איחוד רוסי: 'אירופלוט' תשתלט על 'טרנסאירו'
חברת התעופה הרוסית "טרנסאירו" שנקלעה לקשיים בעקבות חובות כבדים תאוחד עם ענקית התעופה הלאומית של רוסיה "אירופלוט": "החברה תעבור שינויים פרסונליים וארגוניים"
קבוצת "אירופלוט", ענקית התעופה הרוסית האוחזת ב-37% משוק התעופה הרוסי, תשתלט על חברת "טרנסאירו", המחזיקה ב-14% מתנועת הנוסעים במדינה. "טרנסאירו" נקלעה בשנה האחרונה לקשיים חמורים בעקבות חובות כבדים. על פי הדיווחים ממוסקבה החברות יאוחדו תחת מותג העל "אירופלוט".
"מדובר במהלך מתון של הלאמת החברה המתקשה", אמר בכיר בשוק התעופה הרוסי והוסיף: "הדבר מתבקש לאור המצב של 'טרנסאירו', והכנסתה תחת כנפי המוביל הלאומי היא צעד הגיוני".
בשנה האחרונה כאמור, באווירת החקיקה הרוסית הנוקשה וההתרחקות מהמערב, תפחו חובות "טרנסאירו" והגיעו ליותר ממיליארד דולר, מצב בו היה חשש ממשי להמשך פעילותה.
עקב כך, זכתה לערבות מממשלת רוסיה בסך 165 מיליון דולר, מה שכמובן לא כיסה את החובות.
כעת, עם כניסתה לקבוצת "אירופלוט" מעריכים גורמים בענף התעופה ברוסיה כי החברה תעבור שינויים פרסונליים וארגוניים משמעותיים על מנת להבריאה. בהודעה רשמית קצרה שנמסרה מטעם "טרנסאירו" נכתב כי "בעלי המניות בחברה ימשיכו לדאוג לשרת את הנוסעים בצורה הטובה ביותר".
"טרנסאירו" נוסדה ב-1990 ומחזיקה בצי של 97 מטוסים נכון להיום. "אירופלוט" הוותיקה נוסדה ב-1923 ומחזיקה כיום 161 מטוסים.
שתי החברות מפעילות בין טיסה לשתיים יומיות בקו ת"א-מוסקבה. "אירופלוט" טסה באופן קבוע גם בקו ת"א-סנט פטרסבורג, קו שגם בו פעילה "טרנסאירו" מפעם לפעם. ההשלכות הבינלאומיות של המהלך טרם פורסמו, ועדיין לא ידוע כיצד ישפיעו על הקווים העמוסים בין ישראל לרוסיה. נכון להיום טיסות שתי החברות ממשיכות לפעול כרגיל, תחת שני המותגים.