פולקסווגן טיגואן חדש - גם בגרסת כלאיים נטענת
פולקסווגן חשפה דור שני לטיגואן, רכב הפנאי הקומפקטי. יוצע לראשונה גם בגרסת כלאיים נטענת עם תצרוכת דלק ממוצעת של 53 ק"מ לליטר. השיווק בישראל - משנה הבאה
יצרנית הרכב הגדולה באירופה, פולקסווגן, חשפה את הטיגואן (Tiguan) החדש. זהו דור שני לרכב הפנאי הקומפקטי של המותג, והוא מתבסס לראשונה על פלטפורמת ה-MQB המודרנית של הקונצרן, שתשמש בעתיד רכבי פנאי נוספים (בהם אודי Q3 הבא). הטיגואן החדש צפוי להגיע לישראל במחצית השנייה של 2016, כך נמסר מיבואנית המותג, חברת צ'מפיון מוטורס.
הטיגואן החדש מאמץ את שפת העיצוב של רכבי הפנאי לתצוגה של פולקסווגן מהשנים האחרונות, וכמובן דומה לאחיו הגדול, הטוארג. הרכב החדש גדול מקודמו בשישה ס"מ (449 ס"מ), רחב בשלושה (184 ס"מ) ונמוך בשלושה (163 ס"מ). זאת לטובת מראה רחב-שרירי יותר. בסיס הגלגלים צמח ב-8 ס"מ ל-268, ממוצע ביחס למקובל כיום בקטגוריה. פולקסווגן מבטיחה כי תוספת זו איפשרה הגדלת מרווח הברכיים מאחור ב-3 ס"מ, בין היתר.
הרכב החדש נהנה מיעילות אווירודינמית משופרת - עם מקדם גרר ששופר ב-40% ל-0.31 Cd (בעבר 0.358). לשיפור הקטן לכאורה משמעות גדולה בביצועים ותצרוכת הדלק, זו האחרונה שופרה ב-24% לדברי פולקסווגן למרות הצמיחה במידות ומנועים חזקים מבעבר.
היצע יחידות הכוח יכלול שני מנועי טורבו-בנזין בארבע גרסאות: 1.4 ליטר עם 125 או 150 כ"ס, ו-2.0 ליטר עם 180 או 220 כ"ס. את כל המנועים ניתן יהיה להזמין עם תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמד ומערכת עצור-סע לחסכון בדלק. פולקסווגן לא מפרסמת בשלב זה נתוני ביצועים ותצרוכת דלק. בנוסף למנועים אלו, יוצעו באירופה גם ארבע גרסאות דיזל עם בין 115 ל-240 כ"ס.
לפסגת ההיצע תצטרף בהמשך גרסת GTE, עם הנעת כלאיים מתקדמת - כפי שקיימת כיום בין היתר בגולף ובפאסאט (לא בישראל). מערכת זו משלבת בין מנוע 1.4 ליטר טורבו-בנזין עם 156 כ"ס לבין מנוע חשמלי (הספק לא פורסם). יחד הם מספקים 218 כ"ס, כאשר מנוע הבנזין נתמך במצברי ליתיום-יון עם קיבולת של 13 קילו-וואט שעה, ומאפשר תנועה חשמלית לטווח של 50 ק"מ ומהירות מרבית של 130 קמ"ש. מצבריו ניתנים לטעינה משקע, כך שתיאורטית ניתן לנוע ללא שימוש בבנזין כלל לטווחים קצרים.
יחד עם מנוע הבעירה הפנימית, גרסת ה-GTE מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 8.6 שניות ולמהירות מרבית של 200 קמ"ש. תצרוכת הדלק הממוצעת שלה בתנאי מעבדה, לפי התקן האירופי, עומדת על כ-53 ק"מ לליטר בהנחה שיצאתם לדרך עם מצברים מלאים. למרות שהיא מוגדרת כגרסת תצוגה, ה-GTE צפויה להגיע לאולמות התצוגה - לפחות באירופה - כבר בשנה הבאה.
יותר אבזור בטיחות ומותרות
מלבד העיצוב החדש, הטיגואן יציע בדור השני יותר אבזור מותרות ובטיחות. כל הגרסאות יצוידו בבלימת חירום אוטונומית, התראת סטייה מנתיב ומערכת בלימה אוטומטית אחרי תאונה, למקרה שהנהג נפגע ואינו מגיב. בתוספת תשלום ניתן יהיה לאבזר את הדגם גם בבקרת שיוט אדפטיבית הבולמת לעצירה מלאה, התראה מפני הירדמות ומצלמות עזר היקפיות.
בתא הנוסעים תוכלו להצטייד בלוח המחוונים הווירטואלי של פולקסווגן - מסך "12.3 המחליף את המחוונים הקלאסיים וניתן להתאמה לפי רצון הנהג. בנוסף יוצע מסך מולטימדיה בגודל "5 או "8 בתוספת תשלום, והמערכת תחובר לאינטרנט ותציע - בין היתר - אפשרות למציאת מקום חניה פנוי ודיווחי תנועה בזמן אמת.
בנוסף פולקסווגן תציע תאורה קדמית מסוג לד מלא בתוספת תשלום, ושלושה עיצובים חיצוניים - "כביש", "R-ליין" ו"שטח". זה האחרון משפר את זווית הגישה של הרכב למכשול, עם 25.6 מעלות במקום 18.3 בגרסאות הכביש. הטיגואן יוצע עם הנעה קדמית או כפולה ומרווח גחון של עד 20 ס"מ.