סוזוקי באלנו חוזרת לכביש כסופר-מיני מודרנית
יצרנית הרכב היפנית מוסיפה עוד סופר-מיני למבחר, מעט גדולה מהסוויפט ועם אפשרות למנוע טורבו. השיווק - משנה הבאה
קרוב ל-15 שנים אחרי ששיווקה בישראל הופסק, סוזוקי באלנו חוזרת. המכונית ששווקה בעבר כמשפחתית קטנה (סופר-מיני סדאן), הוצגה בתערוכת פרנקפורט בדור חדש ומודרני. הפעם מדובר בסופר-מיני למהדרין - כולל מרכב חמש דלתות האצ'בק. בהמשך עשוי להצטרף אליו גם מרכב סדאן, אך סוזוקי לא מאשרת זאת רשמית. שיווק הדגם החדש צפוי להתחיל באפריל 2016, כך נמסר מיבואנית המותג, מכשירי תנועה, בתגובה לפניית ynet.
הבאלנו החדשה מצטרפת למבחר סוזוקי מעל הסוויפט, שאף היא מתחרה בפלח הסופר-מיני. לבאלנו מידות נדיבות יותר - אורך של 399.5 ס"מ לעומת 385 בסוויפט, רוחב של 174.5 לעומת 169.5 ובסיס גלגלים של 252 ס"מ לעומת 243 באחות הקטנה. זה המקום לציין כי הסוויפט נחשבת כיום לקטנה יחסית למכוניות סופר-מיני מודרניות אירופיות. מידות הבאלנו קרובות לאלו יותר, ויתאימו יותר גם לגרסה "משפחתית". הבאלנו האצ'בק מציעה נפח תא מטען של 355 ליטר, לעומת 211 בסוויפט.
סוזוקי תשווק את המכונית החדשה בשתי גרסאות: 1.2 ליטר עם 90 כ"ס, 12.2 קג"מ ותיבת הילוכים אוטומטית רציפה, או עם מנוע טורבו בנפח 1.0 ליטר, 111 כ"ס ו-17.3 קג"מ המשודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית. את שתי הגרסאות ניתן להזמין עם תיבת חמישה הילוכים ידנית. סוזוקי לא מפרסמת נתוני ביצועים או תצרוכת דלק.
הדגם החדש יוצע עם מערכת כלאיים מתונה, הכוללת כיבוי מנוע בעצירה ואגירת אנרגיית הבלימה. האנרגיה שנשמרת משמשת להנעת הרכב ולחסכון בדלק בהאצה, אך מנוע העזר החשמלי אינו מסוגל להניע לבדו את הגלגלים בדומה למכונית כלאיים עם מערכת מקבילית (דוגמת טויוטה פריוס).
המכונית החדשה תוצע עם אבזור הכולל בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת מולטימדיה עם מסך "7 ויכולת שיקוף יישומונים מטלפון חכם, חיבורי USB ובלוטות', שקע לכרטיס SD ומערכת הפעלה של אפל (קאר-פליי). אבזור הבטיחות יכלול שש כריות אוויר ומערכת בלימת חירום אוטונומית. נכון לעתה לא ידוע איזה חלק ממפרט האבזור יגיע גם לישראל.