פורד מתעוררת? משיקה פוקוס חדשה ועוד 3 דגמים
דלק מוטורס הודיעה על תחילת שיווק פורד פוקוס המחודשת, המוותרת על תיבה רובוטית בעייתית. מחירה יחל ב-128 אלף שקלים. בנוסף מושק גם אדג' חדש, אקספלורר מחודש וקוגה מוזל
פורד פוקוס חוזרת לישראל, ותנסה להחזיר את המותג לצמרת טבלת המכירות תוך ויתור על תיבה רובוטית. המשפחתית הקומפקטית, המכונית הנמכרת ביותר ב-2012 בישראל, עזבה את השוק במפתיע כבר באוקטובר 2014 לאחר שהיצרנית הפסיקה זמנית את הייצור. מאז לא חזרה הפוקוס הפופולרית לישראל, שכן ביבואנית - שלא רוותה נחת מתיבה רובוטית בעייתית - המתינו לגרסה אוטומטית "רגילה". לצד הפוקוס המעודכנת יגיעו ארצה גם אדג' חדש, אקספלורר מחודש ופורד קוגה בגרסה מוזלת עם הנעה קדמית בלבד.
הפוקוס המחודשת תוצע כבעבר בגרסאות סדאן, סטיישן והאצ'בק חמש דלתות. אורכו של הדגם המחודש עומד על 436 ס"מ (454 בסדאן ו-456 בסטיישן), הרוחב על 182 ס"מ, הגובה על בין 145.5 ל-149 בהתאם למרכב ולאבזור ובסיס הגלגלים על 265 ס"מ. מידות אלה נותרו כמקובל דומות לדגם הקודם למתיחת הפנים.
את שלוש גרסאות המרכב ניתן להזמין עם מנוע 1.5 ליטר ארבעה צילינדרים, טורבו-בנזין, שמפיק 150 כ"ס ו-24.5 קג"מ ב-1,500 סל"ד. המנוע משודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית פלנטרית (רגילה) ומאיץ את הדגם מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 9.2 שניות (9.3 בסדאן ו-9.4 בסטיישן) ולמהירות מרבית של 208 קמ"ש (210 בסטיישן). תצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה עומדת על 16.3 ק"מ לליטר בשלוש גרסאות המרכב, בסיוע מערכת עצור-סע.
הפוקוס תוצע ברמת אבזור טרנד במחיר של 128 אלף שקל לסדאן והאצ'בק ו-130 אלף לסטיישן. ברשימת האבזור התקני גם מערכת בלימת חירום אוטונומית-עירונית, בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט עם מגביל מהירות ומערכת מולטימדיה מבוססת אנדרואיד בעברית (התקנה מקומית) הכוללת מסך "9, ניווט ווייז, חיבורי בלוטות' ו-USB ומצלמת נסיעה לאחור. דגם הבנזין יוצע גם ברמת אבזור טיטניום, שמחירה 133 אלף שקל לסדאן והאצ'בק ו-135 אלף לסטיישן. זו מוסיפה צמיגים רחבים יותר וחישוקי "18 במקום "16, מתג הנעה וחיישני אורות וגשם.
בנוסף לדגם הבנזין, דלק מוטורס תציע גם גרסת טורבו-דיזל (1.5 ליטר) עם 120 כ"ס ו-27.5 קג"מ. כאן נותרה תיבת הילוכים רובוטית כפולת-מצמד עם שבעה יחסי העברה. דגם הדיזל מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 10.9 שניות (11 בסטיישן), ולמהירות מרבית של 193 קמ"ש (191 בסטיישן). תצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה עומדת על 24.4 ק"מ לליטר, ללא מערכת עצור-סע.
אדג' חדש
הדור החדש של הקרוסאובר בעל חמישה המושבים מושק בישראל עם מנוע ארבעה צילינדרים, טורבו-בנזין, בנפח 2.0 ליטר, 245 כ"ס ו-37.3 קג"מ ב-3,000 סל"ד, או שישה צילינדרים בנפח 3.5 ליטר שמספק 285 כ"ס ו-35 קג"מ ב-4,000 סל"ד. לאדג' החדש, שהושק בארה"ב ביוני 2014, עיצוב חדש ומידות אורך של 479 ס"מ, רוחב של 193 ס"מ, גובה של 174 ס"מ ובסיס גלגלים של 285 ס"מ. מרווח הגחון עומד על 20 ס"מ בדגם ההנעה הכפולה (לא פורסם נתון לדגם ההנעה הקדמית).
את מנוע ה-2.0 ליטר ניתן להזמין עם הנעה קדמית ובשתי רמות אבזור - SEL (שמחירה 265 אלף שקל) או טיטניום (295 אלף). בבסיס תקבלו בקרת יציבות, שש כריות אוויר, חיישני נסיעה לאחור, חיישני אורות, חישוקי "18 קלים, מתג הנעה, מערכת מולטימדיה עם מסך "8 וחיבורי בלוטות' ו-USB, מצלמת נסיעה לאחור, בקרת אקלים מפוצלת ומושבי עור חשמליים. גרסת טיטניום מוסיפה חישוקי "19, התראת שטח מת, התנעה באמצעות השלט הרחוק מחוץ לרכב, חימום וקירור למושבים הקדמיים וזכרונות למושב הנהג, חימום לספסל האחורי ומערכת שמע משודרגת.
