שתף קטע נבחר

 

חודש הקניות? גם חברות כרטיסי האשראי חוגגות

"חגי הקניות" של חודש נובמבר הפכו אותו לחודש החם בשנה בקניות אונליין. היקפי הרכישות בכרטיסי אשראי בחו"ל ב"חג הרווקים" ו"יום שישי השחור", זינקו כמעט פי 3 בהשוואה ליום רגיל וזאת בנוסף לגידול המתמיד בקניות המקוונות, מציאות שהזניקה גם את ההכנסות של חברות כרטיסי האשראי. בדיקת ynet

חודש הקניות אונליין מאחורינו וחברות כרטיסי האשראי מדווחות על זינוק משמעותי בהיקפי הרכישות של הציבור.

 

  • בנק ישראל: להקים תשתית חדשה לתשלומים אלקטרוניים

 

מנתונים שהגיעו לידי ynet עולה כי היקפי הרכישות בכרטיסי אשראי בימי הקניות בחודש שחלף, רשמו זינוק של 100%-200% בהשוואה ליום רגיל במהלך החודש.

 

כך, ב"יום הרווקים הסיני" (11.11) זינקו היקפי הרכישות בכ-130% בהשוואה ליום רגיל והציגו גם גידול של כ-40%-30% בהשוואה ליום הרווקים אשתקד. כך גם בחג הקניות "יום שישי השחור" (27.11). גדלו היקפי הקניות, על פי נתוני ישראכרט, פי 3 וכן כמות העסקאות גדלה פי 2.5 ביחס ליום ממוצע בחודש החולף.

 

חגי הקניות בנובמבר גם הופכים את החודש ה-11 למוביל בהיקפי הרכישות בחו"ל, ברשת, בהשוואה לשאר חודשי השנה. כך, מנתוניי לאומי קארד עולה כי נובמבר חלה עלייה של 21% בהיקפי הקניות וזינוק של 74% בכמות העסקאות בהשוואה לממוצע בעשרת החודשים שלפניו. גם בהשוואה לנובמבר אשתקד חלה עליה של 35% בהיקפי הקניות.

 

עם זאת, יש לציין כי חלה ירידה בגובה העסקה הממוצעת של כ-30%. לדברי ורדית גונדטר, סמנכ"ל שיווק בלאומי קארד: "יותר ויותר ישראלים ניגשים לקנות באתרי אינטרנט בינלאומיים, אך בסכומים יותר קטנים, מגמה שמאפיינת את כלל הרכישות, גם בקנייה המסורתית (לא אונליין). האתרים הופכים נגישים יותר וחלקם אף כוללים ממשקים בעברית".

 

בחברות האשראי מאמינים כי לא ירחק היום ורוב הרכישות הקמעונאיות יתבצעו אונליין. "כבר שנים שהישראלים לא רוכשים רק מוצרים גדולים אלא מחפשים באתרים בינלאומיים מבצעים וקונים בגדים ומוצרים קטנים אחרים –שהם זולים באופן משמעותי", מציינת ענת נטיב, סמנכ"לית שיווק ואסטרטגיה בכאל. "בארה"ב, מכירות האונליין הקמעונאיות, הם חלק בלתי נפרד מנוף הקניות, ויש מחקרים שהם עקפו את המכירות בחנויות. אין לי ספק שאנחנו גם בדרך לשם" היא מוספה.

 

ההכנסות מעמלות זינקו

הגידול ברכישות בחו"ל מגדיל גם באופן ניכר את הכנסות חברות האשראי מעמלות, במיוחד ברקע השינוי במבנה העמלות שהחל ביולי האחרון בעקבות הוראת הפיקוח על הבנקים.

 

נזכיר כי בחודש יולי השנה, בעקבות הוראת בנק ישראל, שינו חברות כרטיסי האשראי, ישראכרט ולאומי קארד את שיטת חישוב העמלה על עסקאות המבוצעות במט"ח. עד אז גבו חברות האשראי (למעט חברת כאל), עמלה בשני חלקים: עמלה על ההמרה מהמטבע בו בוצעה העסקה לשקלים וכן עמלה הנגבית כאחוז מסך העסקה. בעקבות השינוי, ההמרה ממט"ח לשקלים מבוצעת על פי שער יציג וחברות האשראי גובות עמלה כאחוז מסוים מהעסקה.

 

אלא שלמרות כוונת בנק ישראל לפשט את מבנה העמלות, חברות כרטיסי האשראי העלו ברוב המקרים את העמלה ובצורה משמעותית. כך, ישראכרט הפחיתה את העמלות בעסקאות ביורו, בכ-16%, עם זאת ברכישות בדולר, תעריפי העמלות גדלו בכ-90%. גם לאומי קארד ייקרה את העמלה בחלק מהמקרים בכ- 70%.

 

בדיקת ynet מעלה כי השינוי הזה נותן את אותותיו כאמור, בהכנסות חברות האשראי מהעמלות הללו שגם כך גדלות לאור הזינוק הכללי ברכישות מעבר לים. כך, ההכנסות מעמלות של לאומי קארד מעסקאות בחו"ל ברבעון השלישי של השנה, מאז נכנס התעריפון החדש לתוקף, גדלו בכ- 40% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ועומדות על 24 מיליון שקל לעומת 17 מיליון אשתקד. את הגידול החד ביותר רשמה ישראכרט (כולל אמריקן אקספרס) - זינוק של כמעט 130% בהכנסות מעמלות (34 מיליון שקל ברבעון השלישי לעומת 15 מיליון).

 

ההכנסות מעמלות בחברת כאל גדלו "רק" ב-22% , לעומת אשתקד (22 מיליון שקל לעומת 18 מיליון) וזאת לאור העובדה כי התעריפים בחברה כמעט ולא השתנו.

צלמים: אסף מגל ויוגב אטיאס

צלמים: אסף מגל ויוגב אטיאס

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים