שתף קטע נבחר
 

המכונית החשמלית שקטה מדי? בקרוב חקיקה

הממשל האמריקאי יפרסם בקרוב תקנות שמסדירות את כמות הרעש שצריכה להפיק מכונית חשמלית, בכדי לצמצם את הסיכון להולכי רגל

זה יקרה באיחור של כמעט שנתיים, אבל נראה שבחודש נובמבר יוכרזו סוף-סוף התקנות להסדרת סוג ועוצמת הרעש שצריכות להפיק מכוניות חשמליות. זאת, במטרה להתריע בפני הולכי רגל - בעיקר עיוורים - על התקרבות מכונית חשמלית למעבר חצייה.

 

  

מיני חשמלית. תעשה רעש?

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

ה"דטרויט ניוז" מדווח כי הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים (NHTSA) הודיעה, במהלך אירוע של ארגון "אמריקאים עם נכויות", שתפרסם בנובמבר את החוקים הנוגעים למכוניות "שקטות". החוקים יסדירו את סוג הרעש שיפיקו מכוניות כלאיים וחשמליות כדי להתריע על הגעתן, והם צפויים להפוך לתקן שיחלחל לא רק למכוניות המשווקות באמריקה, אלא לכלל התעשייה. זאת משום שמרבית המכוניות החשמליות המשווקות בארה"ב נמכרות גם במערב אירופה ושווקים אחרים ברחבי העולם.

 

התקנות לרעש מכוניות היו אמורות להתפרסם מספר פעמים בעבר, אך נדחו פעם אחר פעם. המועד הקודם היה ינואר 2014, לאחר שבשנת 2010 הקונגרס חוקק חוק המחייב מערכת המתריעה על תנועת רכב שקט. החוק נולד בעיקר כדי להגן על ציבור הולכי הרגל העיוורים.

 

על-פי מארק רוזקינד, מנהל ה-NHTSA, הרשות דחתה את פרסום התקנות לאחר שנדרשו בדיקות וניסויים נוספים. עם זאת, הוא לא פירט האם בעקבות כך בוצעו שינויים בתקנות שהיו אמורות להתפרסם עוד בינואר 2013, או שהן יצאו לאור ללא שינויים. יש לציין כי ה-NHTSA בחנה את הנושא עוד טרם נחקק החוק, מאז שנת 2007.

 

בחודש יולי 2014, גופי לובי מטעם יצרניות הרכב ביקשו מהרשות לוותר על תקופת ניסוי למערכת שאמורה להתחיל בשנת 2016, ולעבור ישר לשלב התקנת החובה בכל המכוניות הרלוונטיות מספטמבר 2018. "החוק הסופי לא פורסם לפני תאריך היעד של הקונגרס בינואר 2014. הרשות צריכה לוותר על שלב ההטמעה ולעבור ישירות לשלב היישום המלא".

 

במכתב ששלחו התאחדות יצרניות הרכב העולמית והתאחדות יצרניות הרכב, נכתב כי "ליצרניות יהיה זמן קצר מאוד לפתח ולהביא לייצור מערכות מתאימות", והתריעו כי המערכת המוצעת תפיק "צלילים רועשים ומסובכים מדי" שיהיו אף רועשים יותר מחלק ממכוניות הספורט. בין הרשויות לתעשייה קיימת מחלוקת גם לגבי המהירות בה המערכת צריכה לפעול - ב-NHTSA מעוניינים שתפעל מעמידה ועד 30 קמ"ש, בעוד בתעשייה מעדיפים שתיכבה במהירות גבוהה מ-20 קמ"ש.

 

ב-NHTSA מעריכים כי הסיכוי של מכונית כלאיים להיות מעורבת בתאונת דרכים עם הולך רגל גבוה ב-19% לעומת מכונית בנזין או דיזל רגילה. הסיכון לתאונה עם רוכב אופניים גבוה ב-38%. עוד מעריכים ברשות כי העלות לתעשיית הרכב בפיתוח והתקנת המערכות בכל מכונית תעמוד על 23 מיליון דולר (87 מיליון שקל) בשנה הראשונה, עם עלות של 35 דולר (132 שקל) למכונית. בתעשייה מעריכים כי חלק ניכר מכך יתגלגל ישירות למחיר מכוניות חדשות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים