שתף קטע נבחר
 

פורשה מחליפה שמות: בוקסטר וקאיימן יכונו 718

מכוניות הספורט הקטנות של פורשה מחליפות לשם מהיסטוריית מכוניות המירוץ של פורשה, ה-718 של שנות ה-50. ובדרך יוותרו על שני צילינדרים

משפחת דגמים חדשה נולדה לפורשה: 718. דגמי הבוקסטר (Boxster) והקאיימן (Caymen) שיוחלפו בשנה הבאה בדור חדש, יאוחדו לתוך משפחת דגמים אחת, שמאמצת מספר בדומה ל-911. ולא סתם מספר - אלא אותו אחד ששימש אחת ממכוניות המירוץ המצליחות של היצרנית, ה-718 משנת 1957. הן יכונו כעת 718 בוקסטר ו-718 קאיימן, שינוי שייכנס לתוקף עם הצגת הדור החדש.

 


 

פורשה גם תשנה את מיצוב הדגמים בעתיד - ה-718 בוקסטר תהפוך ליקרה משתי הגרסאות, בדומה להבדל בין 911 קופה וקבריולה. לא ברור בשלב זה אם גם מבחינה טכנית יהיה פער - שכן הקאיימן מציעה כיום הספק מעט גבוה מאחותה הפתוחה, כחלק ממיצובה כיקרה מבין השתיים.

 

ה-718 הקלאסית (בגרסת RS 60) ()
ה-718 הקלאסית (בגרסת RS 60)

 

חידוש נוסף יהיה מתחת למכסה המנוע - שם פורשה תציע לראשונה (בבוקסטר/קאיימן, לא בכלל) מנועי בוקסר ארבעה צילינדרים. יחידות הבנזין החדשות עם מגדש טורבו, יחליפו את מנועי הבוקסר שישה צילינדרים האטמוספריים. כל זאת במהלך דומה לזה שביצעה פורשה ב-911, שגם גרסאות הבסיס שלה - קאררה וקאררה S - עברו השנה למנועים מוגדשי טורבו.

 

פורשה בוקסטר ספיידר, הדור היוצא. הבא - 718

 

פורשה 718 - שהייתה זמינה בין השנים 1957 ל-1962 בעיקר כמכונית מירוץ - החליפה את ה-550 ספיידר. כמו הדגמים העתידיים, גם לה היה מנוע ארבעה צילינדרים (1.5 ליטר) שמוקם במרכז המרכב והנעה אחורית. ה-718 זכתה עם השנים במספר מירוצים רב, והוצעה בגרסאות ספיידר וקופה ובמספר מפרטים - הבכיר שבהם יועד למירוצי פורמולה 1 ו-2 וכלל מרכב ייעודי ומונע שמונה צילינדרים עם 210 כ"ס.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים