שתף קטע נבחר
 

סיאט חשפה רכב פנאי ראשון, בישראל השנה

רכב פנאי קומפקטי עם חמישה מושבים בשם אטקה, יתחרה בקיה ספורטאז' באחת הקטגוריות החמות בישראל. יציע לראשונה בסיאט תכונות נהיגה אוטונומית

סיאט חשפה את האטקה (Ateca), רכב פנאי ראשון בתולדות המותג. הרכב, שמבוסס על פלטפורמת MQB המודרנית של פולקסווגן, יגיע לישראל בסוף שנת 2016 - כך נמסר ל-ynet מחברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית סיאט.

 

 

האטקה מכונה על שם כפר בספרד, שנמצא במערב סרגוסה, בחצי האי האיברי. רכב הפנאי הקומפקטי מציע אורך של 436 ס"מ, קצר ב-12 ס"מ מפולקסווגן טיגואן החדש, וחמישה מושבים כמו אחיו לקונצרן. סיאט לא מפרסמת נתוני מידות נוספים, אך ניתן להעריך שאלו יהיו דומים לטיגואן, שרוחבו 184 ס"מ, גובהו 163 ס"מ ובסיס הגלגלים שלו עומד על 268 ס"מ.

 

 

לרכב החדש יהיה בתחילה מבחר של חמישה מנועי טורבו - שלושה דיזל ושני בנזין. צורכי הסולר כוללים יחידת 1.6 ליטר עם 115 כ"ס, ושתי גרסאות 2.0 ליטר עם 150 או 190 כ"ס. מנוע הבנזין הבסיסי יהיה בנפח 1.0 ליטר עם 115 כ"ס, שמוכר לנו מהאיביזה ואודי A1. מנוע שני יהיה בנפח 1.4 ליטר עם ניתוק צילינדרים בשיוט ו-150 כ"ס. סיאט מציינת כי תצרוכת הדלק לגרסאות הדיזל תנוע בין 20 ל-23.2 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה בהתאם לנפח המנוע וסוג תיבת ההילוכים. בדגמי הבנזין התצרוכת הצפויה - בין 16.1 ל-18.9 ק"מ לליטר בממוצע.

 

 

סיאט תציע את הרכב עם הנעה קדמית או כפולה, ותיבות ידניות ורובוטיות כפולות-מצמד. נתוני ביצועים ומפרט טכני מלא של הדגמים השונים, לא פורסמו בשלב זה. הספרדים מספרים עם זאת כי נפח תא המטען יעמוד על 510 ליטר בגרסת הנעה קדמית ו-485 ליטר בגרסת הנעה כפולה.

 

 

אבזור הבטיחות האופציונלי של הדגם החדש יהיה עשיר מאוד: בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטונומית, זיהוי שלטים, התראת רכב בשטח מת כולל בנסיעה לאחור ומערכת לזיהוי יציאה של הנהג מכלל פעולה. זו האחרונה מזהה שהנהג אינו פעיל, ומתריעה בקול. אם הוא ממשיך לא להגיב היא מבצעת בלימה רגעית קצרצרה, ואם גם זה לא מסייע, מבצעת עצירה מלאה של הרכב בנתיב.

 

 

אבזור הנוחות יכלול גם לראשונה תכונות אוטונומיות של ממש - בפקקים במהירות נמוכה, ניתן יהיה ליהנות מהיגוי, האצה ובלימה אוטונומיים. הרכב ישמור על המהירות שיקבע הנהג, ובמידה והרכב מלפנים מאיט, יוריד את המהירות בהתאם. בנוסף, מערכת ההיגוי תשמור על הרכב במרכז הנתיב כך שלמעשה הנהג אינו נדרש לעשות כמעט דבר בתנאים אלו.

 

 

בשלב זה לא ברור אילו מערכות בטיחות ונוחות יוצעו בסיאט אטקה בישראל. גם מחיר הדגם, שמיועד לתחילת שיווק בסוף השנה, לא פורסם.

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים