפחתית היוקרתית של יגואר מושקת בישראל עם מנוע טורבו ותג מחיר של החל מ-290 אלף שקל. מה תקבלו בתמורה?
מכונית היוקרה הקטנה במבחר יגואר הגיעה לישראל. ה-XE, משפחתית גדולה יוקרתית שתתחרה בקאדילק ATS, לקסוס IS, ב.מ.וו סדרה 3 ומרצדס C-קלאס, עולה החל מ-290 אלף שקל.
המכונית, שהוצגה אשתקד והושקה באירופה במרס 2015 בתרגיל יחסי ציבור מרהיב, תשווק בישראל בשתי גרסאות. לשתיהן אותו מנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין עם ארבעה צילינדרים, שיוצע בשני הספקים - 200 או 240 כ"ס ומומנט של 32.6 או 34.6 קג"מ בהתאמה (בשני המקרים ב-1,750 סל"ד).
ה-XE מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.7 שניות (6.8 בגרסה הבכירה), ולמהירות מרבית של 237 קמ"ש (250). יגואר נוקבת בנתון תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה של 13.3 ק"מ לליטר לשתי הגרסאות, שמצוידות בתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה אחורית.
למכונית החדשה שלדת אלומיניום חריגה לקטגוריה, שאמורה לסייע בהפחתת המשקל העצמי - ובדרך זאת לצמצם את תצרוכת הדלק ולשפר ביצועים. למרות זאת, המכונית מציגה משקל עצמי דומה או גבוה מחלק ממתחרותיה - למשל ב.מ.וו סדרה 3 מקבילה שוקלת בין 1,475 (320i) ל-1,505 ק"ג (328i), לעומת החל מ-1,530 ק"ג למכונית היוקרה הבריטית.
ל-XE אורך כולל של 467 ס"מ, רוחב של 185 ס"מ, גובה של 142 ס"מ ובסיס גלגלים של 283.5 ס"מ. היא מציעה נפח תא מטען של 450 ליטר.
היבואנית, חברת מאיר, תציע את המכונית בשתי רמות אבזור בגרסת ה-200 כ"ס. הבסיסית, פרסטיג', כוללת שש כריות אוויר, בקרת יציבות, בלימת חירום אוטונומית, התראת סטייה מנתיב, תאורת קסנון, חלון גג, בקרת שיוט, חישוקי "17 קלים, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני נסיעה לאחור, מושבי עור, מתג הנעה ומערכת מולטימדיה עם מסך "8. מחירה 290 אלף שקל.
בתמורה ל-30 אלף נוספים, תקבלו את הפרסטיג' פלוס - שמוסיפה חישוקי "18, חיישני חנייה קדמיים, מראות נגד סינוור וכניסה ללא מפתח.
דגם ה-240 כ"ס עולה 320 אלף שקל לגרסת הבסיס ו-350 אלף לגרסת הפלוס. בנוסף, ניתן יהיה להזמין אותו ברמת גימור R-ספורט, שכוללת מתלים ספורטיביים ושינויי עיצוב, בהם בין הית פגוש קדמי שונה, חצאיות בצידי המרכב, הגה מתכוונן חשמלית לגובה ולעומק. מחיר ה-XE עם ערכה זו עומד על 360 אלף שקל.