אופל מוקה עובר מתיחת פנים ומקבל מנוע חדש
טורבו-בנזין חדש עם 152 כ"ס והנעה כפולה, עיצוב מחודש ויותר אבזור - הם החדשות שיציגו הגרמנים ברכב הפנאי הקטן. השיווק יחל בישראל ב-2017
אופל חשפה את מתיחת הפנים של המוקה (Mokka), רכב פנאי קטן ואח תאום של שברולט טראקס (Trax). הרכב, שמשווק בישראל מאז אפריל 2014 אך הוצג עוד בתחילת 2012 בעולם. ארבע שנים מאוחר יותר, מגיע זמן לעדכון משמעותי - שיוצג בתערוכת ז'נבה במרס וצפוי להגיע לאולמות התצוגה בינואר 2017 - כך נמסר ל-ynet מחברת שלמה, יבואנית אופל.
הדגם המחודש, שמכונה מוקה X, מציע עיצוב חדש לחרטום עם יחידות תאורה עדכניות וסבכה שונה. מאחור יש יחידות תאורה מעודכנות, ויחד עם גווני מרכב חדשים ועיצובים שונים לגלגלים, מתקבל רושם מודרני יותר. המוקה תוצע כעת גם עם תאורת לד מלאה מלפנים ומאחור בתוספת תשלום, שמשפיעה אף היא על העיצוב.
בתא הנוסעים הגרמנים מבטיחים שיפור משמעותי לאיכות, כמו גם עיצוב חדש עם קו אופקי, בדומה לזה שמוצע בקורסה - מכונית הסופר-מיני שעל הפלטפורמה שלה מבוסס המוקה, כמקובל בפלח רכבי הפנאי הקטנים.
המוקה כעת מקבל מערכת מולטימדיה חדשה ומתקדמת יותר, עם מסך "7 או "8 בהתאם לרמת האבזור. זו גם תציע תמיכה משופרת במערכות ההפעלה של אפל וגוגל ובהתאם תאימות גבוהה יותר לטלפונים חכמים.
מתחת למכסה המנוע ישנו חידוש חשוב לא פחות - מנוע 1.4 ליטר טורבו-בנזין חדש, עם 152 כ"ס במקום 140 עד כה. יחידת הכוח הזו תשודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית ותציע מנגנון עצור-סע לחסכון בדלק ברמזורים. נתוני ביצועים לא פורסמו, אך תצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה תעמוד על 15.1 ק"מ לליטר - שיפור של כ-3% לעומת המנוע הקיים.
שיפור זה מרשים עוד יותר בהתחשב בכך שהמנוע החדש משודך להנעה כפולה, לעומת קדמית בדגם הנוכחי. מערכת ההנעה נשלטת המחשב, תאפשר העברת עד 100% מהכוח לגלגלים הקדמיים כאשר תנאי הכביש טובים, ועד 50% לאחור למשל בנסיעת שבילים או שלג. המערכת, שתפעל רוב הזמן במצב הנעה קדמית, מציעה גם אפשרות נעילת ההנעה במצב הנעה כפולה בלחיצת כפתור.
ולסיום, אופל תציע מערכות בטיחות מתקדמות חדשות במוקה, שחלקן מוצעות כיום בגרסה הבכירה של הקורסה בישראל. המערכות, שנכללות בחבילה המכונה "Opel Eye" (עין אופל), כוללות התראת התנגשות קולית וחזותית (בעזרת נורות לד אדומות בקונסולה), התראת סטייה מנתיב ואורות דרך נגד סינוור - מערכת המזהה תנועה מלפנים ועוברת מאורות גבוהים (דרך) לרגילים (מעבר) באופן אוטומטי.