הוזלה בדרך? שופרסל תשיק תחליף חלב לתינוקות
שופרסל מתכננת להשיק ב-2016 מותג פרטי בתחום תחליפי החלב לתינוקות, שיתחרה בשני המותגים השולטים כיום בשוק - מטרנה וסימילאק. טווח המחירים הצפוי יהיה זול בכ-20% עד 30%
מדובר במוצר של חברת התרופות פריגו, הממתין עדיין לאישור משרד הבריאות. המוצר כולל שלושה שלבים: 1. לגיל 0 עד חצי שנה, 2. לגיל חצי שנה עד שנה, 3. לגיל שנה עד שלוש.
בשופרסל החליטו להיכנס לענף תחליפי החלב, הנחשב לרגיש בייחוד לאחר פרשת רמדיה, כחלק מההחלטה להרחיב את המותג הפרטי. כחלק מהמהלך, השיקה שופרסל בין היתר במותג פרטי חיתולים, חלב, ובשר בקר טרי.
בשופרסל סירבו להגיב לידיעה.
"תתחילו להיגמל מהמותגים"
מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן, אמר ל-ynet בעת השקת מותג החיתולים, בדצמבר 2014, כי מטרת המהלך היא הגדלת העצמאות של שופרסל מול הספקים הגדולים: "נתח הספקים בארץ ידוע. מעל ל-50%. אין לו אח ורע בעולם. לכן הקמעונאים נכנסים בעוצמה למותג הפרטי. באירופה, המותג הפרטי מהווה 20%, 30% מהתמהיל של הרשת. בישראל - אחוזים בודדים. נכנסנו לרשת עם תה ומוצרים אחרים במחירים נמוכים משמעותית מהמותגים המובילים ובפעם הראשונה, הציבור שקונה את המוצרים, מאמין למחירים.
אברכהן הוסיף: "אני קורא לספקים קטנים, נוריד מחירים יחד. ניתן לכם מקום טוב על המדף. ונוזיל יחד את סל הקנייה. ולצרכנים אני אומר: תתחילו להיגמל מהמותגים. זה משתלם. זה הזמן להרים את המותג הפרטי".
בתשובה לשאלה, מתי שופרסל תהפוך בעצמה לאחד מחמשת הספקים הגדולים, אמר מנכ"ל הרשת: "אני לא יודע לומר בנקודת הזמן הזאת. אני רק יכול לומר שיצאנו לדרך, אנחנו כרגע לא חושבים כל כך רחוק, אבל אנחנו נהיה שחקן משמעותי".