שתף קטע נבחר
 

ג'יפ רנגייד במבחן ראשון - מותק, הג'יפ התכווץ

רכב הפנאי הקטן ביותר של מותג ג'יפ האמריקאי מציע ממדים קומפקטיים, לצד אופי ומראה ייחודיים אך תג-מחיר עסיסי של 170 אלף שקלים. לקחנו את הרנגייד לסיבוב בכורה

ג'יפון הפך שם גנרי לכל רכב עם מרכב מוגבה מהממוצע ועיצוב מסוקס. אבל אם לדייק, הרנגייד של ג'יפ הוא היחיד שיכול לעשות שימוש בשם המותג מבלי לחטוא בגניבת זכויות יוצרים. הוא אומנם לא הג'יפון הראשון של היצרנית האמריקאית, שכן הקומפאס והפטריוט הקדימו אותו, אך הוא בהחלט הגיע כדי להוכיח שאפשר להצליח במקום בו אחיו נכשלו -  לקוחות חדשים וצעירים. מצד שני, הוא עולה 170 אלף שקלים ויקר בכ-40 אלף ממתחריו בקטגוריה, בעלי מידות דומות ויומרות זהות. האם הוא מצדיק את תג המחיר?

מתחרים - מיני קאנטירמן, פיאט 500X, סוזוקי ויטארה, אופל מוקה

מחיר - 170 אלף שקלים

 (ניר בן זקן) (ניר בן זקן)
(ניר בן זקן)


טוב - עיצוב, מנוע-גיר 

בסדר - נוחות נסיעה

טעון שיפור - מחיר, התנהגות כביש

ציון סופי:

 

איך נראה

הרנגייד נראה כגרסה מוקטנת של הרנגלר. וזה טוב כמובן, שכן תמיד מומלץ לחקות הרכב מנצח. המרכב קובייתי-זוויתי, וגם את מקור החזית עם צמד יחידות התאורה העגולות אי אפשר לפספס. בהתאם, ברחובות העיר הוא מושך לא פחות תשומת לב ממכוניות יקרות ממנו פי כמה. או מרנגלר.

 

גם בתא הנוסעים פורטת ג'יפ על מיתרי הנוסטלגיה. יש אינסוף אזכורים ויזואלים להיסטוריה של המותג, כולל איור של ויליס ממלחמת העולם השניה בחלקה התחתון של השמשה הקדמית, איור של כתם בוץ בלוח המחוונים וידית אחיזה לנהיגת שטח תובענית מול הנוסע, בדיוק כמו ברנגלר. קצת קיטשי עבור רכב עם הנעה קדמית בלבד, אבל עושה את העבודה.

 

חומרי הדיפון והריפוד עושים רושם איכותי, ומסך התצוגה בלוח המחוונים מכיל מידע רב. מסך המגע בגודל "5 במרכז הקונסולה, קטן מכדי להיות נוח לשימוש, ותאי האחסון מעטים במספר וצנועים בנפח. שטחי חלונות גדולים יוצרים תחושה אוורירית, ואשליה של ישיבה גבוהה ושלטת עם תצפית על מכסה המנוע הרבוע. חבל רק שקורה A רחבה מדי, ופוגעת בראות.

 (ניר בן זקן) (ניר בן זקן)
(ניר בן זקן)
המושב האחורי מרווח מספיק עבור צמד מבוגרים, ומציע גם שקע חשמל (אמריקאי), אבל הוא צפוף משמעותית ממתחרים בעלי תג-מחיר דומה, כמו למשל טויוטה ראב4. תא המטען מציע נפח מכובד (524 ליטר). רשימת האבזור רחוקה מלהרשים ביחס לתג המחיר. יש אמנם שש כריות אוויר, אך לא הרבה מעבר. למשל, מערכות בטיחות מתקדמות שמוצעות עם הדגם בחו"ל - כמו התראה על אי שמירת מרחק, בלימה אוטונומית במצבי חירום, שמירה על נתיב והתראה על שטחים מתים. כל אלה לא מגיעות עם הדגם ארצה. אם מעוניינים בהן, יש לרכוש את הגרסה היקרה (עם הנעה כפולה ומנוע חזק יותר) בכ-50 אלף שקלים.

 

דירוג הבטיחות של משרד התחבורה:

דירוג מערכות הבטיחות ניתן על-ידי משרד התחבורה ובאחריותו ()
דירוג מערכות הבטיחות ניתן על-ידי משרד התחבורה ובאחריותו
 

 

איך נוסע

מנוע בנפח 1.4 ליטר טורבו מפיק 140 כ"ס, ומשודך לתיבה שישה הילוכים אוטומטית כפולת-מצמד. הביצועים טובים למדי תודות לרצועת כוח רחבה וזמינות כוח טובה (23.5 קג"מ ב-1,750 סל"ד). גם תיבת ההילוכים פועלת היטב, לומדת במהירות את סגנון הנהיגה ומתאימה את אופי פעולתה; חלקה ונעימה בעיר, מהירת תגובה בהורדת הילוכים נמרצת בהאצה ומסייעת לבלימת מנוע בירידות.

 (ניר בן זקן) (ניר בן זקן)
(ניר בן זקן)
מצד שני, הנסיעה קופצנית, הן במהירות נסיעה עירונית והן מחוץ לעיר במהירויות גבוהות יותר. כיול המתלים הנוקשה מונע אפשרות לבידוד שיבושים יעיל, למרות השימוש המושכל בצמיגים בעלי דופן גבוהה. בידוד רעשי דרך ומנוע טובים, אבל המבנה הרבוע מייצר רעשי רוח מוחשיים בשיוט. הרנגייד גבוה ב-10 ס"מ מפיאט 500X, שיכולה להיחשב כאחות תאומה. כפועל יוצא הוא מתמודד עם מרכז כובד גבוה יותר, המשפיע לרעה על זוויות הגלגול בעיקר בכבישים מפותלים. בהתאם, אחיזת הכביש נמוכה יחסית. תצרוכת הדלק עמדה על 11.7 ק"מ לליטר בממוצע המבחן.

 (ניר בן זקן) (ניר בן זקן)
(ניר בן זקן)


איך בסוף

במונחים פשוטים של תמורה לכסף, ג'יפ רנגייד יקר מדי. לא רק שהוא עולה 37 אלף שקלים יותר מפיאט 500X, אלא שמחיר זה מציב אותו מול דגמים גדולים ואיכותיים כמו מאזדה CX5, טויוטה ראב4 המציעים הרבה יותר מקום ונוחות נסיעה גבוהה משמעותית. ולכן, הוא לא צפוי להפוך ללהיט מכירות. וזה חבל. שכן בעידן בו מכוניות חדשות מציעות בעיקר מסרים מרשימים ומערכות מתקדמות, הרנגייד מביא עמו יותר רגש, ומשהו נדיר שנקרא אופי. ולאלה אין מחיר.


גיפ רנגייד לונגטיוד

ג'יפ רנגייד לונגטיוד
מנוע 4 צילינדרים, טורבו
נפח / סוג דלק 1,368 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 140 כ"ס ב-5,000 סל"ד
מומנט מרבי 23.5 קג"מ ב-1,750 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / כפולת מצמד, 6 הילוכים
אורך 425.5 ס"מ
רוחב 180.5 ס"מ
גובה 169.7 ס"מ
בסיס גלגלים 257 ס"מ
משקל 1,395 ק"ג
נפח תא מטען 524 ליטר
100-0 קמ"ש 11 שניות
מהירות מרבית 181 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 17 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 137 גרם לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק 8 מתוך 15
מחיר 170,000 שקל
כריות אוויר 6
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות 5 כוכבים

 

קצת דומה, קצת אחרת - מיני-ג'יפ

ג'יפ ומיני הן שתי יצרניות רכב עם מורשת היסטורית ארוכה, מקדם אופנתי וכוח משיכה עז. ושתיהן עושות שימוש נרחב בכל אלה. כך למשל, את מיני מציבה - גם אם במחיר גבוה עוד יותר - את הקאנטרימן מול הרנגייד. וזו גם פעם ראשונה בה שני המותגים מתחרים בקטגוריה דומה.

 (ניר בן זקן) (ניר בן זקן)
(ניר בן זקן)
אבל ההבדלים ברורים. ג'יפ התכווצה בחן, מיני גדלה באופן פחות נאה. הקאנטרימן שומר אמנם על סממנים משפחתיים, אבל התוצאה מעט מגושמת למראה. תא הנוסעים מקורי אמנם, אבל התפעול מסורבל, הפלסטיקה לא מספיק איכותית, המושבים צפופים ורשימת האבזור דלה ונעדרת אפילו מסך מגע. שטחי החלונות קטנים ונפח תא המטען צנוע (350 ליטר), ללא גלגל חלופי. וכל זאת למרות תג-מחיר של 187.5 אלף שקל לגרסת הבסיס.
 (ניר בן זקן) (ניר בן זקן)
(ניר בן זקן)
לאקנטרימן קופר מנוע 1.6 ליטר ותיק המפיק רק 122 כ"ס. הביצועים צנועים בהתאם ותצרוכת הדלק גבוהה יחסית. לעומת זאת, למיני יש מערך מתלים מוצלח משמעותית, ההופכים את נסיעה לנוחה יותר בכל מהירות, יחד עם יכולת דינמית גבוהה לאין שיעור. ההיגוי מהיר ומדויק, האחיזה גבוהה, זוויות הגלגול קטנות ונכונות המרכב לשינויי כיוון מיידית.
 (ניר בן זקן) (ניר בן זקן)
(ניר בן זקן)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים