שתף קטע נבחר
 
צילום: רועי צוקרמן

אודי A1 במבחן דרכים: כרטיס כניסה ליוקרה

הסופר-מיני של של אודי מציעה כעת גם גרסת 1.0 ליטר, בתמורה לתג-מחיר מופחת. האם הציבור מוכן למכונית עם סמל יוקרה ומנוע זעיר?

  • שנת השקה: 2010 (מתיחת פנים ב-2014)
  • קטגוריה: סופר-מיני יוקרתיות
  • מתחרות לדוגמה: מיני וואן, DS 3
  • מחיר התחלתי: 128 אלף שקל (132 אלף לספורטבק)
  • מחיר לרכב המבחן: 165 אלף שקל
  • אבזור בטיחות מתקדם: אין
  • גלריית התמונות המלאה של אודי A1

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

1. תא נוסעים ותפעול

למרות גילה המתקדם, אודי A1 - שהוצגה לראשונה ב-2010 ועברה רענון ב-2014 - מציעה סביבת נהג איכותית ונאה למדי. העיצוב מינימליסטי ופשוט יחסית (במיוחד בהשוואה למתחרה הישירה, מיני של ב.מ.וו), אך איכות החומרים וההרכבה טובה מאוד. הנדסת האנוש אף היא טובה, כאשר מרבית המתגים והמנופים ממוקמים היטב ונוחים לשימוש, וכך גם מערכת המולטימדיה אליה קל להסתגל.

 

המרווח מלפנים טוב גם לגדולי מידות, תנוחת הנהיגה טובה וכך גם הראות החוצה. מאחור צפוף יותר, כאשר מרווח הברכיים לממוצעי קומה מצומצם ומרווח הראש סביר בלבד. בהיעדר מושב חמישי, מרחב הכתפיים טוב. תא המטען מציע נפח הטענה מכובד ושימושיות טובה. 

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

2. נוחות נסיעה ונהיגה

כיול המתלים של ה-A1 אמנם נוקשה יחסית ובסיס הגלגלים קצר יחסית, אך למרות זאת המכונית משככת מהמורות היטב ואינה קופצנית מדי. נוחות הנסיעה טובה מאוד בעיר ובנסיעות בינעירוניות, גם בארוכות שבהן. לכך מסייע גם מושב נהג נוח. כושר התמרון העירוני טוב, עם רדיוס סיבוב לא גדול מדי, ראות טובה החוצה והיגוי בעל רמת דיוק טובה.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

3א'. התנהגות ואבזור בטיחות

ה-A1 מציעה יכולת דינמית מרשימה. אחיזת הכביש גבוהה, ההיגוי מדויק ובעל משקל טוב וזוויות הגלגול מתונות יחסית. יחד עם כושר בלימה טוב - הן מבחינת עוצמה והן מבחינת תחושת דוושה - מתקבלת מכונית שמקנה תחושת בטחון לנהג גם במהירויות גבוהות.

 

רכב המבחן צויד בשש כריות אוויר ובקרת יציבות אלקטרונית. אלא שה-A1 אינה מוצעת עם אבזור בטיחות מתקדם כלל, עובדה שפגעה בציון בסעיף זה. במבחן הבטיחות של Euro NCAP זכתה לציון חמישה כוכבים מרבי, אך זה בוצע בשנת 2010 לדגם טרום מתיחת הפנים, ולפני שפרוטוקול המבחנים הוחמר. בהתאם, ציון זה אינו תקף לדגם החדש והיעדר תוצאות עדכניות פגע אף הוא בסעיף המבחן.

 

 

 

 

3ב'. דירוג בטיחות משרד התחבורה

דירוג מערכות הבטיחות ניתן על-ידי משרד התחבורה ובאחריותו
דירוג מערכות הבטיחות ניתן על-ידי משרד התחבורה ובאחריותו

 

4. מנוע ותיבת הילוכים

חידוש משמעותי במתיחת הפנים, הוא מנוע השלושה צילינדרים החדש. יחידת ה-1.0 ליטר המוגדשת מפיקה 95 כ"ס ו-16.3 קג"מ ב-1,500 סל"ד, ומשודכת לתיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת-מצמד. למעט שיהוי קל (ורועש) ביציאה מהמקום, המנוע מפיק ביצועים מרשימים בעיר ומחוץ לה, מציע גמישות מכובדת ורמת רעש נמוכה מאוד. תיבת המצמד הכפול מסייעת לסחוט את הכוח עם העברות מהירות וחלקות מאוד, למעט בזחילה בתמרוני חנייה ופקקים, אז היא לעיתים (רחוקות) רועדת ורועשת קלות.

