נחשף טויוטה C-HR, קרוסאובר חדש
טויוטה תשיק רכב פנאי חדש בישראל בשנה הבאה, ומציגה אותו בהופעת בכורה בתערוכת ז'נבה. יוצע גם בגרסת כלאיים
טויוטה חשפה את ה-C-HR, רכב פנאי קטן מהראב4, שימוצב מבחינת גודל בין קיה ספורטאז' (פנאי קומפקטי) לשברולט טארקס (פנאי קטן). לרכב אורך כולל של 435 ס"מ, קצר ב-13 ס"מ מהספורטאז' אך ארוך מרכבי הפנאי הקטנים. רוחבו 179.5 ס"מ, גובהו 155.5 ס"מ ובסיס הגלגלים שלו עומד על 264 ס"מ - אף אלו נתונים שממצבים אותו קרוב לפלח הפנאי הקטנים.
ה-C-HR מבוסס כפי הנראה על פלטפורמת האוריס ולא היאריס, כפי שרומזים המנועים איתו יוצע: גרסת כלאיים עם מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר, מנוע הטורבו-בנזין החדש שהושק באוריס (1.2 ליטר) וגרסת 2.0 ליטר עם 150 כ"ס שתהיה זמינה ביפן ושווקים מחוץ למערב אירופה.
מסיבת העיתונאים המלאה של טויוטה בתערוכת ז'נבה
דגם הכלאיים, ראשון של טויוטה שייוצר בטורקיה (שם ייוצרו כל גרסאות ה-C-HR לכל העולם), יציע הספק מרבי של 122 כ"ס, מעט פחות מבפריוס שם מערכת דומה מפיקה 136 כ"ס. טויוטה לא נוקבת בנתון תצרוכת דלק, אך צופה רמת פליטת CO2 ממוצעת של כ-90 גרם לק"מ, שמצביעה על תצרוכת דלק צפויה של יותר מ-20 ק"מ לליטר - לפריוס נתון של 89 גרם CO2 ותצרוכת דלק של 25.6 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה.
דגם ה-1.2 ליטר יציע 116 כ"ס ו-18.9 קג"מ, ויהיה היחיד במבחר עם הנעה כפולה (בתוספת תשלום). הוא גם היחיד שמוצע עם תיבת שישה הילוכים ידנית, בנוסף לתיבה אוטומטית רציפה. בשלב זה לא ברור איזו גרסה, מלבד ההיברידית, תגיע לישראל - 1.2 או 2.0 ליטר. בהקשר זה יש לציין כי מנוע ה-2.0 ליטר מוצע בישראל בראב4, בעוד שמנוע ה-1.2 שמוצע באוריס בחו"ל, לא נמכר בישראל.