חניית אופניים חובה בכל בית מגורים חדש
המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה שינויים בתקנות החנייה במרכזי ערים עם מערכות הסעת המונים. לראשונה ישנה התייחסות לקטנועים, אופנועים ואופניים
חנייה מוגבלת למכוניות ומינימום 100 מקומות חנייה לרכב דו-גלגלי, בקרבת תחנות רכבת בערים הגדולות. המועצה הארצית לתכנון ובנייה מדווחת כי אישרה היום (ג') מספר שינויים בתקנות חנייה במרכזי ערים. לדברי המועצה, גוף שתפקידו בין היתר להמליץ לשר הפנים על שינויים בתכנון מקומי: "מטרתו של העדכון לצמצם את היקף מקומות החניה למגורים, מסחר ותעסוקה, באזורים עירוניים הצפויים ליהנות משירותי רכבת קלה ומערכות הסעת המונים".
אם כבר חנייה, אז כזו
במועצה אומרים כי עדכון התקנות נועד גם "לתמוך ולחזק את השימוש בתחבורה הציבורית (ובכך) לסייע בפתרון בעיית גודש התנועה במרכזי הערים, לתרום להתחדשות עירונית ולאיכות חיים עירונית, להעלות את רמת איכות האוויר ולראשונה לתת מענה גם לכלי תחבורה דו-גלגליים". יש להזכיר כי אישור המועצה הארצית אינו מעגן את תקנות החנייה החדשות בחוק.
בהודעה ששחררה המועצה הארצית מוזכר כי לראשונה יש התייחסות גם למקומות חנייה המיועדים לאופניים וכלי רכב דו-גלגליים ממונעים. לפי העדכון המוצע, תחנות רכבת יידרשו להציע לפחות 100 מקומות חנייה לכלי רכב דו-גלגליים, ובנוסף יידרש כל מבנה מגורים להציע מקום אחסון לזוג אופניים עבור כל יחידת דיור בו.
מטרת השינויים אותם אישרה הוועדה, לעודד את השימוש בתחבורה ציבורית במרחב העירוני. בין היתר היא קובעת כי מספר מקומות החנייה המותר כיום בקרבת מערכת הסעת המונים ביישובים בהם יש מערכת כזו - למשל הרכבת הקלה בירושלים והמטרונית חיפה - או מתכוננת לקום (הרכבת הקלה בתל אביב), יהיה בעתיד קטן יותר. בנוסף קובעת המועצה כי מספר מקומות החנייה המותר ייקבע לפי קרבתם לתחנות מערכות הסעת המונים.