שתף קטע נבחר

 

ניצחון לסוכני הביטוח: קמפיין שוקה נפסל לפרסום

בית המשפט המחוזי הורה לביטוח ישיר להסיר באופן מיידי את קמפיין שוקה בכיכובה של שני כהן וכן הטיל על החברה הוצאות בסכום של 350 אלף שקל. ביטוח ישיר: "מופתעים מההחלטה"

סוף לשוקה: בית המשפט המחוזי בת"א קבע היום (ב') כי קמפיין "שוקה" מהווה פגיעה בציבור סוכני הביטוח והורה לחברת ביטוח ישיר להוריד אותו באופן מיידי.

 

  • שוקה לא פראייר: סוכני הביטוח בקמפיין נגדי

 

 כמו כן, השופט אליהו בכר נתן צו מניעה האוסר על ביטוח ישיר להפיק או לפרסם פרסומות או לצאת בקמפיין בו מוצגים סוכני הביטוח כנהנתנים, מיושנים, ומאותגרים טכנולוגית.

 

עוד נאסר על ביטוח ישיר ומנהליו להמשיך ולפרסם קיומו של קשר כביכול בין תשלום פרמיה לחברת ביטוח, הכוללת מימון סוכן ביטוח, למחיר המוצע על ידי ביטוח ישיר, בין אם המחיר כולל הנחה ובין אם לא. השופט גם הטיל הוצאות בסך 351 אלף שקל על ביטוח ישיר ומנהליו.

 

"הצגת סוכן הביטוח בדרך בה הינה מוצגת בסרטוני הפרסומת, על אף היותה הומוריסטית, נכנסת להגדרת "לשון הרע" בחוק איסור לשון הרע והיא מופנית בנסיבות אל כלל סוכני הביטוח", כתב השופט בכר, אך עם זאת בסופו של דבר, לא קיבל את טענת הסוכנים כי ביטוח ישיר אכן עברה על חוק איסור לשון הרע.

 

כזכור, בתחילת 2011 יצאה "תשעה מיליון" (מבית ביטוח ישיר) בקמפיין פרסומי על סוכן הביטוח "שוקה" בכיכובה של השחקנית שני כהן, במסגרתו היא תוקפת את סוכני הביטוח ומציגה אותם כגורם מיותר ונהנתני. לשכת סוכני הביטוח ושמונה סוכנים נוספים הגישו במרץ 2012, באמצעות עו"ד ניר גורן, תביעה כנגד חברת "ביטוח ישיר" בדרישה להוריד מן האוויר את קמפיין "שוקה".

 

אריה אברמוביץ, נשיא לשכת סוכני ביטוח, הגיב להחלטת בית המשפט, במסגרת כנס הלשכה המתקיים באילת ואמר: "מי שחשב שאפשר לבזות אותנו, מי שחשב שדרך לשון הרע אפשר לעשות ביטוח – ספג היום נוקאאוט בבית המשפט. נוקאאוט עם 350 אלף שקל הוצאות. זוהי החלטה שתשנה את תרבות השיימינג העסקית שהיא רוח רעה שנשבה מבית היוצר של הביטוח הישיר. מנחם בגין אמר יש שופטים בירושלים – אנחנו אומרים יש שופט בת"א".

 

מביטוח ישיר נמסר בתגובה: "אנו מופתעים לנוכח החלטת ביהמ"ש. להבנת החברה, פסק הדין אינו עולה בקנה אחד עם ההלכה הפסוקה של ביהמ"ש העליון, בפרט בעניין חשיבותו של חופש הביטוי והתחרות החופשית ואינו מתיישב עם המגמה להורדת יוקר המחיה ולהפחתת המחירים לצרכן. כך קבעו גם ערכאות קודמות שדנו בקמפיין.

החברה לומדת את פסק הדין ובכוונתה להגיש ערעור לביהמ"ש העליון וכן בקשה לעיכוב ביצוע".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים