שתף קטע נבחר
 
צילום: רועי צוקרמן

היסטוריה: פולקסווגן היא יצרנית הרכב הגדולה בעולם

יצרנית הרכב הגרמנית עקפה במחצית הראשונה של השנה את טויוטה, והפכה ליצרנית הגדולה בעולם. והיא עושה זאת שלוש שנים לפני תאריך היעד עליו הכריזה בעבר

פולקסווגן היא יצרנית הרכב הגדולה בעולם - כך עולה מנתוני המכירות שפורסמו על-ידי יצרנית הרכב הגרמנית ומי שמובילה את שוק הרכב העולמי כבר מספר שנים, טויוטה. לפי סוכנות הידיעות בלומברג, טויוטה מכרה במחצית השנה הראשונה 5.02 מיליון מכוניות, לעומת 5.04 לפולקסווגן. למהפך אחראית ירידה של 1.5% במכירות טויוטה, לעומת ירידה של 0.5% באלו של פולקסווגן.

 

יש להזכיר כי נתוני המכירות של טויוטה כוללים את מותגי דייהטסו והינו (Hino), בעוד שאלו של פולקסווגן כוללים את כל מותגי הקונצרן - בהם מותגי המשאיות מאן וסקניה.

 

פולקסווגן פאסאט

פולקסווגן פאסאט

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

כמו בשנה שעברה, ג'נרל מוטורס רושמת את המקום השלישי. ענקית הרכב האמריקאית רשמה ירידה של 1.2% במכירות העולמיות במחצית הראשונה של השנה, והסתפקה ב-4.86 מיליון מכוניות. טויוטה מובילה את שוק הרכב מאז שנת 2007, למעט שנה אחת בה איבדה את הבכורה ל-GM בעקבות הצונאמי ששטף את יפן.

 

להצלחה של פולקסווגן השנה תרמה בעיקר התאששות השוק האירופי, שצמח בששת החודשים בקצב הגבוה ביותר מזה חמש וחצי שנים. צמיחה זו סייעה לכפר חלקית על ירידה בשוק הסיני, הגדול והחשוב בעולם בכלל ולפולקסווגן בפרט.

 

יצרנית הרכב הגרמנית השיגה את היעד - אותו הציבה בשנת 2007 טרם המשבר הכלכלי בארה"ב ואירופה, רעידת אדמה ביפן וההתקררות הכלכלית בסין - שלוש שנים לפני היעד המקורי, סוף שנת 2018. אלא שבפני פולקסווגן עומד אתגר לא פשוט לשמר את ההישג הזה לשנת 2015 כולה, נוכח המצב בסין והקושי בחדירה משמעותית לשוק האמריקאי, שם היצרנית נכשלה במספר תוכניות שיווק עד כה.

 

טויוטה. לא מספר 1 ב-2015 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
טויוטה. לא מספר 1 ב-2015(צילום: רועי צוקרמן)

 

שוק הרכב העולמי הציג צמיחה עקבית מאז שנת 2009, אך קריסת השוק הרוסי בעקבות הסנקציות הבינלאומיות והתקררות השוק הסיני, מאיימים על כך. בארה"ב נרשמה צמיחה של 4.4% בלבד במחצית הראשונה של השנה, מה שאומר ששנת 2015 עשויה להיסגר כשנה עם הצמיחה הקטנה ביותר מאז משבר האשראי של העשור הקודם. 

 

חזקות בשווקים שונים

המתמודדות על תואר הגדולה בעולם, טויוטה ופולקסווגן, מפגינות השנה חוזק בשווקים שונים - וחולשה באחרים. טויוטה צמחה בסין השנה ב-10% בזמן שפולקסווגן איבדה כ-4%, אך הגרמנים נותרו החזקים בשוק הסיני - עם 1.74 מיליון מכוניות לעומת כ-513 אלף בלבד לטויוטה.

 

באירופה לעומת זאת, פולקסווגן צמחה ביותר מ-6%, בעוד שטויוטה איבדה מכירות בשיעור דומה. ומנגד, היפנים ממשיכים להדגים את חוזקם בשוק האמריקאי, שם רשמו צמיחה של 6% - בזמן שפולקסווגן ירדה ביותר מ-2%, למרות שהשוק כולו דווקא צמח.

 

השתיים יכולות לפחות "להתנחם" בצרת רבים בשוק אחד בו המצב של שתיהן לא מזהיר - יפן. דווקא בשוק הבית של טויוטה היצרנית רשמה ירידה של 8% במותגי טויוטה ולקסוס ו-13% בדייהטסו. פולקסווגן איבדה 17% - והיא צפויה לאבד השנה את תואר המותג הזר הנמכר ביותר ביפן ללא אחרת מאשר מרצדס - לראשונה מזה 16 שנים.

 

ובישראל? פולקסווגן כבר מובילה

בשוק הישראלי שולטת בשנים האחרונות אמנם יונדאי ביד רמה, אך בקרב בין טויוטה לפולקסווגן יש מנצחת ברורה בכל מקרה - היצרנית הגרמנית. טויוטה מסרה השנה 16,950 מכוניות מדגמי טויוטה ולקסוס (מתוכן 16,119 ממותג האם), בהשוואה ל-19,609 מקונצרן פולקסווגן - כולל סקודה, סיאט, אודי, פורשה וכמובן מותג פולקסווגן. נתוני המכירות בישראל לא כוללים את דגמי המשאיות של שתי היצרניות.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
פולקסווגן. מובילה ב-2015
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים