לוהט בשוק הרכב: 23.5 אלף מכוניות חדשות ביולי
מסירות הרכב ביולי זינקו ב-17% לעומת החודש המקביל אשתקד, ורמת המכירות השנתית עומדת על כ-290 אלף מכוניות חדשות. ובצמרת, קיה עומדת לעבור את יונדאי
שוק הרכב הישראלי נותר לוהט גם ביולי, עם 23,486 מכוניות שנוספו לכבישים - זינוק של 17% לעומת החודש המקביל אשתקד, בו נמסרו מעט יותר מ-20 אלף מכוניות. מתחילת השנה נמסרו יותר מ-167 אלף מכוניות חדשות - צמיחה של כ-8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (כ-155 אלף). קצב המכירות השנתי בשבעת החודשים הראשונים עומד על 24 אלף מכוניות חדשות או כמעט 290 אלף בכל השנה.
אבל ההצלחה הגדולה ביותר של דו"ח המסירות האחרון שייכת ללא ספק למותג קיה. חברת הבת של יונדאי, אשר בעבר הלא-כל-כך-רחוק דשדשה במרכז הטבלה, קרובה לעשות היסטוריה מקומית ולנשל את החברה האם מהמקום הראשון בו היא מחזיקה מספר שנים. בחודש יולי תפסה קיה לא רק את המקום הראשון בדירוג המותגים, אלא גם סגרה מעשית את הפער בינה לבין יונדאי. קיה מסרה 3,527 מכוניות ביולי לעומת 2,800 בלבד לחברת האם, ותודות לזינוק של 33% במסירות ינואר-יולי לעומת צמיחה של 4% בלבד ליונדאי, הפער ביניהן עומד כעת על כ-500 מכוניות בלבד - 21,348 יחידות של קיה מול 21,861 יחידות של יונדאי.
מותג |
מתחילת השנה (לעומת 2014) |
מותג |
יולי 2015 |
מכונית | יולי 2015 (מתחילת השנה) |
1. יונדאי |
21,861 (4%+) |
1. קיה | 3,527 | 1. קיה ספורטאז' |
1,338 (7,037) |
2. קיה |
21,348 (33%+) |
2. טויוטה | 2,818 | 2. קיה פיקנטו | 1,113 (7,849) |
3. טויוטה |
18,937 (8%+) |
3. יונדאי | 2,800 | 3. טויוטה קורולה | 940 (8,242) |
4. מאזדה |
11,567 (0%) |
4. סקודה | 1,658 | 4. יונדאי i35 | 829 (4,976) |
5. מיצובישי |
10,577 (32%+) |
5. מיצובישי | 1,393 |
5. יונדאי i10 |
757 (5,332) |
6. סקודה |
10,464 (16%+) |
6. מאזדה | 1,302 | 6. סקודה אוקטביה | 709 (5,114) |
7. סוזוקי |
8,625 (1%-) |
7. ניסאן | 1,154 | 7. מאזדה 3 | 668 (5,634) |
8. ניסאן |
7,369 (18%+) |
8. פולקסווגן | 838 | 8. ניסאן מיקרה | 533 (2,780) |
9. סיאט |
5,743 (54%+) |
9. סוזוקי | 820 | 9. סוזוקי SX4 | 518 (2,894) |
10. רנו |
5,355 (0%) |
10. רנו | 776 | 10. טויוטה יאריס | 452 (2,853) |
במקום השני ביולי ושלישי מתחילת השנה ניצבת טויוטה - עם 2,818 מכוניות החודש ו-18,937 השנה (צמיחה של 8%). בדירוג יולי יונדאי ממוקמת כאמור שלישית בלבד, לפני סקודה (1,658), מיצובישי (1,393) ומאזדה (1,302).
מראשית השנה רושמות כמה יצרניות שיפור דרמטי במסירות לעומת 2014. מיצובישי זינקה ב-32% (10,577 לעומת 8,027), סיאט זינקה ב-54% ל-5,743 למרות חודש יולי חלש (564 מכוניות), וסובארו - שמכירותיה כמעט הוכפלו השנה (82%) ועומדות על 4,944 יחידות - מספיק למקום ה-11 בדירוג השנתי (לעומת 2,720 מכוניות אשתקד).
צמיחה של למעלה מ-20% נרשמת השנה גם במכירות סיטרואן, פיז'ו ואופל. מנגד, ולמרות הצמיחה בכלל השוק, חלק מהמותגים דווקא יורדים: פולקסווגן איבדה השנה 7%, שברולט 40% והונדה ירדה ב-34%.
יוקרה - קרב צמוד
בחודש יולי, מותגי היוקרה רשמו קרב צמוד במיוחד, כאשר אודי ומרצדס מסרו כל אחת 246 מכוניות בדיוק. אודי שומרת עם זאת על ההובלה השנתית בפער נכבד - 2,450 יחידות לעומת 1,849 למרצדס.
ב.מ.וו ממוקמת שלישית ביולי, עם 216 מכוניות ו-1,816 מראשית השנה. ומצבן המזהיר של יצרניות היוקרה לא פוסח על לקסוס - שלראשונה בתולדותיה מסרה השנה 1,000 מכוניות בפחות משנה. היצרנית היפנית עשתה זאת בשבעה חודשים בלבד, שיפור של 41% לעומת מצבה בינואר-יולי 2014. מדובר במספר זהה כמעט למכירות המותג בשנת 2014 כולה (1,001 מכוניות).