פורשה 911 קאררה - לראשונה עם מגדש טורבו
דגמי הבסיס של ה-911, מכונית הספורט המצליחה בהיסטוריה, זוכים לראשונה למנוע מוגדש טורבו. יציעו נפח קטן מבעבר, הספק גבוה יותר ותצרוכת דלק משופרת. השיווק בישראל - משנה הבאה
פורשה חשפה את מתיחת הפנים של ה-911 (קוד 991), אחת ממכוניות הספורט הוותיקות, איקוניות ומצליחות בהיסטוריה. כמקובל בפורשה, העדכון לעיצוב קטן עד בלתי מורגש, אבל מתחת לעור מתחוללת אחת המהפיכות הגדולות ביותר בתולדות הדגם - לראשונה גרסאות הבסיס יציעו מנועי טורבו-בנזין, מה שנשמר בעבר בעיקר לגרסת הטורבו שיצאה לדרך בשנות ה-70. מדובר למעשה בשינוי הטכני הגדול ביותר מאז ראשית שנות ה-90, אז נפרדה פורשה ממנוע מקורר אוויר ששורשיו בתכנון המקורי של פרדיננד פורשה, האחראי גם לחיפושית הקלאסית, לטובת קירור מים מודרני. וכמו אז, השינוי צפוי להתקבל - לפחות בתחילה - בחשדנות מצד אוהדי הדגם.
קוסמטית, מתיחת הפנים מתאפיינת ביחידות תאורה חדשות מלפנים ומאחור, פגושים שונים וסבכה אחורית (לקירור המנוע) עם צלעות אנכיות במקום אופקיות. מלבד זאת עיצוב הרכב נותרללא שינוי מורגש, כפי שהורגלנו מפורשה במשך למעלה מ-50 שנות 911.
הקאררה (Carrera) וקאררה S, יזכו מעתה לאותו מנוע בנפח 3.0 ליטר, טווין-טורבו, עם שישה צילינדרים בתצורת בוקסר (הצילינדרים שוכבים בשתי שלשות בכיוון הפוך). לקאררה 370 כ"ס ו-45.8 קג"מ ב-1,700 סל"ד במקום 350 כ"ס ו-39.7 קג"מ ב-5,600 סל"ד במנוע ה-3.5 ליטר האטמוספרי ז"ל. ה-S תציע 420 כ"ס (400 עד כה) ו-50.95 קג"מ ב-1,700 סל"ד (44.8 ב-5,600 במנוע ה-3.8 היוצא). השיפור ב-S מושג לראשונה באמצעות שינויים לניהול המנוע ומערכת הגדישה, ולא בעזרת נפח מנוע שונה.
המנוע החדש מזניק את ה-911 קאררה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.2 שניות - שיפור של 0.2 שניות לעומת הקאררה היוצאת (בשני המקרים עם תיבת המצמד הכפול האופציונלית). המהירות המרבית עלתה מ-287 ל-295 קמ"ש, ואילו תצרוכת הדלק שופרה ועומדת כעת על 13.5 ק"מ לליטר לעומת 12.2 בעבר. דגם ה-S מהיר יותר אף הוא - עם 3.9 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש (4.3 בעבר) ומהירות מרבית שעלתה מ-304 ל-308 קמ"ש. למנוע החדש קו אדום ב-7,500 סל"ד, עובדה שפורשה מציינת כדי להרגיע את חובבי המותג לגבי גמישותו ואופיו הספורטיבי.
מלבד המנוע החדש, מתיחת הפנים מביאה איתה לראשונה מתלים אדפטיביים כסטנדרט בכל הגרסאות, כולל הנמכה של 10 מ"מ ומצבי נוחות וספורט לפי בחירת הנהג. בתנאי כביש קשים - פסי האטה גבוהים או עלייה לחניון, פורשה תציע כעת הגבהת גחון של 40 מ"מ באמצעות מערכת הידראולית. זו מתאפשרת בתוך חמש שניות במהירויות זחילה. גרסת ה-S תוצע בתוספת תשלום גם עם מערכת ההיגוי האחורי שפורשה הציעה בעבר בגרסאות העל, מערכת המסייעת לא רק לשיפור היכולת הדינמית במהירות גבוהה, אלא גם מקטינה את רדיוס הסיבוב בתנועה עירונית.
ועוד חידושים: שתי הגרסאות יצוידו מעתה בחישוק רחב יותר מאחור ("11.5 במקום "11), כאשר לדגם ה-S יותקנו גם צמיגים רחבים יותר מאחור (305). אבזור הבטיחות האופציונלי יכלול בקרת שיוט אדפטיבית שיודעת גם לנתק את המצמד בשיוט לחסכון בדלק ומערכת לבלימת חירום אחרי תאונה, למקרה שהנהג אינו בולם בגלל פציעה או הלם. כן תוצע התראה מפני סטייה מנתיב ופגיעה ברכב לצידכם.
ה-911 החדשה תושק בתערוכת פרנקפורט (27-19 בספטמבר), ושיווקה יחל באירופה באוקטובר הקרוב. לישראל היא צפויה להגיע בתחילת שנה הבאה. המחיר באירופה יעמוד על החל מכ-97 אלף יורו (425 אלף שקלים) לגרסת הקאררה הידנית, ועד לכ-124 אלף יורו (542 אלף שקלים) לדגם ה-S קבריולה. נכון לעתה לא ידוע על שינוי במחיר הדגם בישראל - שעולה בגרסת הבסיס הידנית למעלה מ-900 אלף שקלים.