הונדה ג'אז בישראל - 103 אלף שקל לגרסת גיר רציף
הסופר-מיני החדשה של הונדה מגיעה לישראל, יותר משנתיים לאחר השקתה ביפן. תוצע עם מנוע 1.3 ליטר ובמחיר שיתחיל ב-90 אלף שקל לגרסה ידנית
חברת מאיר, יבואנית הונדה לישראל, הודיעה על תחילת שיווק הדור השלישי של הג'אז. הסופר-מיני ששיווקה החל ביפן לפני יותר משנתיים (ספטמבר 2013), מגיעה אלינו לאחר שעברה את ההתאמות הנדרשות לתקינה האירופית. מחירה עומד על החל מ-90 אלף שקל לדגם ידני ו-103 אלף לתיבה אוטומטית רציפה.
אורכה של הג'אז החדשה 395.5 ס"מ, רוחבה 169 ס"מ, גובהה 152.5 ס"מ ובסיס הגלגלים שלה עומד על 253 ס"מ, עם נפח תא מטען נאה של 354 ליטר. היא מצוידת במנוע 1.3 ליטר עם 102 כ"ס ו-12.5 קג"מ ובתיבה רציפה או שישה הילוכים ידנית. הדגם האוטומטי מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 12.0 שניות (12.1 ברמת האבזור הגבוהה, 11.2 עם תיבה ידנית) ולמהירות מרבית של 182 קמ"ש (190 עם תיבה ידנית). תצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה - 20 ק"מ לליטר בגרסה הידנית, 21.7 עם תיבה רציפה (20.8 ק"מ לליטר ברמת האבזור הגבוהה).
כל גרסאות הג'אז יציעו, מלבד שש כריות אוויר ובקרת יציבות, גם מערכת סיוע בבלימת חירום עירונית. זו מזהה מצב סיכון - רכב איטי או הולך רגל לדוגמה - מזהירה ואף מסייעת בבלימת חירום אם הנהג לא פועל כנדרש. ברמת האבזור הגבוהה תוצע בנוסף חבילת בטיחות מרשימה הכוללת, בין היתר, אורות קדמיים אדפטיביים העוברים מאורות גבוהים (דרך) לרגילים (מעבר) וחזרה באופן אוטומטי, למניעת סינוור. בנוסף יוצעו התראת סטייה מנתיב וזיהוי שלטים והצגתם בלוח המחוונים. רמת האבזור הגבוהה ("קומפורט") עולה 106 אלף שקל, לעומת דגם הבסיס האוטומטי ("טרנד") שמחירו 103 אלף שקל. הדגם הידני - שמוצע רק ברמת האבזור טרנד, עולה 90 אלף שקל.
הבדלים נוספים באבזור הגרסאות השונות: הדגם הידני והגרסה האוטומטית ברמת אבזור טרנד, יציעו בקרת שיוט, חיישני אורות וגשם ורדיו-דסק עם חיבורי בלוטות', AX ו-USB. רמת האבזור הגבוהה מוסיפה על כך חישוקי "15 קלים (עם צמיגים באותה מידה - 185/60), חיישני נסיעה לאחור ומערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל "7 ושקע USB נוסף.
לצד השקת הג'אז, חברת מאיר הודיעה על הוזלה נוספת במחיר הסיוויק הוותיקה. מחיר דגם ההאצ'בק שעבר מתיחת פנים קלה השנה ירד ב-3,000 שקל ל-132 אלף, בעוד שדגם הסדאן - שמחליפו כבר הושק בארה"ב - יעלה מעתה 135 אלף שקל (140 אלף עד כה).