שתף קטע נבחר

 

אין גדר, עקומות מסוכנות: מוות בכביש הדמים

האחיות רותאג' ורנין, בנות 11 ו-12, הצטרפו לרשימת ההרוגים הארוכה בכביש 66 שבצפון. בכביש, שאורכו רק 15 ק"מ, נהרגו 36 בני אדם בעשור. "הכניסות והיציאות מסוכנות מאוד, אנחנו נחסום את הכביש", מאיים ראש מועצת מגידו

לפני 10 שנים הזדעזעה המדינה כאשר ארבעה בני משפחה אחת נהרגו בתאונה בכביש 66 - בדיוק אותו הכביש שבו נהרגו אתמול האחיות רותאג' ורנין עזאמטה, בנות 11 ו-12. אורכו של הכביש, שמתחיל בצומת התשבי ליד יקנעם ומסתיים במחסום סאלם (הכביש ממשיך משם לג'נין) הוא 15 ק"מ בלבד, ולכן הנתון כי משנת 2003 נהרגו בו 36 בני אדם מחריד אף יותר.

 

בלי גדר הפרדה: כביש 66, כביש דמים    (צילום: עידו בקר וזום אוט הפקות טלוויזיה)

בלי גדר הפרדה: כביש 66, כביש דמים    (צילום: עידו בקר וזום אוט הפקות טלוויזיה)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

הלוויית האחיות שנהרגו בתאונה

הלוויית האחיות שנהרגו בתאונה

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

שתי אחיות נהרגו בתאונה בכביש 66    (צילום: זום אוט הפקות טלוויזיה, עידו בקר)

שתי אחיות נהרגו בתאונה בכביש 66    (צילום: זום אוט הפקות טלוויזיה, עידו בקר)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

במשטרה מציינים כי במקרים רבים טעויות אנוש הן אלה שגורמות לתאונות. עם זאת, תוואי הכביש אינו סלחני, וכל סטייה מנתיב הנסיעה הופכת לתאונה קשה. שיא ההרוגים בכביש היה בין 2003 ל-2009, כאשר נפח התנועה בו היה גבוה במיוחד. לכביש התנקזה התנועה מכביש 6, שהסתיים בכניסה לוואדי ערה, לכיוון חיפה וממנה. בשנת 2009 נפתח מחלף עין תות, סמוך ליקנעם, ונפח התנועה פחת.

 

במקביל, בעקבות כמה תאונות קשות במיוחד (באחת מהן נהרגו שלושה בני אדם ובאחרת ארבעה בני אדם) החלו עבודות להקמת גדר הפרדה בין הנתיבים. אולם הגדר לא הוקמה לאורך כל התוואי ובאזורים רבים ההפרדה בין הנתיבים כלל אינה קיימת. מדובר בכביש צר ומפותל, בעל נתיב אחד לכל כיוון.

 (צילום: זום אוט הפקות טלוויזיה) (צילום: זום אוט הפקות טלוויזיה)
(צילום: זום אוט הפקות טלוויזיה)

 (צילום: google maps) (צילום: google maps)
(צילום: google maps)

 (צילום: דוברות איחוד הצלה כרמל) (צילום: דוברות איחוד הצלה כרמל)
(צילום: דוברות איחוד הצלה כרמל)

 (צילום: דוברות כיבוי אש והצלה) (צילום: דוברות כיבוי אש והצלה)
(צילום: דוברות כיבוי אש והצלה)

מאז שנת 2010 נהרגו בכביש עוד 13 בני אדם, חמישה מתוכם מתחילת השנה. בינואר השנה נהרגו בני זוג כאשר משאית התנגשה חזיתית ברכבם. במאי נהרג רוכב אופנוע מפגיעת רכב - שנהגו ברח מהמקום - ואילו אתמול נהרגו שתי הילדות. מחקירה ראשונית של אגף התנועה במשטרה בדבר נסיבות התאונה אתמול עולה כי הרכב שבו נהגה אמן של הילדות, מכיוון יקנעם לכיוון צומת מגידו, סטה מנתיבו ופגע ברכב שהגיע ממול, שבו נהג תושב המושבה יקנעם. האם נפצעה קשה ואילו הנהג השני נפגע באורח קל.

