שתף קטע נבחר
 

טויוטה מבטיחה: נשיק רכב אוטונומי לפני 2020

יצרנית הרכב היפנית מבטיחה כי תוך חמש שנים תתחיל בשיווק מכונית שנוהגת בעצמה. וולוו רוצה להקדים אותה, ומשיקה אף היא אב-טיפוס מרשים

טויוטה תשווק מכונית אוטונומית בתוך כחמש שנים, וולוו תתחיל ניסוי מתקדם בעוד שנתיים. שתי יצרניות הרכב המתחרות הודיעו כמעט באותו זמן על התקדמות משמעותית בדרך למכוניות ללא נהג. טויוטה הודיעה כי תחל בשיווק דגם אוטונומי ראשון בסביבות שנת 2020, וחשפו אב-טיפוס המכונה בתרגום חופשי "חבר-קבוצה לכביש בינעירוני" (Highway Teammate), רכב המבוסס על לקסוס GS.

 

החבר החדש שלכם: הרכב

החבר החדש שלכם: הרכב

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

ה"חבר" מבטא את הפילוסופיה של טויוטה בתחום הרכב האוטונומי. ביצרנית מסבירים כי רכב ללא נהג צריך להיות "כמו חבר קרוב (של בן האנוש), עם מטרה משותפת". לדברי היצרנית, השניים "לפעמים שומרים אחד על השני ולפעמים מסייעים זה לזה".

 

אב-הטיפוס, שכבר עלה לכביש במסגרת ניסוי באזור טוקיו, מסוגל לקחת פיקוד מנהג בשר ודם ולבצע שורה של פעולות - כולל ניהוג, בלימה והאצה, השתלבות בתנועה, כניסה ועזיבת כביש מהיר, שמירת מרחק, שמירת נתיב ומעבר בין נתיבים. הרכב משתמש לצורך כך במפות מפורטות ובשורה של חיישנים.

 

 

לדברי טויוטה, פיתוח רכב אוטונומי דורש עדיין שיפור במספר תחומים, בראשם היכולת של מחשב הרכב לזהות ולחזות מראש מצבי סיכון, לתקשר עם מכוניות אחרות ועם התשתית (בעיה שטויוטה תפתור עוד השנה), ולא פחות חשוב - ממשק המשתמש. הכוונה בבעיה האחרונה היא למעבר בין מצב נהיגה אנושי לממוחשב, הדורש בין היתר שכלי הרכב יזהה את מצב הנהג - האם דעתו מוסחת או שהוא ישן, לדוגמה, לפני שהוא עובר למצב הידני.

 

גם וולוו חוקרת

לסוגיה האחרונה הזו מתייחסת גם וולוו בהודעה שפרסמה. היצרנית השוודית הקטנה חשפה את ממשק המשתמש שלה לרכב האוטונומי, ש-100 יחידות ראשונות ממנו ייוצרו וייכנסו לשימוש בשנת 2017. זאת, רק במסגרת ניסוי שייערך אמנם בכביש ציבורי ועם נהגים מהציבור הכללי שיבחרו לתוכנית, אבל עדיין מוגבל ולא מוגדר כשיווק סדרתי.

 

 

וולוו הצהירה כי הממשק שלה יתבסס על צמד מנופי תפעול מאחורי ההגה. משיכת שניהם במקביל תפעיל או תכבה את הנהג האוטומטי, בהתאם לזמינותו - כלומר כאשר תנאי הדרך מאפשרים זאת, ובעיקר בכבישים בינעירוניים פתוחים. וולוו גם שמה דגש על מצב בו הנהג לא מגיב להתראה לקראת סיום הנהג האוטומטי, למשל בהגעה לעיר - במקרה כזה הרכב ימתין 60 שניות לתגובת הנהג, ובמידה ולא יגיב יעצור בצד הדרך באופן בטוח.

 

100 היחידות הראשונות של וולוו יתבססו על ה-XC90 החדש, וישמשו ניסוי בסביבת העיר גוטנברג בשוודיה. לצורך הניסוי, העירייה המקומית תאפשר תנועה למכוניות ללא נהג בשטח כביש שאורכו כ-50 ק"מ. הניסוי, שייערך משנת 2017, צפוי להוות את הבסיס לדגם סדרתי ויסייע למחוקקים לאתר בעיות אפשריות לפני אישור שיווק סדרתי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים