שתף קטע נבחר
 

יונדאי אלנטרה במבחן מקומי - במגמת שיפור

יונדאי אלנטרה, המשפחתית החדשה של יונדאי, חוזרת לשמה המקורי בדגם חדש לחלוטין. לקחנו אותה למבחן על הכביש הישראלי

למרות נדידה הדרגתית של לקוחות פרטיים ממכוניות משפחתיות "קלאסיות" לרכבי פנאי-קרוסאוברים, קטגוריית המשפחתיות נוגסת עדיין כשליש מעוגת שוק הרכב החדש בישראל. בשנתיים האחרונות התקשתה נציגת יונדאי בקטגוריה, ה-i35, להתמודד כשווה מול שוות עם טויוטה קורולה, מאזדה 3 וסקודה אוקטביה. כולן עשו קפיצת מדרגה איכותית, בעוד יונדאי נותרה מעט מאחור. ונתוני המכירות הראו זאת. בדור החדש והשישי במספר של המשפחתית הקוריאנית, חוזרת היצרנית לשם "אלנטרה", ומבטיחה להתברג שוב בראש הטבלה. כיצד היא מתכוונת לעשות זאת? בדקנו. 

 

מתחרים - טויוטה קורולה, מאזדה 3, סקודה אוקטביה

מחיר רכב מבחן (בסיס) - 133.5 אלף שקלים (131.7 אלף שקלים)

 (ניר בן זקן) (ניר בן זקן)
(ניר בן זקן)
טוב - אבזור, נוחות נסיעה

בסדר - עיצוב, ביצועים

טעון שיפור - איכות תא נוסעים, מחיר

 

ציון:

 

איך נראה

העיצוב החיצוני של האלנטרה מרשים מבעבר, ומוסיף לה ממד של נוכחות על הכביש. סבכה קדמית עמוקה ובולטת (עם המון כרום), פגוש עם פתחי אוורור מודגשים בקצוות, יחידות תאורה משולבות לד הנמתחות לאחור, פנסים צרים וארוכים מאחור ותא המטען שעוצב עם מעין מסיט אוויר בקצהו. שינויים אלה הופכים את האלנטרה לא רק לנאה יותר, אלא גם מסייעים להפחתת מקדם הגרר לפי יונדאי.

 

יונדאי מגדירים אל האלנטרה כחדשה לגמרי, למרות שהיא שומרת על בסיס גלגלים זהה ל-i35 היוצאת (270 ס"מ). המרווח במושב האחורי נדיב ויש גם פתחי מיזוג אחוריים, אך כיסוי פלסטיק פשוט בגב מסעד המושבים הקדמיים, מעניק תחושה זולה. נפח תא המטען לעומת זאת התכווץ (ב-27 ליטר ל-458 ליטר), הוא מכיל גלגל חלופי קטן וכבעבר בעל מפתח קטן הפוגע בשימושיות.

 (ניר בן זקן) (ניר בן זקן)
(ניר בן זקן)
התחושה מלפנים מרווחת מבעבר, תודות לקונסולה מרכזית רחבה הפונה לכיוון הנהג ומציעה מסך מגע ("8) עם מערכת "קונקטד-קאר". אלא שעיצוב הפנים שבלוני (בעיקר בגוון שחור), חלק מדיפוני הפלסטיק נוקשים ומחוספסים, הפעלה בנגיעה יש רק למתג פתיחת חלון הנהג ואין אפשרות לבטל את כרית האוויר מלפנים. המושבים נוחים ומציעים תמיכה סבירה, ויש תאי אחסון רבים ושימושיים (כולל תא למשקפי שמש ותא כפפות מקורר).

 

לאלנטרה תג-מחיר גבוה ממרבית מתחרותיה. גרסת הבסיס עולה 131.7 אלף שקלים ומיועדת לשוק המוסדי, בעוד ש-1,800 שקלים נוספים תיאלצו לשלם עבור ה"סופרים" הבכירה שהתייצבה למבחן. לזו האחרונה אבזור נדיב יותר, כולל בקרת אקלים מפוצלת, חיישני תאורה וגשם, מראות מתקפלות חשמלית וחלון שמש.


בפן הבטיחותי מציעה האלנטרה שבע כריות אוויר ומערכת "מובילאיי" כסטנדרט, המקנה ציון בטיחות 6 ממשרד התחבורה. עם זאת יש לציין כי בחו"ל מצוידת המכונית במערכות בטיחות מקוריות, מתקדמות ואקטיביות כמו שמירה על נתיב, בלימה אוטומטית במצבי חירום, התראה על עצמים בשטחים המתים ועוד. ראוי לציין כי האלנטרה טרם נבחנה במבחני הריסוק של יורו Ncap.

 

דירוג הבטיחות של משרד התחבורה:

דירוג מערכות הבטיחות ניתן על-ידי משרד התחבורה ובאחריותו ()
דירוג מערכות הבטיחות ניתן על-ידי משרד התחבורה ובאחריותו

 

איך נוסע

יחידת הכוח עברה בירושה מהדגם הקודם; 1.6 ליטר עם 127 כ"ס ו-15.8 קג"מ, אלה 5 כ"ס ו-0.3 קג"מ פחות מהדגם היוצא. הסיבה לירידה בנתוני התפוקה היא תוכנת ניהול מנוע מעודכנת שנועדה לשפר את תצרוכת הדלק ולהקטין את פליטת המזהמים. כבעבר הוא משודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית שמחפה בעזרת פעולה רהוטה על התפוקה הנמוכה יחסית.

 

בגרסה החדשה התווסף בורר עם שלושה מצבי נהיגה (חסכוני, רגיל וספורט)האמור לשנות את תגובת המנוע, תיבת ההילוכים ותגבור ההגה. בפועל ההבדלים זניחים עד בלתי-מורגשים. לטענת יונדאי, הביצועים נותרו זהים ל-i35. המשמעות היא כי כמו בעבר, תחת עומס - כמו יציאה לעקיפה בעליה למשל - תורגש חולשתו של המנוע המיושן יחסית, ובעל רצועת הכוח הצרה.

 (ניר בן זקן) (ניר בן זקן)
(ניר בן זקן)


מערך המיתלים באלנטרה עבר כיול מחדש, והתוצאה מורגשת. ספיגת המהמורות טובה יותר בכביש עירוני, ולמרות שבמהירות גבוהה חסר ריסון ראוי, הנסיעה עדיין מהנוחות בקטגוריה. שיפור משמעותי לא פחות ניכר בבידוד רעשי מנוע, דרך ורוח.

 

גם נימוסי הכביש שופרו, לאלנטרה אחיזת כביש גבוהה למדי (בין היתר תודות לצמיגים איכותיים בגרסה הבכירה). התנהגות הכביש צפויה ובטוחה והבלמים הפגינו עמידות ראויה. תצרוכת הדלק הייתה סבירה בלבד ועמדה על 11.7 ק"מ לליטר בממוצע המבחן, בין היתר עקב היעדר מערכת Stop&Start.

 (ניר בן זקן) (ניר בן זקן)
(ניר בן זקן)


איך בסוף

האלנטרה טובה בכמעט כל סעיף מה-i35 המוחלפת. השינויים הבולטים לטובה הם: נוחות הנסיעה, בידוד רעשים והתנהגות כביש, כשאליהם נוספה רשימת אבזור מכובדת בגרסה הבכירה. אלא שתא הנוסעים עדיין אינו איכותי דיו, יחידת הכוח מציעה ביצועים סבירים בלבד ותג המחיר גבוה ב-4,000-5,000 שקלים בהשוואה למתחרות הבולטות. האם האלטרה מסוגלת לעצור את נדידת הלקוחות הפרטיים לרכבי הפנאי? בפירוש לא. האם היא תמכר היטב בציי הרכב? ללא ספק כן.

 


יונדאי אלנטרה

יונדאי אלנטרה
מנוע 4 צילינדרים
נפח / סוג דלק 1,591 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 127 כ"ס ב-6,300 סל"ד
מומנט מרבי 15.8 קג"מ ב-4,850 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית, שישה הילוכים
אורך 457 ס"מ
רוחב 180 ס"מ
גובה 145 ס"מ
בסיס גלגלים 270 ס"מ
משקל 1,250 ק"ג
נפח תא מטען 458 ליטר
100-0 קמ"ש 11.6 שניות
מהירות מרבית 195 קמ"ש
פליטת CO2 149 גרם לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק 6 מתוך 15
צריכת דלק (יצרן, משולבת) 15.6 ק"מ לליטר
מחיר

133,500 שקלים

כריות אוויר 7
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות לא נבחנה

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים