יונדאי חשפה ג'נסיס G90 ו-i20 למירוצי ראלי
יונדאי הציגה את מכונית היוקרה ה"עצמאית" הראשונה שלה, וגם את מכונית המירוץ איתה תנסה לכבוש את עונת 2016 של אליפות ה-WRC
מותג היוקרה של יונדאי, ג'נסיס (Genesis, בראשית), הציג את מכוניתו ה"עצמאית" הראשונה, ה-EQ900 (או G90 מחוץ לקוריאה). המכונית, שמחליפה את האקווס (Equus), תהיה ספינת הדגל של המותג החדש. עד כה שווקה תחת השם יונדאי, ומוצבה מעל הג'נסיס שהייתה אף היא מכונית של המותג ה"עממי". סביר כי גם זו תקבל בקרוב שם נפרד דוגמת ג'נסיס EQ800/G80.
ה-EQ900 מציגה אורך של 520.5 ס"מ, רוחב של 191.5 ס"מ, גובה של 149.5 ס"מ ובסיס גלגלים של 316 ס"מ, נתונים הממצבים אותה כמתחרה למרצדס S-קלאס וב.מ.וו סדרה 7. היא תשווק עם שלושה מנועי בנזין - הבסיסי בנפח 3.8 ליטר (V6) עם 315 כ"ס ו-40.5 קג"מ, מעליו יחידת V6 טורבו בנפח 3.3 ליטר עם 370 כ"ס ו-52 קג"מ, ובפסגת ההיצע מנוע V8 אטמוספרי בנפח 5.0 ליטר שמספק 425 כ"ס ו-53 קג"מ.
מכונית הפאר תוצע בגרסאות הנעה אחורית או כפולה, בשני המקרים עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית שפיתחה יונדאי בעצמה. דגם הבסיס יאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.9 שניות, גרסת הטורבו בתוך 6.2 שניות ודגם ה-V8 זקוק ל-5.7 שניות כדי להשלים האצה מעמידה ל-100 קמ"ש. נתוני ביצועים נוספים ותצרוכת דלק לא פורסמו, כמו גם תג-מחיר.
ה-EQ900 אינה מיועדת לשיווק בישראל, כמו יתר דגמי ג'נסיס לפי שעה - אם כי בעבר היבואנית הביעה עניין בדגמים אלו ואף הביאה יחידות בודדות לצורך תקינה. תג-מחיר גבוה בשילוב עם תדמית עממית למותג יונדאי, היו כפי הנראה בין הסיבות להחלטה שלא לפתוח בשיווק באותם ימים.
וגם: מוכנה לראלי
לצד ה-EQ900, מותג יונדאי חשף את מכונית הראלי החדשה שלו לעונת 2016 של ה-WRC, אליפות הראלי העולמית. המכונית, שמבוססת על ה-i20 חמש דלתות, סיימה כ-8,000 ק"מ של נהיגת ניסוי בתוואים שונים - בהם כביש, בוץ ועפר, ותתחרה באופן מלא בעונת 2016 - כלומר ב-14 מירוצים החל ממונטה קרלו בינואר הקרוב.
מאחורי ההגה במכוניות המותג הרשמיות, ינהגו דני סודו, היידן פאדון ותיירי נוביל. במכונית רביעי ינהג בחלק מהמירוצים נהג הניסוי של יונדאי, קווין אברינג.