עתיד על הכביש: אבות הטיפוס של תערוכת פרנקפורט
מכוניות התצוגה הנוצצות של תערוכת פרנקפורט רומזות על עתיד תעשיית הרכב, וגם אמורות למשוך קהל בעיצובן הייחודי. אספנו לכם את המיטב
תערוכת פרנקפורט יצאה לדרך, עם שורה ארוכה של מכוניות חדשות - חלק לא קטן מהן מיועד לתצוגה. למעשה, יצרניות הרכב חשפו את מרבית המכוניות הסדרתיות עוד לפני התערוכה, ועם פתיחת השערים הוצגו לראשונה בעיקר דגמי אב-טיפוס מסקרנים. כאלה שנועדו למשוך קהל לדוכנים, אך לא פחות חשוב, להציג את הדרך בה מתייחסות היצרניות השונות לטכנולוגיית המחר. קבלו את הרשימה הנוצצת:
אודי אי-טרון קוואטרו
טסלה אמנם מוכרת במספרים נמוכים יחסית, אבל זה לא אומר שתעשיית הרכב אינה מביטה בעניין רב ביצרנית המכוניות החשמליות מקליפורניה. כולל אודי שהציגה בפרנקפורט את האי-טרון קוואטרו (e-tron quattro), רכב תצוגה חשמלי עם שלושה מנועים חשמליים (קדמי ושני אחוריים), 435 כ"ס (503 כ"ס לשניות ספורות) וטווח מרשים של יותר מ-500 ק"מ בין טעינות. הרכב, שמרמז על ה-Q6 העתידי, מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות. אורכו 488 ס"מ, רוחבו 193 ס"מ וגובהו 154 ס"מ. ואתם יכולים להמר על כך שהטכנולוגיה לפחות תחדור לדגמים סדרתיים עתידיים.
בוגאטי ויז'ן גראן טוריזמו
יש מכוניות תצוגה שמיועדות רק לכך, והוויז'ן גראן טוריסמו היא אחת מהן. המכונית תוכננה במיוחד למשחק הפלייסטיישן גראן טוריסמו, ובהתאם היא לא יותר מתרגיל (מרהיב) בעיצוב. בוגאטי לא תייצר אותה, אך מעריכה שאם כן - היא הייתה מסוגלת למהירות מרבית של 400 קמ"ש בסיוע מנוע W16 והנעה כפולה.
טויוטה C-HR
מכונית התצוגה של טויוטה, שנחשפה עוד קודם בתערוכת פריז 2014, חזרה לסיבוב נוסף במפרט מעט קרוב יותר לייצור. מדובר ברכב פנאי קטן שיתחרה בניסאן ג'וק, ובניגוד לדגם התצוגה הראשון עם שלוש דלתות, ה-C-HR הגיע לפרנקפורט עם חמש דלתות. העיצוב עדיין תצוגתי וקיצוני מכפי שיוצע באולמות התצוגה, כפי הנראה כבר משנה הבאה.
יונדאי N ויז'ן גראן טוריזמו 2025
בדומה לבוגאטי, גם יונדאי הציגה בפרנקפורט מכונית לא רלוונטית לייצור. מטרתה היחידה, שוב, היא להשתתף במשחק גראן טוריסמו. תיאורטית, יש לה מנוע תא-דלק (מימן) עם 884 כ"ס. בפועל? רק תרגיל בעיצוב.
מאזדה קוארו
אחרי רכבי הפנאי הקומפקטי (CX-5) וקטן (CX-3), מאזדה רומזת על משהו גדול יותר שיצטרף בעתיד הקרוב. היא עושה זאת עם רכב התצוגה קוארו (Kuero, "להתעלות" ביפנית). מידות רכב התצוגה די צנועות - אורך של 460 ס"מ ובסיס גלגלים של 270 ס"מ, ארוך ב-6 ס"מ בלבד מה-CX-5 ועם בסיס גלגלים זהה. הרוחב עומד על 190 ס"מ והגובה על 150 ס"מ. לרכב חמישה מושבים, פרטים טכניים נוספים לא פורסמו.
מרצדס IAA
הגרמנים - שנמצאים ממילא במגרש הביתי בפרנקפורט - בחרו להתחנף לתערוכה עם מכונית תצוגה שמכונה IAA, קיצור שמה של תערוכת פרנקפורט בגרמנית (Internationale Automobil-Ausstellung, תערוכת רכב בינלאומית). במרצדס פירוש ראשי התיבות הוא "Intelligent Aerodynamic Automobile" - רכב אווירודינמי אינטיליגנטי. בדומה לדגמי תצוגה רבים של מרצדס, הדגש הוא על... אווירודינמיות - עם מקדם גרר של 0.19 Cd תודות ללוחות מרכב נעים. אלו מאריכים את הרכב מ-504 ל-543 ס"מ במהירות גבוהה לטובת זרימת אוויר מיטבית.
ל-IAA מנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין (211 כ"ס) ומנוע חשמלי (82 כ"ס) עם מצברים נטענים משקע (כמו ב-C350e). טווח הנסיעה החשמלי עומד על בין 62 ל-66 ק"מ (בהתאם למיקום חלקי המרכב הנעים), שיפור מה-C שמציעה טווח של 32 ק"מ בלבד.
ניסאן גריפז
ניסאן מגדירה את מכונית התצוגה החדשה שלה, הגריפז (Gripz), כחוליה המקשרת בין עולם רכבי הספורט (370Z למשל) לבין רכבי הפנאי. בפועל, עם אורך של 410 ס"מ, רוחב של 18 ס"מ, גובה של 150 ס"מ ובסיס גלגלים של 258 ס"מ, מדובר כפי הנראה בעיקר ברמז עבה מאוד לדור הבא של הג'וק. גרסת התצוגה מצוידת במנוע החשמלי של הליף ובמנוע בנזין, מפרט טכני ונתוני ביצועים ותצרוכת דלק לא פורסמו.
סאנגיונג XAV-אדוונצ'ר
סאנגיונג קוראנדו כבר בן 5, ויצרנית רכבי הפנאי הקוריאנית עמלה במרץ על מחליף. אפשרות אחת לאיך שהוא ייראה, הוצגה בתערוכה בדמות ה-XAV-אדוונצ'ר (Adventure, הרפתקה). על-פי סאנגיונג, אורכו של הרכב 419 ס"מ (22 פחות מהקוראנדו הקיים), רוחבו 188 ס"מ (5+), גובהו 165 ס"מ (2+) ובסיס הגלגלים עומד על 260 ס"מ (5-). כל זה מצביע על כך שייתכן והקוראנדו הבא יתכווץ במידות.
מתחת למכסה המנוע סאנגיונג תציע מנוע 1.6 ליטר - בנזין (128 כ"ס) או דיזל (115 כ"ס). לרכב התצוגה יש בנוסף שלושה מנועים חשמליים - אחד מלפנים (14 כ"ס) ושניים מאחור (41 כ"ס כל אחד). מערכת דומה הוצגה בעבר ברכבי תצוגה של סאנגיונג, ולא ברור אם תוצע בקוראנדו הבא.
סיאט ליאון קרוס ספורט
יצרנית הרכב הספרדית, חלק מקונצרן פולקסווגן, כבר רמזה בעבר לא אחת על כוונה לייצר רכב פנאי, ואף הודיעה על כך לאחרונה באופן רשמי. מדובר בגרסה סדרתית של רכב התצוגה ליאון קרוס ספורט, מעין שילוב בין הליאון קופרה לבין רכב פנאי מוגבה. לדגם התצוגה הנעה כפולה, מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר עם 300 כ"ס (10 יותר מהקופרה) ותיבת הילוכים רובוטית כפולת-מצמד. הוא מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.9 שניות ומציע מרווח גחון גדול ב-4 ס"מ מליאון רגילה. ספק אם ייצור.
פורשה מישן E
גם פורשה מתקנאת בהצלחה של טסלה, והדגימה בפרנקפורט כיצד תיראה החשמלית הראשונה שלה. המכונית, שבגרסת התצוגה מציעה מנוע חשמלי עם 600 כ"ס והנעה כפולה, מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך פחות מ-3.5 שניות ול-200 קמ"ש בפחות מ-12. גם כאן, טווח הנסיעה החשמלי עומד על 500 ק"מ מרשימים בין טעינות, וניתן להטעין מ-0 לכ-400 ק"מ בתוך רבע שעה. המישן E צפויה להגיע לייצור בתוך פחות משנתיים.
DS 4 קונספט
ולסיום, סוג של מכונית תצוגה - מותג היוקרה של קונצרן PSA (פיז'ו-סיטרואן), DS, הציג בתערוכה 4 משובצת באבנים. המכונית, שנועדה למשוך תשומת לב למתיחת הפנים של ה-4, כוללת עיטורי אבן בחישוקי הגלגלים, בתי המראות, בחרטום ועוד, ואילו חלק מחלקי תא הנוסעים יוצרו בתהליכים השמורים בדרך כלל למותגי היוקרה הבכירים דוגמת רולס-רויס.