ההמתנה למבחן נהיגה תקוצר משמעותית
משרד התחבורה פרסם היום מכרז להפעלת מערך מבחני הנהיגה המעשיים על ידי זכיינים פרטיים. המטרה: לקצר את זמני ההמתנה למבחנים וליצור אחידות במבחני הנהיגה
המטרה המרכזית לדברי המשרד היא לקצר את זמני ההמתנה למבחני נהיגה מעשיים שעומדים כיום בין חודשיים לארבע חודשים וזאת בשל הביקוש הגבוה כתוצאה מהגידול באוכלוסיה והורדת גיל הזכאות ללימודי נהיגה מחד, ומספר הבוחנים הקטן שעומד כיום על כ-130. במסגרת השינוי יקוצרו זמני ההמתנה למבחן מעשי ראשון ל-3 ימים ובין 7 ל-14 ימים למבחן חוזר.
גם מבחן הנהיגה עצמו יעבור שינוי משמעותי ויתבסס על קריטריונים ברורים תוך צמצום שיקול דעת של הבוחן. המבחן עצמו יתועד על ידי מצלמות שיותקנו ברכב ומערכת ניווט שתתעד את מסלול הנסיעה ואלה יסיעו ביצירת אחידות לנבחני הנהיגה. זאת בהשוואה למבחני הנהיגה כיום המתבצעים על פי שיקול דעתו של הבוחן ושונים האחד מהשני. תיעוד המבחן יאפשר לתלמידי הנהיגה ללמוד מהטעויות שביצעו ולהחליט האם ברצונו לערער על תוצאות המבחן.
באמצעות מערכת ממוחשבת שיפעילו הזכיינים יבוצע רישום ראשוני של נבחנים, זימון וקבלת מועד למבחן, שיבוץ אוטומטי של הבוחנים ותוצאות למבחן המעשי. בנוסף נקבע איסור על מנגנוני תמרוץ לבוחנים על פי אחוזי מעבר או כישלון בכדי למנוע הטיית אחוזי ההצלחה או כישלון של התלמידים.
לדברי משרד התחבורה מחיר המבחן יישאר ללא שינוי ויעמוד על 141 שקלים.
שר התחבורה ישראל כץ הבהיר כי הוא נחוש ליישם את הרפורמה בכל מקרה והוסיף כי "לא יעזרו לחצים ואיומים של גורמים אינטרסנטיים ובעלי עניין,
המשתמשים בצעירים הממתינים לטסטים, ומנסים לתפוס עליהם טרמפ פוליטי."
מבחני הנהיגה הראשונים במתכונת החדשה צפויים להתחיל במחצית השניה של 2017. כפתרון ביניים עד להתחלת הרפורמה, מבטיחים במשרד התחבורה לפעול לתגבור מספר הבוחנים במטרה לצמצם את זמן ההמתנה לטסטים.