מן המופשט למצויר: חדשנות ומצוינות בבול אחד
חברת אלקטרה חוגגת 70 שנים של מצוינות וביקשה מהגולשים לעצב בול שייצג את המותג על כלל ערכיו, עתה הגיעה התחרות לסיומה ואנו שמחים להציג לכם את הבול הזוכה
בשיתוף "אלקטרה"
כיצד מבטאים חדשנות ומצוינות בבול אחד קטן ואיך משלבים בין אלמנטים מופשטים שמהותם מוצגת כאיור או ציור? אורית קדם הצליחה לעשות זאת כשעיצבה בול לחגיגות 70 שנה לחברת אלקטרה במסגרת התחרות "איך מכניסים 70 שנים של מצוינות לבול?"
"החלטתי לנסות ולעצב בול שמביא לידי ביטוי חדשנות ומצוינות ממקום של יצירתיות, מקום שאני מאד מתחברת אליו", מספרת קדם, שעוסקת בתחום העיצוב מזה 20 שנה ו"חיה את עולם העיצוב והאסתטיקה", כדבריה. תהליך יצירת הבול החל עבורה כשנחשפה לתחרות, אז החלה לחקור את חברת אלקטרה וגילתה עולם ומלואו. "נחשפתי לחברה מרשימה בגודלה ובעשייה שלה ומתוך כך הכנסתי לעצמי נקודות עיקריות שילוו אותי בתהליך העיצוב. כל הזמן חיפשתי קונספט מנצח שישלב את הנקודות העיקריות הללו שהיו: חברה מובילה, צבעי המדינה כחול-לבן, חברה בעלת איכות ושירות, שחרטה על דגלה חדשנות ומצוינות."
קדם הגישה שש הצעות, כולן עם אותה תמונה מובילה אך עם קונטקסט שונה וצבעוניות מתחלפת. "העיצוב שנבחר כלל תמונה המציגה בתוכה את לוגו אלקטרה, אותו שילבתי בתוך המנורה, כסמל לחדשנות, ומעליה מנצנצים 5 כוכבי איכות, החשמל הוא סמל לאנרגיה וכוח, והסרט מסמל לחגיגיות, וכמובן הצבעוניות הישראלית כחול לבן."
איך מתרגמים מושגים כמו מצוינות וחדשנות לאיור/ציור, משהו שאפשר לראות בצורה מוחשית?
"אלו מילים מאד מאתגרות, ניסיתי לבחון למה זה מתחבר מבחינת הארצישראלי וגם מבחינת הגלובלי, האיכות, השירות, הטכנולוגיה, החדשנות שתמיד בראש מעייניה של החברה, ולמצוא גם איזשהו סמל לחגיגיות, ל-70 שנות עשייה וחדשנות. האמת היא שקטונתי אל מול החברה, גיליתי שהיא באמת מדהימה ואפילו לא היה לי מושג שהיא כל כך גדולה ובאמת מרושתת בכל העולם. לשמחתי הצלחתי למצוא את השילוב הנכון. זו היתה חוויה מקצועית-יצירתית, לא ציפיתי לזכייה ונדהמתי לקבל את הטלפון המשמח שהודיע לי שהבול שלי נבחר."
הבנה מלאה של המותג והערכים
ב"אלקטרה" היו נרגשים לקבל את הבולים שעוצבו על ידי הציבור, והבחירה בבול שעיצבה קדם, התבססה על הקשר הישיר בין העיצוב למושגים אותם חיפשו אנשי החברה להבליט, לרגל חגיגות 70 שנה - החדשנות והמצוינות, שהם נר לרגלם, הישראליות - כחברה שקמה כאן בישראל והחלה את דרכה כחנות קטנה בבית הדר בתל אביב, עד להפיכתה לחברה ענקית, הצגת המותג כאיכותי ושירותי, וכן ערכים מרכזיים נוספים, כגון: מובילות, חדשנות ומקצועיות.
ההסבר של אורית שכנע את השופטים שהיא מכירה ומבינה את המותג והערכים החשובים, כמו: מצויינות ואיכות של המוצרים. כמו כן, צבעי הכחול-לבן שנבחרו מבטאים את הישראליות, והנורה שמסמלת חידושים והמצאות. העובדה שהבול נבחר על ידי גולשים רבים חיזקה את בחירת השופטים ואת ההבנה שהבול אכן פונה למכנה המשותף הרחב והאהוד ביותר על הציבור. הבול של קדם יימכר במארז מהודר בסניפי אייס, תרומה לבית השנטי.
תשעת הבולים שזכו במקום השני