נתיבי התחבורה חסומים, ובכל זאת אין אכיפה
עבודות הרכבת הקלה נכנסות להילוך גבוה ופקקי הענק בדרך, אך כל ההבטחות לתוספת נת"צים ואכיפה ממוקדת נותרו עדיין על הנייר. הצטרפנו לנהג אוטובוס ומונית מתוסכלים, ושמענו את הטענות
מה יהיה עם נתיבי התחבורה הציבורית בגוש דן? עבודות הרכבת הקלה יצאו כבר לדרכן במהירות, ביעילות ולפי לו"ח הזמנים המתוכנן, אך אחת הנקודות הקריטיות ביותר בתוכנית עדיין אינה מיושמת. תוספת נתיבי תחבורה ציבורית עם מצלמות אכיפת איסור נסיעה בהם, יחד עם פקחי אכיפה והסדרת כל הבעיות המשפטיות והכספיות הנלוות, מזדחלים בקצב צב. שר התחבורה הכריז אמנם רשמית לפני כחודשיים כי "הנחיתי לגבי נת"צים, אכיפה בנת"צים וכל מה שקשור לתחבורה הציבורית...", אך בשטח - כפי שיודע כל נהג - הדברים אינם זזים בקצב הנדרש, או אינם זזים כלל.
צפו בבעיות של נהגי האוטובוס והמוניות:
- מפת חפירות הרכבת הקלה: כך ייראו תל-אביב ורמת-גן ב-6 השנים הקרובות
יש להזכיר כי רק כעת נערכים המשרד לבטחון פנים, משטרת ישראל, הרשויות ומשרד התחבורה, להגברת האכיפה והוספת נתיבי תחבורה ציבורית במספר כבישים ובתוך הערים. אותם נתיבים שהובטחו בעבר לא קיימים עדיין, עמדות המצלמות אינן מוכנות ובהתאם מצלמות האכיפה עצמן עוד לא הותקנו והפקחים האמורים לתעד את העבריינים, עדיין לא הוסמכו כראוי. בנוסף, מצלמות האכיפה המתוכננות והמיושנות יחסית אינן משתמשות בטכנולוגיה המאפשרת זיהוי מספר נוסעים, ולכן לא ניתן יהיה לאפשר נסיעת כלי רכב עם ארבעה נוסעים או יותר, כפי שמקובל בנתיבי תחבורה ציבורית במרבית ערי העולם.
זאת ועוד, גם הרשאת נסיעת כלי רכב דו-גלגליים ממונעים בנת"צים - אופנועים וקטנועים - מקובלת במדינות אחרות, אך בישראל לא נעשה דבר כדי לאפשר זאת, למרות בקשות חוזרות ונשנות. לדברי משטרת תל-אביב, החוק כיום אינו מאפשר זאת ולכן האיסור יימשך גם בעתיד.
ממשטרת ישראל נמסר כי "מאז החלו עבודות תוואי הרכבת הקלה נרשמו מאות אזהרות ודו"חות בנת"צים. אנו חוזרים ומבהירים כי האכיפה בנת"צים תמשיך ובמלוא השאת". עם זאת, יש לציין כי המשטרה לא נענתה לבקשת ynet לחשוף את מספר הדו"חות המדויק שניתן השנה לעומת אשתקד.