יו"ר פולקסווגן נאלץ לפרוש גם מניהול פורשה
מרטין וינטרקורן, שהתפטר בעקבות סקנדל מנועי הדיזל, הודיע על התפטרותו גם מתפקיד יו"ר חברת האחזקות של פורשה
יו"ר פולקסווגן לשעבר, מרטין וינטרקורן, התפטר מתפקידו כמנהל חברת האחזקות של פורשה (Porsche Automobil Holding SE). החברה, מחזיקת המניות הגדולה ביותר בפולקסווגן, נשלטת על-ידי משפחות פורשה ופייך - נצר למייסד פורשה. וינטרקורן התפטר מתפקיד מנכ"ל קונצרן הרכב הגדול באירופה בחודש שעבר לאחר שנחשף סקנדל דיזלגייט - התקנת תוכנת מחשב שמטרתה לרמות את מבחני זיהום האוויר במנועי דיזל מסוימים.
וינטרקורן ספג ביקורת חריפה על כך שלא התפטר גם מיתר תפקידיו, בהם יו"ר חברת האחזקות. לבסוף החליט - בלחץ חבר המנהלים - לעזוב גם את התפקיד הזה. האנס דיטר פוטש, מנהל הכספים של פורשה-אחזקות ויו"ר קבוצת פולקסווגן החדש, יחליף את וינטרקורן כיו"ר פורשה-אחזקות מה-1 בנובמבר.
נכון לעתה, וינטרקורן ממשיך להחזיק בתפקידים בכירים בקונצרן פולקסווגן. לאחר שוויתר על תפקיד המנכ"ל ועל משרת היו"ר בפורשה, הוא עדיין מכהן כיו"ר מותג אודי, יו"ר מותג המשאיות סקאניה ויו"ר חברת האחזקות "טראק אנד באס". זו האחרונה הוקמה לאחרונה על-ידי פולקסווגן בכדי לנהל את מותגי המשאיות ואוטובוסים של החברה.
נוכח לחץ ציבורי גדול, לצד דרישות מצד בכירים בארגון העובדים של היצרנית ופוליטיקאים במדינת סקסוני התחתונה (חבל הארץ בגרמניה בו שוכן מטה פולקסווגן בוולפסבורג), ספק אם וינטרקורן יוכל להמשיך ולהחזיק במשרות אלו. כנגד וינטרקורן וכ-30 בכירים נוספים בקונצרן צפויה להתנהל בתקופה הקרובה חקירה פלילית לבירור נסיבות הפרשה.
פולקסווגן נדרשת לבצע קריאה לתיקון למיליוני מכוניות ברחבי העולם - מרביתן בארה"ב ואירופה - במסגרתו כפי הנראה תבצע עדכון תוכנה כדי לעמוד בדרישות התקינה. קריאה לתיקון זו תכלול גם כ-12 אלף מכוניות בישראל מדגמי סקודה, פולקסווגן, אודי וסיאט. הדגמים המעורבים בקריאה, כולם עם מנועי דיזל ורובם שווקו כמוניות במקור, הם פולקסווגן קאדי, סקודה אוקטביה, פולקסווגן ג'טה, סקודה פאביה, סקודה ראפיד, פולקסווגן פאסאט, סקודה סופרב, גולף פלוס, סקודה יטי, אודי Q5, סיאט טולדו, פולקסווגן טיגואן וסקודה רומסטר.