שיא מכירות חדש בשוק הרכב - 245 אלף מכוניות
למרות שנותר חודש נוסף לסיום השנה, שובר שוק הרכב הישראלי את שיא המכירות השנתי. קיה מסתמנת כמנצחת הגדולה של 2015, על חשבון החברה האם יונדאי
עכשיו זה סופי: שנת 2015 תהיה שנת שיא מכירות הרכב בישראל. 244,955 ישראלים שילמו ממיטב כספם בעבור מכונית חדשה בחודשים ינואר-נובמבר 2015, ובכך שברו את שיא המכירות השנתי (ינואר-דצמבר) שנקבע בשנת 2014 - 239,771 מכוניות. כל זאת בשעה שחודש נובמבר היה אחד החזקים ביותר בשנים האחרונות, לבטח מאז נקבע לפני שבע שנים כי שנת הדגם הישראלית מתחילה בינואר במקום באביב.
קיה. מגדילה את הפער מהמקום השני:
מסירות הרכב בישראל צמחו עד כה השנה ב-7%, לעומת נתון 11 החודשים של 2014, אז נמסרו 229,294 מכוניות. בחודש נובמבר לבדו נמסרו 21,005 מכוניות - גם כאן צמיחה של 7% לעומת החודש המקביל אשתקד (19,574).
היצרנית | מסירות נובמבר | ינואר-נובמבר |
1. קיה | 3,098 | 32,466 |
2. טויוטה | 2,296 | 28,081 |
3. יונדאי | 1,840 | 29,822 |
4. סקודה | 1,719 | 15,811 |
5. מאזדה | 1,359 | 16,745 |
6. סיאט | 1,058 | 7,586 |
7. מיצובישי | 1,050 | 15,531 |
-. ניסאן | 1,050 | 11,507 |
9. שברולט | 932 | 6,611 |
10. סוזוקי | 905 | 11,685 |
כלל השוק | 21,005 | 244,955 |
למספרים המרשימים אחראית במידה רבה קיה, שרושמת השנה צמיחה של 29% - מ-25,248 מכוניות ב-2014 ל-32,466 השנה. קיה מסרה 3,098 מכוניות בנובמבר, ובכך הגדילה את הפער מחברת האם יונדאי, שהובילה את השוק במחצית הראשונה של השנה. יונדאי יורדת השנה ב-2% ל-29,822 מכוניות, והסתפקה בנובמבר במקום השלישי בלבד (1,840 מכוניות) אחרי טויוטה (2,296).
יצרנית הרכב היפנית ממוקמת השנה שלישית, עם 28,081 מכוניות - צמיחה של 8%. טויוטה נהנתה גם מחודש נובמבר מוצלח למדי, בו מסרה 2,296 יחידות. את רשימת חמשת יצרניות הרכב הגדולות סוגרות מאזדה (16,745 יחידות) וסקודה (15,811).
בפלח היוקרה, אודי ממשיכה להוביל בבטחה לפני ב.מ.וו ומרצדס. מותג היוקרה של פולקסווגן מסר אצלנו השנה 3,228 מכוניות, זינוק של 30% לעומת נתוני השיא של 2014 (2,559). ב.מ.וו ממוקמת שנייה עם 2,416 יחידות - קפיצה של 42%, ואחריה מרצדס עם 2,338 יחידות וצמיחה נאה של 35%.
על-פי דו"ח המסירות הרשמי של איגוד יבואניות הרכב, בישראל נמסרו השנה לא פחות מ-36 יחידות מדגמי מזראטי השונים, ועוד ארבע פרארי. בקצה השני של קשת המחירים נרשמת מגמה מעורבת בקרב תעשיית הרכב הסינית: מכירות גרייט וול קרסו מקרוב ל-100 יחידות אשתקד ל-5 בלבד השנה, ומנגד MG רושמת את אחת משנותיה הטובות ביותר עם 866 מכוניות.