 

תצרוכת הדלק במסלול המבחן עמדה על 14.8 ק"מ לליטר - נתון מרשים אך גם רחוק מאוד מנתון היצרנית, 22.7 ק"מ לליטר, פער של 35%. ה-A1 מוצעת עם מערכת עצור-סע שפעולתה חלקה ושקטה בכיבוי המנוע אך פחות מהרצוי בעת התנעתו מחדש.


נתוני פליטת מזהמים אודי A1

נתוני פליטת מזהמים אודי A1
ציון ירוק 144
דרגת זיהום 03

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

5. אבזור ומחיר

רכב המבחן היה ברמת האבזור סטייל, למעשה חבילה שמחירה 19 אלף שקל וכוללת פנסי קסנון קדמיים, חבילת תאורה, חלון גג, כיוון גובה למושב הנוסע הקדמי ופתחי איוורור בשחור מבריק. אם זה נשמע לכם כמו הרבה כסף לתמורה נמוכה - אתם צודקים - ויש לתמוה מדוע יש צורך לשלם כל-כך הרבה כסף עבור תוספות. כך למשל רכב המבחן צויד גם בגג כסוף שעולה 5,300 שקל וקישוטי אלומיניום בתא הנוסעים, שמחירם 1,500 שקל. מצלמת נסיעה לאחור וחיישנים אחוריים, כמו גם ניווט waze, עולים יחד 7,135 שקל נוספים. בסך הכל עולה רכב המבחן 165 אלף שקל. מנגד, מחיר הבסיס - 132 אלף שקל, אטרקטיבי הרבה יותר, וכולל חישוקי "16, מערכת מולטימדיה עם מסך "6.5 וחיבורי AUX ובלוטות'. זה לא הרבה אבזור, אבל ביחס למחיר, למותג ולתחרות הישירה, מדובר בתמורה מכובדת.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

ציון כולל וסיכום

+ איכות, נוחות, מנוע, יכולת דינמית

- מחיר, מרווח מאחור, אבזור בטיחות מתקדם

 

ולבסוף: אודי A1 לא מציעה את הייחוד של מתחרתה הישירה, מיני, במיוחד בכל הנוגע לעיצוב. עם זאת, כמכונית יומיומית נעימה, איכותית, חסכונית ואף מהנה לנהיגה, מדובר בחבילת יוקרה משכנעת. אודי לא נפלה כאן בפח, ונמנעה מלהציג פולקסווגן פולו (או אף סיאט איביזה) משודרגת-סמל. ולמרות שהשתיים האחרונות חולקות עמה מכלולים שונים, ה-A1 מוסיפה תוכן יוקרתי ראוי, המצדיק פער שעשוי להגיע לעשרות אחוזים במחיר.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)
אודי A1 | רמת אבזור: סטייל
אודי A1 | רמת אבזור: סטייל
מנוע 3 צילינדרים, 12 שסתומים, טורבו
נפח / סוג דלק 1.0 ליטר / בנזין
הספק מרבי 95 כ"ס ב-5,000 סל"ד
מומנט מרבי 16.3 קג"מ ב-1,500 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית, שישה הילוכים
מרכב / מספר מושבים חמש דלתות, האצ'בק / ארבעה
אורך 397 ס"מ
רוחב 175 ס"מ
גובה 145 ס"מ
בסיס גלגלים 247 ס"מ
משקל 1,165 ק"ג
נפח תא מטען 270 ליטר
מידת גלגלים וסוג חישוקים 215/45-16 עם חישוקים קלים
100-0 קמ"ש 11.1 שניות
מהירות מרבית 186 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 22.7 ק"מ לליטר
תצרוכת דלק (מבחן) / פער 14.8 ק"מ לליטר / 35%-
פליטת פחמן דו-חמצני 102 גרם לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק 3 מתוך 15 (1 הטוב ביותר)
מחיר לגרסה שנבחנה 165 אלף שקל
אחריות 36 חודשים
כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות (Euro NCAP) 5 כוכבים*
דירוג בטיחות משרד התחבורה 1 מתוך 8 (8 הטוב ביותר)

* ה-A1 נבחנה ב-2010, טרום מתיחת הפנים

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
אודי A1
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
אודי A1
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
אודי A1
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
אודי A1
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
אודי A1
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
אודי A1
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
אודי A1
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים