"באטמן נגד סופרמן" מאכזב - זעזוע באולפנים
בארצות הברית מדווחים על אכזבה גדולה מהצניחה בהכנסות "באטמן נגד סופרמן" והביקורות הרעות. אולפני האחים וורנר מחשבים מסלול מחדש, ושוקלים לשנות את תוכניותיהם העתידיות. בינתיים הוקדמה יציאת "וונדר-וומן" בכיכובה של גל גדות, ככל הנראה בגלל חשש מתחרות. תמונת מצב
"באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק" היה אמור להיות קו הזינוק לעולם גיבורי העל של DC קומיקס – כזה שאמור להיות מקבילה ראויה ליקום המשגשג של החברה המתחרה מארוול. סרטי באטמן וסופרמן נוספים, וכן כאלו שיוקדשו לדמויות נוספות כמו הפלאש, אקוואמן, סייבורג וגם וונדר-וומן אמורים לבנות על ההצלחה של הסרט היומרני של זאק סניידר. אולם אחרי פתיחה מסחררת, הביצועים הקופתיים צוללים, ועכשיו המפיקים באולפני האחים וורנר מחשבים מסלול מחדש - כך מדווחים אמצעי התקשורת האמריקנים.
אי לכך, נבחנת האפשרות לשנות באופן מהותי את מדיניות האולפנים ולהפיק פחות סרטים מאשר תוכנן מראש - פחות בהרבה מאשר כמות הפרויקטים השנתית הרגילה של הוורנרים. בכל הנוגע לענף הסופר-הירוז, בקיץ הקרוב יצא לאקרנים "יחידת מתאבדים" של דיוויד אייר בכיכובם של וויל סמית', מרגו רובי וג'ארד לטו, בו תולים המפיקים תקוות רבות. עם זאת, הפרויקטים הבאים עשויים לעבור שינוי או אף להתבטל. בינתיים, הודיעו הוורנרים כי תאריך היציאה של "וונדר-וומן" בכיכובה של גל גדות, אשר אמור היה לצאת ב-23 ביוני ב-2017 בארצות הברית יוקדם בכשלושה שבועות.
לכאורה מדובר בשינוי מינורי, אולם הוא נובע ככל הנראה מחוסר הביטחון של הנהלת האולפנים בנוגע לסרטי ההמשך. במקום להתמודד מול "הרובוטריקים 5" בשבוע היציאה של ה-23 ביוני, הוא יתייצב מול קומדיית האקשן "בחורים רעים 3" ב-2 ביוני, המיועד לצפיית מבוגרים - תחרות קשה פחות לגל גדות, כריס פיין, רובין רייט ושאר חברי הקאסט של "וונדר-וומן" שצילומיו עומדים להסתיים בחודש הקרוב.
המצב של "וונדר-וומן" שנמצא כאמור בסוף תהליך ההפקה שלו טוב לאין שיעור מזה של סרטים אחרים שזרעיהם נזרעו ב"באטמן נגד סופרמן". הפלאש, אקוואמן וסייבורג היו אמורים כולם לקבל סרטים משלהם שיועדו ל-2018 ו-2019, אולם עתה לא בטוח כלל וכלל שאלו אכן יופקו, ובכל מקרה יש בהירות לגבי תאריכי היציאה שלהם. גם סרט באטמן בכיכובו של בן אפלק, שגם אמור לשמש כבמאי, נמצא עתה בסימן שאלה. מעבר לזירת הסופר-הירוז, שוקלים באולפנים הוותיקים להאט את קצב הפרויקטים ולהפיק פחות סרטים. כך למשל העיבוד של אנדי סרקיס ל"ספר הג'ונגל" כבר נדחה בשנה ל-2018.
"הבעיה הגדולה ביותר היא שזה לא מתגבש כמו העולם של מארוול שאיתו הקהל מתקשר וכך גם המבקרים", אמר לאתר הוליווד ריפורטר בכיר באחד האולפנים המתחרים. אבל המשבר בוורנר ברוס נמשך כבר זמן מה עם רצף כשלונות קופתיים מ-2015 שכולל את "עלייתה של ג'ופיטר", "פן" ו"בלב ים". שותף עסקי של הוורנרים הביע דאגה מההשלכות של האכזבה הקופתית ובעיקר הביקורתית של פרויקט הדגל שלהם: "זה לא דרמטי, אבל זהו תחום לא מוכר עבורם. הם תמיד הלכו בעקבות היוצרים, אבל זה עשוי להשתנות. היו להם 18 חודשים רעים. איך אי אפשר להגיב לכך?".
התגובה הראשונית עשויה להיות להתרחקות מהבמאי סניידר, שהוביל את היוזמה לפיתוח עולם גיבורי העל עם "איש הפלדה" מ-2013 ועם "באטמן נגד סופרמן" עכשיו. הוא יעמוד גם בראש הפקת שני סרטי "ליגת הצדק" (הראשון שבהם בשנה הבאה) שייכנסו את כל גיבורי העל של DC קומיקס - בדומה לסרטי "הנוקמים של מארוול". עם זאת לא בטוח שהוורנרים יישמרו לו נאמנות. בנוסף לכך יש מי שסבור שרעשי המשך צפויים גם בהנהלת האולפנים. יש לציין שעוד לפני יציאת "באטמן נגד סופרמן" הופצו שמועות על דאגה גוברת במשרדי החברה בנוגע לגיבוש התסריט וענפיו השונים.
הכשלון של הסרט מועצם מול העובדה שהבמאי סניידר הפגיש את סופרמן (הנרי קאביל) ובאטמן (אפלק) - שניים מגיבורי העל האיקונים ביותר, וציוות אליהם את וונדר-וומן (גדות) כשלרשותו תקציב ענק של כ-250 מיליון דולר ומערך יחצ משומן. ההערכות כעת הן ש"באטמן נגד סופרמן" יתקשה לחצות את רף מיליארד הדולר של הכנסות בכל העולם - מה שמותיר אותו הרחק מאחורי המתחרים מבית מארוול.
ואם לא די בכך, הרי שהאכזבה הנוכחית מפרויקט בסדר הגודל הזה, שזמן המדף שלו מסתבר כקצר ביותר, עשויה להשפיע גם על הציפייה של הסרטים הבאים, בהם "וונדר-וומן". המעריצים לא אהבו את המנה הראשונה הדשנה, והחשש שיוותרו גם על המנות הבאות מאיים.