צפו: כך ייראה מסלול הקווים העתידיים של הרכבת הקלה
שר התחבורה הורה לחברת נת"ע, האחראית על פרויקט הרכבת הקלה בגוש-דן, להביא לאישור הממשלה תוכנית להקמת הקו הירוק והסגול. קבלו הדמיה ופרטים
חברת נת"ע תחל בהליכים להקמת שני קווי רכבת קלה נוספים בגוש-דן - הקו הירוק והקו הסגול. זאת, בהוראת שר התחבורה ישראל כץ, לאחר ששני הקווים אושרו בוועדה הארצית לתכנון ובנייה. הקווים צפויים להרחיב באופן משמעותי מאוד את היקף הפעילות של הרכבת, ובכך לתת שירות להרבה יותר נוסעים.
הדמיית הקו הירוק בצפון תל-אביב:
"הקו הסגול" - באורך 29 ק"מ - יפעל מתחנת הרכבת סבידור (ארלוזורוב), וינוע מדרך ארלוזורוב לבן-יהודה, אלנבי, העליה, לווינסקי, ההגנה, דרך שלום, דרך אלוף שדה, מחלף אלוף שדה ועד לדרך שיבא. כאן הקו מתפצל לשניים: חלק אחד ינוע צפונה לרחוב רפאל איתן, קציר בקריית-אונו, אנה ומקס ווב ויגיע עד לצפון-מזרח אוניברסיטת בר-אילן. החלק השני ינוע דרומה: מביה"ח שיבא לאזור בסיס תל-השומר ויהוד-מונוסון. קו זה מסתיים בצומת הטייסים.
הקו הסגול (לחצו להגדלה)
מוקדם יותר אושר גם מתווה התוכנית לקו הירוק, שמכונה תת"ל 71 א', שמוסיפה על המקטע המרכזי של הקו (תת"ל 71 ב') שכבר אושר לפני מספר חודשים. הוועדה תדון במקטע הצפוני של הקו הירוק, תת"ל 71 ג', בעוד כחצי שנה.
תוואי "הקו הירוק" מתחיל בהרצליה בצפון, ומגיע עד לחולון וראשון-לציון בדרום. בדרך - שאורכה 17 ק"מ - הקו יעבור בין היתר בתחנת לוינסקי ברחוב הר ציון בתל-אביב, משם ימשיך דרומה לחולון. שם, ברחוב סוקולוב, יתפצל לשני תתי-קווים: האחד ינוע מערבה לתוך חולון, השני דרומה דרך חולון ועד לשדרות משה דיין בראשון-לציון - שם יתחבר עם הקו האדום (עליו עובדת כיום חברת נת"ע) והקו החום העתידי.
הקו הירוק (לחצו להגדלה)
עבודות הרכבת הקלה - קו ראשון ב-2021
קו ראשון שצפוי לפעול בתל-אביב, יחבר אליה את בת-ים, בני-ברק, רמת-גן ופתח-תקווה. הקמתו כבר החלה תחת השם "הקו האדום", וחייבה שינויים נרחבים בהסדרי התנועה בתל-אביב וערים בסביבתה, ובכלל זה חסימת צמתים וצירי תנועה מרכזיים במספר מוקדים, ובמקרים מסוימים תוך היתר תנועה לאוטובוסים בלבד.
כדי לאפשר ניהול חיים תקין ככל האפשר לתושבים ולמבקרים בעיר, בחברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) שמופקדת על ביצוע הפרויקט ובמשרד התחבורה קראו לאחרונה לנהגים לצאת מוקדם יותר מביתם בדרך לעבודה, ואף לוותר על נסיעה בעיר לטובת תחבורה ציבורית. לצורך כך הוכשרו חניוני "חנה וסע", בהם ניתן להחנות את המכונית ליום שלם בתמורה ל-15 שקלים, ולנסוע באוטובוס חינמי לאזורים שונים בתל-אביב וחזרה.