שתף קטע נבחר
 

פורשה מאקאן בגרסה ספורטיבית חדשה: GTS

יצרנית מכוניות הספורט מוסיפה גרסה נוספת למשפחת רכב הפנאי מאקאן, עם 360 כ"ס ועיצוב חדש. בישראל בשנה הבאה

פורשה מרחיבה את היצע גרסאות המאקאן (Macan), רכב הפנאי הקטן בין דגמיה. בתערוכת טוקיו שנפתחה לעיתונאים (לקהל ב-30 באוקטובר), יצרנית מכוניות הספורט חשפה את המאקאן GTS, דגם ספורטיבי שממוצב בין ה-S הרגילה לבין דגם הטורבו. גרסאות GTS מייצגות בפורשה דגמים המיועדים לחובבי נהיגה, ולאו דווקא את המכוניות המהירות ביותר.

 

 

במקרה של המאקאן, הבסיס הוא ה-S, עם אותו מנוע V6 בנפח 3.0 ליטר וצמד מגדשי טורבו. ההספק המרבי צמח ב-20 כ"ס ל-360 כ"ס ב-6,000 סל"ד והמומנט המרבי עומד על 50.95 קגמ ב-1,650 סל"ד. לרכב תיבת מצמד כפול עם שבעה יחסי העברה והנעה כפולה, והיא מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.2 שניות (5.0 עם ערכת ספורט כרונו הכוללת בקרת יציאה מהמקום). מהירותה המרבית של ה-GTS עומדת על 256 קמ"ש.

 

 

מלבד תוספת הכוח, ה-GTS מציעה עיצוב חיצוני מעודכן קלות, הכולל בין היתר פגושים שונים וחישוקי "20 חדשים (עם צמיגי 265/45 מלפנים ו-295/40 מאחור). מתחת לעור בוצעו שיפורים לכיול המתלים, הבלמים וההיגוי, לטובת יכולת דינמית משופרת.

 

מידות ה-GTS דומות לדגם הרגיל, עם אורך כולל של 469 ס"מ, רוחב של 193 ס"מ, גובה של 161 ס"מ ובסיס גלגלים של 281 ס"מ. לרכב משקל עצמי לא צנוע של 1,895 ק"ג.

 

 

שיווק המאקאן GTS בגרמניה מתחיל כעת, במחיר של החל מכ-73 אלף יורו (314 אלף שקל) - גבוה בכ-23% ממאקאן S בסיסי. זה האחרון עולה בישראל 585 אלף שקל, כלומר מחירו הצפוי של ה-GTS אצלנו - כ-720 אלף שקל. נכון לעתה עדיין לא ידוע מתי יגיע לישראל ומה יהיה המחיר הרשמי, אך ניתן להעריך שתחילת השיווק תהיה בשנה הבאה.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים