שתף קטע נבחר
 

למה כדאי לקנות עכשיו רכב חדש, ומדוע עדיף להמתין בסבלנות

שוק הרכב הישראלי שובר כל שנה שיאי מכירה, וכל הסימנים מלמדים על שיא חדש גם השנה. קבלו חמש סיבות שלא להצטרף לרבע מיליון ישראלים, וחמש אחרות שמבהירות מדוע זה כדאי דווקא עכשיו

5 סיבות למה לקנות דווקא עכשיו:

 

1. האשראי זול במיוחד

ריבית הפריים שקובע בנק ישראל, ממנה נגזרות הלוואות לרכישת רכב חדש שמציעים בנקים וגופים פיננסיים אחרים, נמצאת כיום בשפל היסטורי. מאז חודש פברואר שעבר, הריבית עומדת על 1.6% בלבד (0.1% + מרווח של 1.5% שקבעו הבנקים), פחות ממחצית משיעורה רק שנים ספורות קודם לכן. כתוצאה מכך שוק הנדל"ן רותח - ו"הכסף הזול" שזמין למשקיעים בנדל"ן ולרוכשי דירות, הופך גם רכישת רכב חדש לזולה במיוחד. יבואניות רבות מציעות הלוואות זולות מאוד, בשיעור הקרוב לפריים.

 

ריבית נמוכה הופכת רכישת רכב לקצת יותר משתלמת ()
ריבית נמוכה הופכת רכישת רכב לקצת יותר משתלמת

 

כתוצאה מכך, רכישת רכב חדש הופכת ל"זולה" יחסית, כאשר רכיב הריבית נמוך מאי פעם. קחו לדוגמה רכישת רכב משפחתי במחיר של 130 אלף שקל. אם תשלמו 30 אלף שקל במזומן, עבור הלוואה בסך 100 אלף שקל לחמש שנים, תשלמו ריבית בסך 8,260 שקלים (כ-138 שקלים לחודש). זאת לעומת ריבית בסך 18,768 שקלים (כ-313 שקלים לחודש) כאשר הריבית עמדה על 3.5%.

 

חשוב רק לשים לב: ריבית הפריים משתנה, ועשויה לעלות - אם כי הקונצנזוס לפי שעה במשק הוא שתישאר נמוכה בתקופה הנראית לעין.

 

2. המבחר גדול מאי פעם

תעשיית הרכב ממשיכה לייצר עוד ועוד דגמים חדשים וגרסאות נוספות. רק לפני שנים ספורות למשל, מי חשב על רכבי פנאי בשלל גדלים שיפארו את כל מדרכות תל-אביב. בנוסף, הצמיחה בשוק הישראלי וטעם משתנה של הקונים, הובילו לריבוי דגמים, עם מבחר שמתאים כמעט לכל טעם. כך שאם אתם נוסעים היום במשפחתית סדאן אפרורית, יש לכם יותר אפשרויות להתאים את המכונית לאופי שלכם - רכב פנאי, ספורטיבית קטנה, רכב ידני זול או מכונית פאר נוצצת. רק תבחרו.

  

מערכת בלימת חירום אוטונומית    ( )

מערכת בלימת חירום אוטונומית    ( )

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

3. יותר מערכות בטיחות

חדירת מערכות בטיחות מתקדמות, המסוגלות לא רק להתריע על סכנה אלא במקרים מסוימים אפילו למנוע תאונה, מתבצעת אמנם לאט מדי. וכמו תמיד, האשמים בכך הם בעיקר מקבלי ההחלטות שבוחנים כיצד ניתן יהיה לחלוב עוד ועוד מהציבור. ראו מקרה ההחלטה הדרמטית של שר התחבורה - בעידוד ראש הממשלה - לחייב התקנת מערכות שכאלה בכל כלי הרכב בישראל משנת 2000 ואילך. הוועדה שאמורה הייתה להציג המלצות לביצוע, תקועה בדיונים המקובלים עם אנשי האוצר. הציבור? הוא בטח יכול להמתין.

 

ובכל זאת, מספר המכוניות שמציעות מערכות מתקדמות, למשל בלימת חירום אוטונומית, התראת סטייה מנתיב וזיהוי שלטים, הולך וגדל. אפילו בקטגוריות מיינסטרים "זולות" יחסית, למשל מאזדה 2 והונדה ג'אז, קיה ספורטאז' ופורד פוקוס ועוד. אז כשתחליפו כעת רכב משומש בחדש דאגו לבחור את זה שמציע כמה שיותר מערכות מתקדמות או לפחות כזה בו מותקנת מערכת מקומית.

 

4. שלוש שנים בלי טסט

משרד התחבורה צ'יפר לאחרונה את רוכשי הרכב החדש, והכריז על פטור למשך שלוש שנים מביצוע מבחן רישוי שנתי. פירוש הדבר כי במשך שנות הבעלות הראשונות לא תידרשו להטריח את עצמכם ולהגיע למכון רישוי כדי לבצע "טסט" שנתי. מספיק רק לשלם את האגרה השנתית, ואתם מסודרים. אז נכון, זה לא בדיוק חסכון כספי משמעותי - מבחן רישוי עולה כיום כ-100 שקל בלבד, לעומת עלות של בין 1,226 ל-4,725 שקלים לאגרת הרישוי המהווה מס לכל דבר ועניין. ובכל זאת, מי לא אוהב פטור מללכת למבחן?

