סדר עולמי חדש - מעצבי פרארי בידיים הודיות
אחרי יגואר ולנד רובר, גם סדנת עיצוב הרכב המפורסמת בעולם שאחראית למרבית דגמי פרארי ושלל מכוניות פופולריות, נופלת לידיים הודיות
יצרנית הרכב ההודית מהינדרה (Mahindra & Mahindra) רכשה את פינינפארינה, סדנת העיצוב שאחראית למרבית מכוניות פרארי ולשורה ארוכה ומפוארת של דגמים שעוצבו עבור יצרניות הרכב הגדולות.
פינינפארינה גראן לוסו קופה שעיצבה הסדנה עבור ב.מ.וו בשנת 2013:
סדנת פינינפארינה, שנמצאת בקשיים כלכליים מזה זמן מה ואיבדה בשנת 2008 את המנכ"ל שלה, אנדרה פינינפארינה, בתאונת דרכים, אחראית למגוון מכוניות פופולאריות. ביניהן דגמי 205, 306 קבריולה ו-406 קופה של פיז'ו, פרארי אנזו, 360, 550 ברקטה, 599GTB פיוראנו ו-612 סקאלייטי, אלפא רומיאו ספיידר ו-GTV ועוד.
מהינדרה היא יצרנית הטרקטורים ורכבי השטח הגדולה בהודו, אך כמעט ואינה מוכרת במערב. היא גם מייצרת בין היתר מטוסים ויאכטות ומחזיקה נכסי נדל"ן רבים, בהם בתי מגורים ומלונות. היא גם בעלת הבית של יצרנית רכבי השטח הקוריאנית סאנגיונג, שמשווקת את דגמיה בישראל. שמה של מהינדרה עלה לכותרות לאחרונה גם בעקבות רכישת חטיבת הדו-גלגלי של פיז'ו ויצרנית המטוסים גיפס אירו.
"הייחוס האגדי של סדנת העיצוב היוקרתית פינינפארינה ישפר משמעותית את יכולות העיצוב של קבוצת מהינדרה כולה", כך על-פי יו"ר החברה, אנאנד מהינדרה. "בהתחשב ברגישות ההולכת וגוברת כיום של לקוחות לעיצוב, עיצוב המוצר יגדיל משמעותית את בחירת וחווית הלקוח, ומכאן גם את מידת ההצלחה שלנו". ביצרנית מקווים שהמהלך יסייע לבלימת ירידת נתח השוק של החברה בפלח רכבי השטח בהודו, שעומד השנה על 36% לעומת 48% ב-2014.
סוכנות הידיעות בלומברג מדווחת כי מהינדרה הסכימה לשלם 168 מיליון יורו (714 מיליון שקל) בתמורה למי שנחשבת לסדנת העיצוב המפורסמת ומשפיעה ביותר בעולם. פינינפארינה הוקמה בשנת 1930, ובמהלך השנים לא רק עיצבה מכוניות אלא אף ייצרה מספר דגמים עבור יצרניות רכב - בעיקר דגמים מיוחדים שנפחי הייצור שלהם אינם גדולים. חטיבת הייצור של פינינפארינה נסגרה לפני שלוש שנים, בניסיון לצמצם את הפסדי החברה.