סין מתנפלת על הרכב החשמלי וההיברידי, בזכות הממשלה
מכירות רכבי פלאג-אין (בנזין-חשמל) ומכוניות חשמליות זינק ביוני ב-240%. ומי אחראי לכך? סבסוד ממשלתי כמובן
מכירות רכבי כלאיים נטענים (פלאג-אין) ומכוניות חשמליות זינקו ביוני ב-240% בשוק הסיני. 21,055 מכוניות ידידותיות לסביבה נמכרו במדינה, בעיקר תודות לסבסוד ממשלתי נדיב.
חשמליות ונטענות, גם בישראל יש. בעצם, היו:
נתונים שמפרסמת התאחדות יצרניות הרכב הסיניות, מראים כי מכירות מכוניות חשמליות עמדו ביוני על 14,699 יחידות - קרוב לפי 3 לעומת החודש המקביל אשתקד. מכירות רכבי פלאג-אין עלו ב-180% ל-6,356. במחצית הראשונה של 2015 הצמיחה מרשימה לא פחות - 290% יותר כלי רכב חשמליים (46,219) ו-190% יותר כלאיים נטענים (26,492).
במסגרת תוכנית להפחתת זיהום האוויר, רק מכוניות חשמליות, כלאיים נטענות משקע ותא דלק (מימן) זכאיות להטבה מהממשלה. מענקים לרוכשיהן עשויים להגיע ללמעלה מ-15 אלף דולר בהתאם לסוג הרכב ולהפחית את מחיר המחירון בחלק מהמקרים בלמעלה מ-60%, כך על-פי דיווח של סוכנות הידיעות בלומברג.
ההטבות, שמיועדות רק לרוכשי מכוניות מתוצרת מקומית ולא ניתנות למכוניות מיובאות או לדגמים מתוצרת סינית של יצרניות זרות, מעודדות את התעשייה המקומית להשיק יותר מכוניות ידידותיות לסביבה. בשבוע שעבר לדוגמה, ג'יאנגוואי הודיעה על הקצאת לא פחות מ-758 מיליון דולר לפיתוח מכוניות חשמליות וכלאיים נטענות. ביצרנית מקווים לייצר לא פחות מ-100 אלף מכוניות מסוג זה בשנת ייצור מלאה.