מנוע ה-3.5 ליטר מוצע ברמות אבזור SEL פלוס (הנעה כפולה, 279 אלף שקל), טיטניום (הנעה קדמית, 300 אלף שקל) וטיטניום פלוס (הנעה כפולה, 315 אלף שקל). ברמת ה-SEL פלוס תקבלו בנוסף חלון גג, דלת אחורית חשמלית וכניסה ללא מפתח, בדגם הטיטניום פלוס התראת סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי בהיגוי, כריות אוויר בחגורות הבטיחות הצדדיות-אחוריות (להפחתת לחץ החגורות על בית החזה), חיישני חנייה היקפיים, מצלמות היקפיות, וחיישן גשם.
קוגה מוזל
הקרוסאובר הקומפקטי של פורד, שלא זכה עד כה להצלחה גדולה בגלל שהוצע רק בדגם הנעה כפולה יקר יחסית, מוצע מעתה גם בגרסת הנעה קדמית - כפי שמקובל ברוב המוחץ של דגמי הקטגוריה בישראל. מדובר עדיין בדגם הקיים של הקוגה, ולא במתיחת הפנים שהושקה בלוס אנג'לס החודש, ושתגיע לייצור רק במחצית השנייה של שנה הבאה.
דגם זה מצויד באותו מנוע 1.5 ליטר טורבו-בנזין (182 כ"ס ו-24.5 קג"מ ב-1,500 סל"ד) ותיבת שישה הילוכים אוטומטית כמו בגרסת ההנעה הכפולה, אך מציע תצרוכת דלק עדיפה של 14.5 ק"מ לליטר (לעומת 13.5) וביצועים עדיפים - 9.9 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש לעומת 10.1 בגרסת ההנעה הכפולה.
דלק מוטורס תציע את הקוגה הנעה קדמית בשתי רמות אבזור: טרנד (160 אלף שקל) הכוללת שבע כריות אוויר, חישוקי "17 קלים, מתג הנעה, בקרת שיוטעם מגביל מהירות, מערכת מולטימדיה מבוססת אנדרואיד עם מסך "8 (התקנה מקומית), תמיכה בעברית וחיבורי בלוטות' ו-USB, מצלמת נסיעה לאחור ובקרת אקלים מפוצלת. השנייה היא טיטניום (173 אלף שקל), שמוסיפה חישוקי "18, חיישני אורות וגשם, דלת אחורית חשמלית, מערכת שמע מקורית של סוני, חלון גג, מראה נגד סינוור, מושבי עור משולבים בבד (מושב הנהג חשמלי). מדובר באבזור זהה לגרסת ה-4X4 שתמשיך להימכר (למעט חישוקי "19) במחיר של 193 אלף שקל.
אקספלורר מחודש
דגם רביעי שמושק כעת הוא האקספלורר המחודש, שעבר מתיחת פנים גדולה יחסית בחודש נובמבר הקודם. לדגם זה הנעה קדמית או כפולה, שבעה מושבי, אורך של 501 ס"מ, רוחב של 200.5 ס"מ, גובה של 174.5 ס"מ (180 בגרסת הנעה כפולה) ובסיס גלגלים של 286 ס"מ.
הקרוסאובר הגדול יוצע עם מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר (290 כ"ס, 35.3 קג"מ ב-4,000 סל"ד) ותיבת שישה הילוכים אוטומטית. הוא מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 8.1 שניות (8.2 עם הנעה כפולה) ולמהירות מרבית של 183 קמ"ש. תצרוכת הדלק של הדגם בתנאי מעבדה - 8.5 ק"מ לליטר (8.1 עם הנעה כפולה).
האקספלורר מוצע בשלוש רמות אבזור. הבסיסית היא לימיטד (הנעה קדמית, 299.5 אלף שקל) שכוללת שבע כריות אוויר, התראת רכב בשטח מת, תאורת לד קדמית, מראה נגד סינוור, חישוקי "20, התנעה מרחוק,כניסה והנעה ללא מפתח, דוושות מתכווננות חשמלית, מערכת שמע עם 12 רמקולים ומסך "8, מצלמות היקפיות, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים (כולל שליטה ליושבים בשורה השנייה), בקרת שיוט, שלושה שקעי USB להטענה, מושבים חשמליים מקוררים ומחוממים מלפנים עם זכרונות למושב הנהג, כיוון הגה, דוושות ומראות וריפודי עור.
רמת אבזור שנייה, לקשרי (329 אלף שקל), תוסיף חלון גג, בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת בלימת חירום אוטונומית. הגרסה השלישית, פרימיום, מוסיפה הנעה כפולה, מסאז' במושבים הקדמיים, מערכת לסיוע בחנייה וחיישני חנייה היקפיים וכריות אוויר בחגורות הבטיחות הצדדיות בשורת המושבים השנייה.