 

ראש מועצת מגידו שבתחומה עובר הכביש, איציק חולבסקי, אמר הבוקר כי המועצה נאבקת כבר שנים מול משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל, להסדרת הכביש והפיכתו לכביש דו מסלולי לשני הכיוונים. "לכביש במצבו הנוכחי כמה בעיות קשות", אמר. "כניסות ויציאות מסוכנות מאוד מכל היישובים לאורכו, עקומות כביש מסוכנות מאוד ועצם היותו כביש של שני מסלולים. יש תכנית של חברת נתיבי ישראל לשדרוג הכביש ואנחנו דורשים שביצוע התכנית יחל באופן מיידי בשנה הקרובה".

 

הוא הוסיף כי המועצה מכנסת ישיבת חירום דחופה, בהשתתפות נציגי היישובים שלאורך כביש 66, לבחינת דרכי המשך פעולה בנוגע לכביש. "בכוונתנו לנקוט צעדים חריפים עד כדי חסימת הכביש, כדי לעורר את דעת הקהל ולגרום למקבלי ההחלטות לפעול במהירות למניעת עוד תאונות קטלניות", אמר. הוא הוסיף כי בכוונתו להיפגש בקרוב עם שר התחבורה לדיון בנושא, ושלח את תנחומיו למשפחת הילדות.

 

את הנתונים על מספר הנפגעים בכביש מרכזת עמותת אור ירוק. בידי העמותה נתונים על קרוב ל-250 תאונות שהיו בכביש ב-12 השנים האחרונות, ובהן לא רק הרוגים אלא קרוב ל-100 פצועים קשה וקרוב ל-1,000 נפגעים בסיכום הכולל. מנכ"ל העמותה, שמואל אבואב, אמר כי ניתן היה למנוע את התאונה אתמול, באמצעות מעקה הפרדה קל ופשוט.

 

"הכי קל להאשים את הגורם האנושי, אבל גם למדינה יש אחריות והיא יכולה באמצעות התשתית להציל את החיים שלנו, גם אם טעינו", אמר אבואב. "הגיע הזמן שהמשרד לבטיחות בדרכים ישפר את התשתית בכביש הדמים הזה ויהפוך אותו לכביש בטוח על ידי התקנת הפרדה קשיחה, הסדרת הכניסות והיציאות, הרחבת שולי הכביש והתקנת תאורה מלאה".

 

הוא הוסיף כי מספר ההרוגים בתאונות ממשיך לעלות זו השנה השלישית. "מדינת ישראל נמצאת במצב חירום והשר לבטיחות בדרכים שותק. קולו לא נשמע. הוא חייב לכנס דיון חירום בממשלה ולהסביר כיצד הוא והממשלה יצמצמו את מספר ההרוגים ההולך וגדל".

 

מחברת נתיבי ישראל, הזרוע הביצועית של משרד התחבורה, נמסר כי "נעשו עבודות רבות לאורך כביש 66 בשנים האחרונות. כבר בין השנים 2007-2008 הוקמו שתי הפרדות קשיחות באורך כולל של כ- 4 ק"מ בין הנתיבים בחלקי התוואי בין מגידו לתל מגידו ובין הזורע לצומת התשבי, בכדי להפחית חיכוך בין כלי הרכב המשתמשים בכביש. הקטע שבין מדרך עוז לצומת הזורע נמצא בתכנון מתקדם להקמת הפרדה קשיחה נוספת באורך כולל של כ- 7 ק"מ, בסיום כלל האישורים יחלו העבודות בשבועות הקרובים. בנוסף, לחברה תכנית ארוכת טווח להרחבת הכביש לכל אורכו, אך היא תלוית תקציב".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: זום אוט הפקות טלוויזיה
התאונה אתמול
צילום: זום אוט הפקות טלוויזיה
מומלצים