אופל אמפרה-אי - מסכה אירופאית לשברולט בולט
החשמלית החדשה של שברולט תוצע באירופה תחת השם אופל אמפרה-אי, וכמו תאומתה ספק אם תגיע לישראל
יצרנית הרכב הגרמנית אופל חשפה את האמפרה-אי, ואם היא נראית לכם מאוד מוכרת זה לא סתם: מדובר באחות תאומה-זהה של שברולט בולט (Bolt), המכונית החשמלית החדשה של ג'נרל מוטורס שנחשפה בתערוכת CES בחודש שעבר.
אופל, שנמצאת בבעלות מלאה של GM, הודיעה כי תשווק את הדגם באירופה תחת השם אמפרה-אי (Ampera-e), שם ששימש את מכונית הכלאיים הקודמת של המותג (אמפרה) שהייתה אף היא תאומה זהה של שברולט - הוולט דור ראשון.
המכונית החדשה צפויה להיות זהה כמעט לחלוטין לבולט, למעט הבדלים קוסמטיים קלילים ביותר. היא גם תציע את אותה מערכת הנעה ואותו טווח נסיעה כפי שמבטיחה שברולט, אם כי לא פורסם מפרט טכני רשמי של שתי המכוניות. לפי שברולט, לרכב בסיס גלגלים של 260 ס"מ וזמן טעינה של תשע שעות באמצעות תקע 240 וולט אופציונלי (נתון לתקע 120 וולט לא פורסם). הבולט תציע גם אפשרות לטעינה מהירה - 80% בתוך חצי שעה וטווח נסיעה של 322 ק"מ (מצבר מלא עד עמידה).
מחברת שלמה, יבואנית אופל לישראל, נמסר בתגובה לפניית ynet כי לפי שעה אין תוכניות לשיווק הרכב החשמלי החדש בישראל. תגובה דומה הועברה מחברת UMI, יבואנית שברולט, בנוגע לבולט לפני מספר חודשים. בהקשר זה יש לציין כי אחת הסיבות העיקריות לכך שמכוניות חשמליות אינן מצליחות בישראל, נעוצה בחוק החריג שמחייב שקע טעינה מנוהל - ירושה מימי בטר פלייס. גם מחיר גבוה יחסית של מכוניות אלו, פוגע בכדאיותן - אם כי המדינה מציעה מס מופחת של 10% בלבד, לעומת כ-80% לרכב בנזין.
חשיפת שברולט בולט בחודש שעבר:
הבולט אגב, צפויה לעלות החל מ-37.5 אלף דולר בארה"ב (פחות מ-150 אלף שקל), ותהיה זכאית להחזר בגובה של עד 7,500 דולר מהממשל האמריקאי. פירוש הדבר כי המחיר ההתחלתי של הבולט יעמוד עבור חלק מהרוכשים על 30 אלף דולר בלבד (פחות מ-120 אלף שקל).