"היום בלילה": גורי אלפי מפחד ליפול
מערכון טוב, אולפן מזעזע ומונולוג שהוא שילוב של ג'ון סטיוארט, ג'ון אוליבר וגם אחד, ליאור שליין. תוכנית הלילה הראשונה של גורי אלפי לא היתה מביכה, אבל הוא נזהר יותר מדי. צריך לשחרר לחופשי את הצד הפראי שלו
ואף על פי כן ולמרות הכל טייפון של תוכניות לילה עומד להסתער על הטלוויזיה שלכם, ו"היום בלילה" שעלתה אתמול (ד') בקשת, היתה הראשונה לעלות על המוקד. הבשורות הטובות: "היום בלילה" של גורי אלפי היא לא הלייט נייט הכי מביך בעולם. הפחות טובות: "היום בלילה" היא לא הלייט נייט הכי מביך בעולם, אבל היא כל כך נזהרת שלא ליפול, שהיא גם מפחדת לעוף.
הבחירה של "היום בלילה" היתה ללכת על סאטירה, כלומר גורי אלפי רוצה להגיד לכם משהו. המרכיבים שלה שבלוניים – מונולוג, ראיון, מערכון ושיר. רפרנסים לא חסר – המונולוג הוא שילוב של ג'ון סטיוארט, ג'ון אוליבר ב-HBO (קטע ארוך שנותן תמונה רחבה על השחיתות ברשויות המקומיות) וגם של אחד, ליאור שליין – וזה לא חיסרון. מעטים האנשים שממציאים ז'אנר, חיקויים טובים במקרה הזה בהחלט מספקים. המלכודת ש"היום בלילה" צריכה להיזהר ממנה היא חיקוי חיוור ואנמי, שיקצוץ את הכנפיים של אלפי והכותבים שלו, וישאיר את הציפור הזאת על הקרקע.
מערכון הטלפון לכנסת היה מצוין, מעצים וממחיש את האבסורד של האיש בעל אלף התיקים, וצלח את המשוכה הבלתי אפשרית, מתיחה טלפונית בטלוויזיה. הראיון עם חה"כ הטרי אמיר אוחנה היה סביר, אבל לא משם תבוא הישועה. ראיונות בלייט-נייט הם מלכודת דבש. כדי לבדר אתה חייב להגיע מלוטש למשעי ולתת שואו. לספק אמירה מקורית – איזו כותרת כבר אפשר לסחוט מראיון של שמונה דקות? – זה קשה פי אלף. לא בטוח שגורי הוא מראיין מהסוג הזה, אבל אולי זה עניין של זמן.
גורי אלפי הוא מגיש מעולה. הוא חכם, ססגוני, בעל טיימינג וארסנל של מימיקות והוא לא מפחד להשתטות. הוא שוחה בנונסנס וגם בסאטירה ויודע לשלב את שניהם, מה שהופך אותו למגיש אידיאלי לז'אנר הזה. השאלה העיקרית היא האם הוא רעב. כי גורי אלפי שבע וזהיר שיש לו מה להפסיד יניב תוכנית סבירה, עם הזמן גם מהוקצעת, אבל ממוצעת. עם אמירות הסאטיריות נכונות, אבל צפויות. היה נחמד אם אפשר היה לטפטף קצת מהפראות הראשונית של "שידורי המהפכה" לתוכנית, אני בטוחה שבתוך אלפי מחכה משהו קצת יותר נועז מזה, תנו לו לנצח.