"המטוס שהתרסק בסיני לא שלח אות מצוקה"
שר התעופה המצרי הבהיר כי לא היו סימנים לתקלות במטוס הרוסי שהתרסק בחצי האי, אף שתחילה דווח כי הטייס ביקש לבצע נחיתת חירום. אך אשתו של טייס המשנה סיפרה: "הוא התלונן שמצב המטוס רעוע לפני שהמריא"
התעלומה סביב התרסקותו של המטוס הרוסי בסיני נמשכת, ושברי המידע על האסון שהביא למותם של 224 בני אדם ממשיכים לבלבל ולסתור. אמש (שבת) מסר במסיבת עיתונאים שר התעופה המצרי, חוסאם כמאל, כי לא הייתה שום קריאת מצוקה או סימן לבעיות טכניות על המטוס, אף שתחילה דווח במצרים כי טיסת "מטרו ג'ט" ביקשה רשות לנחיתת חירום. במקביל אמרה אשתו של טייס המשנה בטיסה כי "הוא התלונן שהמטוס לא במצב טוב".
עוד סיפורים מרתקים בדף הפייסבוק של דסק החוץ
זמן קצר לאחר התרסקות המטוס אתמול בבוקר, מסר בכיר ברשות התעופה המצרית, איימן אל-מוקדם, כי הטייסים ביקשו לנחות מוקדם יותר בשל בעיה טכנית. אך שר התעופה המצרי מסר בהמשך הודעה אחרת. "עד שהתרחשה ההתרסקות, לא התקבל שום מידע על אודות תקלות במטוס ולא קיבלו שום אותות מצוקה", אמר.
השר כמאל אף הוסיף שכל התקשורת בין המטוס לגורמי הבקרה האווירית הייתה תקינה, וכי בדיקות שנערכו לפני הטיסה לא העלו שום תקלות במטוס. שר התעופה עדכן כי המטוס היה בגובה 9,450 מטרים כאשר נעלם.
עם זאת, אשתו של טייס המשנה בטיסה מספרת סיפור שונה. בראיון לטלוויזיה הרוסית סיפרה נטליה טרוקצ'בה כי בעלה התלונן על המצב הירוד שבו כלי הטיס מצוי בטרם יציאתו לטיסה. היא סיפרה כי בתה "התקשרה אליו לפני שהמריא. הוא אמר ממש לפני הטיסה שהמצב הטכני של המטוס לוקה בחסר".
עד לפרסום ממצאי חקירה חד-משמעיים בנוגע להתרסקות, הספקולציות סביב האסון הקשה ממשיכות לרחף. שלוחת דאעש בסיני פרסמה אתמול אחר הצהריים הודעה שבה היא טוענת כי אנשיה בחצי האי הפילו את מטוס הנוסעים הרוסי.
"לוחמי המדינה האיסלאמית הצליחו הבוקר להפיל מטוס נוסעים רוסי מסוג A321 שהמריא משארם א-שייח בדרכו לרוסיה", טוענים בדאעש. גורם ששוחח עם סוכנות המזוהה עם דאעש טען כי "הפעולה הזו היא תגובה להתקפות של מטוסי חיל האוויר הרוסי שגרמו למותם של מאות מוסלמים בשטח סוריה, רבים מהם נשים וילדים".
שר התחבורה הרוסי, מקסים סוקולוב, אמר עם זאת כי הטענה של דאעש אינה נכונה. חשוב לציין כי לשלוחת דאעש בסיני יש טילי SA18, שמגיעים לגובה של קצת יותר מחמישה קילומטרים, ואילו המטוס הרוסי היה בגובה של כ-10 קילומטרים לפני שהחל לאבד גובה.