 

3 שנים בלי טסט, צ'ופר לקוני רכב חדש ()
3 שנים בלי טסט, צ'ופר לקוני רכב חדש

 

5. כי אתם ממש רוצים

רכישת רכב חדש היא, יותר מהכל, החלטה רגשית. אף אחד לא באמת "חייב" לנסוע במכונית חדשה לחלוטין, אבל עבור רבים מדובר בפינוק שחוסך כאבי ראש בחיפוש משומשת, פגישות עם מוכרים פוטנציאלים ובדיקות מתישות, וכמובן הוצאות מפתיעות במוסך במשך זמן האחריות. אז אם אתם רוצים והעו"ש מאפשר, למה לא? אחרי הכל, מכונית חדשה מבטיחה לכם שכל מערכות הרכב אמורות לפעול באופן מיטבי, ואם לא תפגעו בהן, ימשיכו לעשות כך כל עוד אתם נוהגים ברכב הזה.

 

5 סיבות למה זה לא כדאי:

 

1. רכב משומש משתלם יותר

אם מנקים את ה"מתחשק לי" ושיקולים אמוציונליים אחרים, ומתייחסים לרכישת רכב כהוצאה כלכלית נטו, רכישת מכונית משומשת משתלמת (הרבה) יותר. אובדן הערך בשנים הראשונות לבעלות - בגובה אלפי, עשרות או אף מאות אלפי שקלים לעיתים - הופך רכישת רכב כמעט-חדש לזול משמעותית. בהתאם, הסכום שתצטרכו להוציא, או ההלוואה שתידרשו לקחת, יהיו נמוכים משמעותית ויפנו לכם מזומנים לתחומי חיים אחרים.

 

2. אין התקדמות אדירה בעולם הרכב

תעשיית הרכב נעה בקצב איטי למדי בכל הנוגע לפיתוחים וחידושים מסעירים, ועוד יותר מכך בישראל - כאשר יבואניות רבות חוששות לעיתים מחידושים מופגנים. בהתאם, בחלק מהמכוניות לפחות, שילוב הבנזין-אוטומט הפופולארי יוצר מצב בו אותו מנוע ותיבת הילוכים משמשים מכוניות לאורך שנים ארוכות. במצב כזה, ייתכן והרכב החדש שחלמתם עליו כמעט ואינו שונה מהרכב שנמצא אצלכם היום בחניה.

 

תוודאו שהרכב החדש שונה מספיק מהמשומשת שלכם ()
תוודאו שהרכב החדש שונה מספיק מהמשומשת שלכם

 

3. למה להשתעבד להלוואה חדשה

נכון, הכסף כרגע "זול". ובכל זאת, התנהלות כלכלית חכמה היא להיות בכמה שפחות חובות - תשלומים, הלוואות וכדומה. כי היום הריבית מאוד נמוכה ויש לכם את האפשרות, אבל מה יהיה בעוד שנה ושנתיים? מה תעשו אם הריבית תעלה משמעותית ותייקר את התשלומים במאות שקלים, או שתאבדו את מקום העבודה? חשבו היטב אם זה הזמן הנכון לקנייה גדולה, ואם הלוואה היא הדרך הנכונה.

 

4. אפשר לקנות רכב מקטגוריה גבוהה

ויתור על הניילונים ותואר ה"יד ראשונה", מוזיל מאוד רכישת רכב. משומשת במחיר של 100 אלף שקל לדוגמה, יכולה להיות מקטגוריה גבוהה, מאובזרת ומפנקת יותר מכפי שתוכלו להרשות לעצמכם אם תקנו רכב חדש. אז תחשבו היטב, אולי במקום לקנות מכונית סופר-מיני ספרטנית וחדשה, תרכשו משפחתית גדולה ונוחה עם קצת ותק בצמיגים?

 

מוסך - לא בהכרח סוף העולם (צילום: AP) (צילום: AP)
מוסך - לא בהכרח סוף העולם(צילום: AP)

 

5. מוסך זה לא סוף העולם

רבים חוששים מתקלות ועלויות האחזקה הנלוות של רכב משומש, ודי בצדק. ובכל זאת, בהתחשב בירידת הערך הגבוהה ובאמינות הטובה יחסית של מרבית המכוניות כיום, אחזקת מכונית משומשת היא לא הרולטה המדאיגה שאתם זוכרים מלפני עשור או שניים. גם המוסכים, לפחות הרציניים שבהם, ידידותיים יותר לבני אדם ומציעים רמת שירות גבוהה יותר. בהתאם, אפילו אם הרכב יתקלקל פעם או פעמיים בשנה, סביר שאפילו אז יהיה משתלם יותר בהשוואה לרכישת רכב חדש ואובדן הערך הגבוה.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים