פולקסווגן רימתה? פיז'ו מבטיחה נתוני אמת
בעקבות פרשת הטעיית בדיקות הזיהום של פולקסווגן והפגיעה התדמיתית כתוצאה מכך בכל יצרניות מנועי דיזל, מבטיחה המתחרה מצרפת כי תהיה הראשונה לפרסם נתונים שייבדקו על-ידי גוף חיצוני ובלתי תלוי
קונצרן PSA (פיז'ו-סיטרואן) הודיע כי בכוונתו להפסיק להסתמך בפרסומיו על נתוני תצרוכת דלק בבדיקת מעבדה. קונצרן הרכב השני בגודלו באירופה מבטיח כי יפרסם נתוני אמת שיופקו על-ידי גוף בדיקה עצמאי. צעד חריג זה מגיע ללא ספק בעקבות פרשת הטעיית הבדיקות בו מעורבת פולקסווגן. "אנחנו יודעים שיש לנו יתרון ואנחנו רוצים לנצל אותו וליידע את הקהל בכך", הסביר מנהל הכספים של PSA, ז'אן-בפטיס דה שאטילו לסוכנויות הידיעות. בהודעה לעיתונות שפרסם PSA הובטח כי מכוניות הקונצרן לא צוידו מעולם בעזרי רמייה דוגמת אלו של פולקסווגן. יצרנית הרכב הגרמנית ציידה מיליוני מכוניות דיזל בתוכנת מנוע המזהה את מבחן הזיהום, ומפחיתה את רמת הזיהום באופן שאינו ריאלי לנסיעה בכביש ציבורי.
על-פי דה שאטילו, קונצרן PSA מעוניין להפחית את הבלבול בקרב לקוחות, המתלוננים לא אחת על נתוני תצרוכת דלק לא ריאליים וחסרונם של נתוני אמת. לפי הדובר, הקונצרן הצרפתי יפרסם נתונים המבוססים על בדיקה בכביש ציבורי על-ידי חברה עצמאית ובלתי תלויה.
דה שאטילו הזכיר עוד כי מכוניות הדיזל של פיז'ו וסיטרואן צוידו במסנן חלקיקים רעילים 11 שנים לפני שרכיב זה נדרש על-פי התקינה האירופית. בנוסף, הקונצרן צייד את כל דגמי היורו-6 במערכת הפחתת זיהום שתפקידה, בין השאר, להפחית את פליטת החנקן החמצני (NOx), הרכיב הרעיל שמכוניות פולקסווגן פלטו בבדיקות אמת בשיעור גבוה עד פי 40 מאשר בבדיקות המעבדה.
על-פי דובר היצרנית, מכוניות פיז'ו וסיטרואן יציעו נתוני אמת החל מהאביב הקרוב. בדיקות תצרוכת הדלק והזיהום לא החלו עדיין, זאת משום שגוף המחקר שיבצע אותן עדיין לא נבחר. הבדיקות יבוצעו בשלושת מותגי PSA - פיז'ו, סיטרואן ומותג היוקרה DS - ויתמקדו בתצרוכת דלק ובנגזרת הזיהום העיקרית שלה, פליטת פחמן דו-חמצני (CO2).
מכירות PSA נסמכות על מנועי דיזל, בעיקר משום שלמעלה מ-60% ממכירות מכוניות הקונצרן הן באירופה - יבשת בה ההעדפה לדיזל על-פני בנזין ברורה. בהתאם, לקונצרן הצרפתי אינטרס ברור לשמר את מעמד מנועים אלה, לאחר הנזק התדמיתי האדיר שגרמה להם פרשת דיזלגייט של פולקסווגן.