עבודות הרכבת הקלה מתחילות: "שיהיה בהצלחה לכולנו"
עבודות חפירת התחנה התת-קרקעית "אלנבי" יוצאות לדרך ובכך ניתן האות לשלב הבא של פרויקט הרכבת הקלה. מתחילת השבוע: פתיחת חניוני חנה-וסע ושינוי בהסדרי התנועה. מנכ"ל נת"ע: מבטיחים לעבוד בנחישות ומקצועיות
עבודות הרכבת הקלה בתל אביב עוברות לשלב הבא. מחר (יום א', 2.8) יחלו ארבע שנים של עבודות בניית התחנה התת-קרקעית הראשונה בפרויקט הרכבת הקלה - תחנת אלנבי הממוקמת בין רחוב אלנבי לרחוב בצלאל יפה, על ציר יהודה הלוי. בחברת נת"ע מבהירים כי תחילת העבודות תסמן גם את שינויי התנועה המשמעותיים באזור, אשר יחלו ביום ב' (3.8) ב-06:00.
חניוני החנה וסע - יעשו בהם שימוש:
לדברי מנכ"ל נת"ע, יהודה בר-און: "השלב החשוב ביותר בפרויקטים מעין אלה הוא השלב שבו עוברים משולחן השרטוטים לביצוע. אנו מבטיחים לתושבי תל אביב וגוש דן שנעבוד בנחישות ובמקצועיות, נשמור על הניקיון ועל איכות הסביבה באזורי העבודות. שיהיה בהצלחה לכולנו".
לדברי שר התחבורה, ישראל כץ: "אחרי 60 שנה של הבטחות, אנו יוצאים לדרך בהקמת הקו האדום. בתוך שש שנים נצרף את תל אביב ואת גוש דן לעולם המודרני והמתקדם מבחינה תחבורתית. אנו יוצאים לדרך קשה אך הכרחית ואני נחוש לעמוד ביעדים".
הסדרי תנועה חדשים
ב-19:00 מחר תושלם הקמת אוהל חפ"ק באזור העבודות, וב-21:00 ייסגר המתחם לטובת הסעה הדרגתית של כלי העבודה לאזור. חדר מצב משולב יוקם בתחילת השבוע בעיריית תל אביב, ובו ישבו באופן קבוע נציגי רשויות, משטרה, משרד התחבורה ונת"ע.
בנת"ע מסבירים כי בשלב הראשון יעסקו הכלים הכבדים ברחוב עצמו, כולל הסרת אספלט ואיי תנועה מהכביש והורדת עמודי תאורה באזור. בשלב מאוחר יותר יחלו עבודות העברת תשתיות חשמל וביוב מתחת לקרקע, ולאחר מכן יחל שלב בניית קירות חיצוניים לתחנה, כמו-גם חפירה לעומק המתוכנן.
לפי נת"ע, תחנת אלנבי היא הדרומית ביותר בין התחנות שייבנו מתחת לפני הקרקע במסגרת הקו האדום, וצפונית לה צפויות עוד תשע תחנות תת-קרקעיות. התחנה תמוקם בעומק של 30 מטרים מתחת לפני הקרקע, רוחבה יעמוד על 30 מטרים ואורכה על 100. בעוד ארבע שנים, עם סיום העבודות הצפויות על תחנת אלנבי, יושלם גם פיתוח רחוב יהודה הלוי לכל אורכו, ובמקביל יוסרו חלק ממגבלות התנועה באזור. במהלך הימים הקרובים תושלם סגירת אזור העבודות באמצעות גדר אשר תציע פתחי צפייה בעבודות.
מיום ב' בבוקר יחסמו הרחובות המרכזיים יהודה הלוי והרכבת לתנועת כלי רכב. והתנועה ממזרח למערב תוסט לרחובות לבונטין ומקווה ישראל שיהפוך לחד סיטרי מרחוב לבונטין ועד לרחוב אלנבי. הכניסה מיהודה הלוי לרחובות שד"ל ויבנה תחסם, שכן הם יהפכו לרחובות ללא מוצא. כניסה אליהם תתאפשר רק משדרות רוטשילד.
כבר ביום א', ייפתחו חניוני חנה וסע בגני יהושע וחוף תל ברוך בתל אביב, כמו-גם באצטדיון קריית אריה (המושבה) בפתח תקווה וחניון מצפה מודיעין. נהגים אשר יחנו שם את הרכב - תמורת 15 שקלים ליום - יוכלו לעשות שימוש בשירות חינם של שאטלים שיובילו אותם לרחוב יגאל אלון, מתחם שרונה-עזריאלי ושדרות רוטשילד-אלנבי בתל אביב, ומתחם הבורסה ברמת גן.