שתף קטע נבחר

החלום הסיני ושברו: טיסה ישירה לבייג'ינג בחברת התעופה הסינית תהיה יקרה מאל על

הבשורה הגדולה של הטיסות הישירות לבייג'ינג מתנפצת: מחירי הטיסות בחברת התעופה האינאן שתיכנס בקרוב לישראל יחלו ב-1,522$. בחברת התעופה הישראלית עומדים המחירים על 1,099$

אחרי שורה של דחיות ושינויי תאריכים, חברת התעופה הסינית האינאן העלתה היום (ה') את תל אביב אל מערכת ההזמנות שלה, והחלה למכור כרטיסי טיסה בין תל אביב לנמל התעופה הבינלאומי של בייג'ינג. אם להסתמך על מה שהחברה מציעה כעת, היא לא מהווה איום על אף חברת תעופה שבה טסים הישראלים לבירת סין כיום.

"האינאן איירליינס" (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
"האינאן איירליינס"(צילום: shutterstock)

מחירי הפתיחה המוצעים באתר החברה לטיסות בחודש מאי מתחילים ב-1,522$ במחלקת תיירים, כאשר במרבית התאריכים שבדקנו המחיר נע בין 1,634$ ל-1803$. באותם תאריכים מחיר הטיסה של אל על עומד על 1,099$. מהמחירים של החברה, כפי שמשתקפים באתר ההזמנות, ניתן לומר בבירור - בשורה גדולה אין בהם.

מחירי הטיסות בהאינאן (צילום: אתר האינאן) (צילום: אתר האינאן)
מחירי הטיסות בהאינאן(צילום: אתר האינאן)

האינאן היא חברת התעופה הסינית הפרטית הגדולה ביותר וחברת התעופה הרביעית בגודלה בסין. לחברה כ-140 מטוסים והיא מפעילה מאות טיסות ליעדים מקומיים ובינלאומיים. הרומן שלה עם ישראל החל לפני כשנתיים בפגישות שקיימו שר התיירות דאז, ד"ר עוזי לנדאו ומנכ"ל משרדו אמיר הלוי, ונמשכו גם עם השר הנוכחי, יריב לוין. מפעם לפעם פורסמו ידיעות על כוונת החברה להתחיל לטוס לארץ. בעקבות כוונותיה של החברה לטוס לישראל הוקם צוות בחינה שבו היו שותפים גם אנשי משרד התיירות, ולפני מספר שבועות הודיעה האינאן רשמית על תחילת הטיסות לישראל.

מחירי הטיסות באל על (צילום: אתר אל על) (צילום: אתר אל על)
מחירי הטיסות באל על(צילום: אתר אל על)
 

החברה הודיעה כי תבצע שלוש טיסות שבועיות בקו בין תל אביב ובייג'ינג במטוסי אירבוס A330 ובהם מחלקת תיירים בת 178 מושבים ומחלקת עסקים בת 36 מושבים שנפתחים למיטה.

 

ומה עם התיירים הסינים?

על פי לוח הטיסות, החברה תטוס בקו שבין ישראל וסין בימים ראשון, שלישי וחמישי. הטיסות מבייג'ינג ייצאו בשעה 01:55 וינחתו בתל אביב בשעה 08:10 של אותו יום. מתל אביב, ההמראה תהיה בשעה 14:35 והנחיתה בבייג'ינג בשעה 05:00 למחרת.

על פי הודעת החברה, הטיסות שינחתו מתל אביב בבייג'ינג יהיו תואמות לטיסות הפנים ארציות של החברה בסין, וכך הנוסעים מישראל יוכלו לטוס לאחר המתנה קצרה ליעדים כמו שנגחאי, שנזן, גוואנצ'ו ויעדים אחרים.

 

יצוין כי בחינת הכדאיות של החברה לטוס לישראל מתבססת על התחזית לגידול במספר התיירים שיגיעו מסין לישראל ופחות על מספר הישראלים שיוצאים לסין. מספר התיירים שמגיעים מדי שנה מסין הוא בגדר תעלומה. זאת משום שעל פי נתוני משרד התיירות בחודשים ינואר-אוגוסט השנה הגיעו מסין 28,229 מבקרים בהשוואה ל-21,974 אלף שהגיע בתקופה המקבילה בשנת 2014 ו-15,449 בינואר-אוגוסט 2013. אולם נתון זה כולל גם סינים שמגיעים עם אשרות עבודה בישראל. לכן, גם אם חלה קפיצה במספר הסינים הנכנסים לארץ, ייתכן בהחלט כי הסיבה לכך היא גידול במתן רשיונות עבודה לסינים.

 

יצוין כי עם פרסום החלטת החברה הסינית לטוס לישראל אמר מנכ"ל אל על דוד מימון כי הוא בעד תחרות וכי הוא מצפה שכמו שהסינים קיבלו היתרים לטוס לישראל, הם גם יאפשרו לחברת אל על להגדיל את מספר התדירויות לבייג'ינג וכן ייענו בחיוב לבקשתה לטוס לשנגחאי.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מתוך אתר החברה
מטוס "האינאן"
מתוך אתר החברה
מומלצים