פיתוח ישראלי: מזוודה שמטיילת בכל שטח
בגשם, בשלג, על מדרגות ושבילים: מזוודת "G-RO" שהושקה כפרויקט קיקסטארטר נעה בכל תנאי שטח, ובנוסף מטעינה טלפונים ומחשבים ומכילה המון תאי אחסון. ומה המחיר?
כמה פעמים בעת נסיעת עסקים או חופשה אתם מתעצבנים כאשר מזוודת הטרולי שלכם נתקעת באבני מדרכה או בשבילים, על חצץ, שלג או על מדרגות, ובעיקר עושה רעש גדול כאשר אתם הולכים עמה? כמה פעמים חשתם שבמזוודה הקטנה הזו אין מספיק תאים ומתי לאחרונה ראיתם מזוודה שיש לה תא מיוחד שאליו נכנס מַטְעֵן בעל 23,000 מיליאמפר שיכול לטעון גם את המחשב הנישא שלכם וגם טלפונים סלולריים?
באירוע קיקסטארטר מיוחד וחגיגי הושקה הערב (ד') בתל אביב מזוודת טרולי חדשה - "G-RO" הוא שמה. את המזוודה המיוחדת עיצב נטע שלגי, בעלים ומייסד חברת Travel-Light, מעצב תעשייתי שעד לפני מספר שנים עיצב ביחד עם אחיו, אבנר, את פרוייקט "סוסי העץ" שגם הוא הושק באמצעות קיקסטארטר.
מידות המזוודה הן סטנדרטיות של מזוודת טרולי שאיתה ניתן לעלות למטוס - כמקובל במרבית חברות התעופה, והן 55x40x20 או 56x45x25 ס"מ. משקל הדגמים שבפיתוח נע סביב 3.5-4 ק"ג, כאשר המשקל המקובל למזוודה נישאת מלאה הוא 8 ק"ג. ישנן חברות המאפשרות גם 10 ק"ג. אגב, בחברת הלואו-קוסט איזיג'ט אין הגבלה למשקל כל עוד תוכלו להעלות את המזוודה בכוחות עצמכם לתא האחסון במטוס.
למזוודה גלגלים ענקיים שמאפשרים לשנע אותה בקלות על משטחים מחוספסים ומשטחים כדוגמת חצץ, מדרכות רחוב, שטחים עם ריצוף אבן, שלג ועוד. ציר הגלגלים של המזוודה מעביר מרכז הכובד שלה למרכז המוצר, מה שמונע את נפילתה אם מניחים עליה תיקים אחרים כמו תיק מחשב. בנוסף, ציר זה מונע את העברת הכובד של המזוודה אל ידית האחיזה הארוכה במיוחד, ובכך ניתנת לאוחז תחושה של נשיאת מזוודה קלה מאד.
בנוסף ל-"G-RO" מערכת תאים כפולה שממקסמת את שטח האחסון ושומרת על בגדים ללא קמטים וכן מאפשרת גישה נוחה לפריטים ארוזים. בחלק האחורי ישנו תא מיוחד למסמכים. בחלק הקדמי תא מוגן עמיד לנוזלים ותא נוסף למחשב נישא. בחלקה האמצעי תא שמכיל מודול אופציונלי אלקטרוני עם סוללה של 23,000 מיליאמפר. זו מאפשרת טעינה של מחשב נייד, או טלפן חכם עד עשר פעמים כמו גם שלושה מכשירים בו זמנית. גלגלי המזוודה ניתנים להחלפה גם לצבעים אחרים - על פי מצב הרוח של הבעלים.
"כמעט בכל תנאי שטח"
לשאלה מדוע "לחזור" לטרולי עם שני גלגלים בעוד רבות מהמזוודות כיום הן בעלות ארבעה גלגלים, אומר המעצב נטע שלגי ל-ynet: "תצורת מזוודה של ארבעה גלגלים הושקה על ידי סמסונייט בשנת 1990, ומדובר במוצר שאינו עובד מחוץ למרחב שטוח לחלוטין. זאת בעוד המוצר שלנו מתאים לתנועה כמעט על כל משטח שבו אנו נתקלים כשאנו עוברים עם המזוודה ממקום למקום".
במהלך הקמפיין שהושק הערב בתל אביב והועבר בו-זמנית לכל העולם, מתכוון שלגי לגייס 125 אלף דולרים, כסכום התחלתי. על פי התוכנית, המזוודות יימסרו לרוכשים באוגוסט 2016. והמחיר? הרוכשים הראשונים ישלמו 199 דולרים. 219 הרוכשים הבאים ישלמו 219 דולרים. 245 הרוכשים שלאחר מכן ישלמו 245 דולרים וה"מאחרים" ישלמו 279 דולרים, שזה המחיר הרשמי של המזוודה. אגב, מי שירכוש ארבע מזוודות יוכל לקבל מחיר מיוחד של כ-182 דולרים.