מרצדס GLC קופה - כשהעיצוב הוא הכל
מרצדס חושפת את ה-GLC קופה, גרסה ספורטיבית מעוצבת שתתחרה שיתחרה בקצה העליון של קטגוריית רכבי הפנאי-פרימיום הקומפקטיים מול פורשה מקאן, ריינג' רובר איווק וב.מ.וו X4. בישראל בסוף השנה
מרצדס חושפת בתערוכת ניו יורק שתיפתח היום (יום ד') את ה-GLC קופה, שיתחרה בקצה העליון של קטגוריית רכבי הכאילו-פנאי-פרימיום-קומפקטיים מול פורשה מקאן, ריינג' רובר איווק וב.מ.וו X4. גרסת הכמו-קופה (ארבע דלתות) מבוססת על ה-GLC הרגיל - המבוסס בתורו על ה-C קלאס.
העיצוב החיצוני שומר על קשר לקונספט שהוצג בתערוכת שנחאי בשנה שעברה, ומיישר קו עם שפת העיצוב החדשה של מרצדס; גריל מודגש עם סמל "הכוכב" בחרטום, כונסי אוויר גדולים בפגוש הקדמי ויחידות תאורה משוכות לאחור. אך אין לטעות - הצללית נראית כהעתק של דגמי הקופה-פנאי-שטח של משפחת ה-X המצליחה מבית ב.מ.וו.
עיצוב הפנים זהה ל-GLC הרגיל, עם מסך בהשראת-טאבלט השולט במערכות מידע-תפעול ובידור שונות. שליטה נוספת על מערכות מתבצעת בעזרת חוגת משטח מגע בין המושבים. עם בסיס גלגלים של 287 ס"מ, 473 ס"מ לאורך ו-160 ס"מ לגובה, הוא אמור להציע מרווח נדיב לנוסעים, ביחס למקובל בקטגוריה.
היצע המנועים יכלול בשלב ראשון 2.1 ליטר טורבו-דיזל בשתי גרסאות הספק; 170 או 204 כ"ס ו-2.0 ליטר טורבו-בנזין בצמד גרסאות 211 כ"ס או 245 כ"ס. בעתיד יצטרפו להיצע מנועי V6 בנפח 3.0 ליטר; טורבו-דיזל עם 258 כ"ס וטווין-טורבו בנזין עם 367 כ"ס ב-GLC 43 AMG. כל המנועים משודכים לתיבת תשעה הילוכים אוטומטית החדשה של מרצדס (9G-Tronic), ומערכת הנעה כפולה קבועה 4MATIC. לפי מרצדס, ל-GLC קופה הגה מדויק ומהיר יותר מה-GLC, וכמותו הוא מציע בורר נהיגה עם חמישה מצבים (אקו, נוחות, ספורט, ספורט + והתאמה אישית) המשנים את תגובת המנוע, תיבת ההילוכים, תגבור ההגה וקשיחות בולמי הזעזועים האדפטיביים. בנוסף מוצעת כאופציה מערכת מתלי אוויר המגביהה את המרכב ומאפשרת יכולת שטח מסוימת.
מכלמוביל יבואנית מרצדס נמסר כי ה-GLC קופה יגיע ארצה לקראת סוף השנה, אז גם יקבעו המחירים וגרסאות האבזור, אך אם לשפוט לפי מדיניות התמחור של מרצדס בישראל תג המחיר לא יהיה נמוך מ-400 אלף שקלים, כ-50 אלף שקלים יותר מה-X4.